Emokykla.lt
Vartotojų naujienos Mylintys Lietuvą gyvena ne tik Lietuvoje
 

Mylintys Lietuvą gyvena ne tik Lietuvoje

2018-07-28
Mylintys Lietuvą gyvena ne tik Lietuvoje
Vilma GEDMINIENĖ
Klaipėdos lopšelis-darželis „Volungėlė“
 
Klaipėdos lopšelio-darželio „Volungėlė“ ugdomosios veiklos prioritetas – tautinis patriotinis ugdymas: skatiname vaikų domėjimąsi tautos tradicijomis, puoselėjame meilę ir pagarbą Lietuvai.
 
Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečiui paminėti įstaigoje organizavome daug gražių ir prasmingų renginių, dalyvavome miesto, šalies ir tarptautiniuose renginiuose ir projektuose. Vienas tokių renginių – tarptautinis projektas „Vėliavos plazdėjime – Lietuvą matau“. Šio projekto metu supažindinome vaikus su Lietuvos istorija, simbolika, kartu su šeimų nariais gaminome Lietuvos simbolius, jais papuošėme savo aplinką, tai fiksavome nuotraukose. Siekėme, kad vaikai pajustų, kad mylintys Lietuvą gyvena ne tik čia, Lietuvoje, bet ir kitose pasaulio šalyse. Todėl prie šio projekto pakvietėme prisijungti šalies ir užsienio ikimokyklines įstaigas. Projekte dalyvavo 50 šalies ir 4 užsienio įstaigos.
 
Gavome nuostabių nuotraukų su vaikų komentarais:
  • „Mylim Lietuvą, nes ji gera ir graži“ (Panevėžys lopšelis-darželis „Sigutė“);
  • „Kai Lietuvos vėliava plazda – džiaugiasi mano širdis“ (Šilutės lopšelis-darželis „Žvaigždutė“);
  • „Lietuva? M mm... Daug širdelių visokių geltonų, žalių, raudonų, kaip vėliavos, sunku jas padaryti, bet labai smagu kažkam dovanoti. Myliu Lietuvą. Siunčiu jai bučkius“ (Klaipėdos lopšelis-darželis „Atžalynas“);
  • „Vėliavos spalvos yra saulės, žolės ir braškės““ (Panėvėžio rajono „Strazdelio“ pagrindinė mokykla);
  • „Myliu Lietuvą, nes ji mano širdyje“ (Gargždų lopšelis-darželis „Gintarėlis“);
  • „Lietuvos vaikai turi labai gražią vėliavą. Geltona, žalia ir raudona spalvos man ji patinka“ (Harald Andreas, Oslas, Norvegija);
  • „Aš žinau, kas yra Lietuva. Ten vaikai eina į darželį. Aš gerai prisimenu, kai mes gavome laišką ir nuotraukas iš jų. Jie yra tokie patys kaip mes. Darželyje jie žaidžia (Izabella, Oslas, Norvegija);
  • „Lietuva, tai tėvelių, senelių namai, Yra Trakų ir Gedemino pilys. Tai atostogos pas pusbrolį ir pusseserę“ (Norvegija, Oslo lituanistinė mokykla „Gintaras“);
  • „Lietuva – ji pati gražiausia pasauly. Linkiu, kad ji išliktų kaip auksas, paslėpas jūroje“ (Airija, Dundalko Kovo 11-osios lituanistinė mokykla). 
Buvo nutarta surengti nuotraukų su vaikų komentarais parodą įstaigoje. Sulaukėme labai gražių atsiliepimų ir siūlymų šią parodą organizuoti ir miesto visuomenei. Nuo 2018 m. balandžio mėnesio ši paroda buvo organizuota Klaipėdos m. Ievos Simonaitytės bibliotekoje, šią parodą aplankė ne tik miesto bendruomenė, bet ir atvykę kitų miestų projekte dalyvavusių įstaigų atstovai.
 
Šis projektas suteikė galimybę vaikams patirti bendrumo, pasididžiavimo savo šalimi savo Tėvyne jausmą. Mes pedagogai atradome naujus patriotinio ugdymo būdus, įgijome naujos patirties, skatinančios bendravimą bendradarbiavimą su šalies ir užsienio ikimokyklinėmis įstaigomis, išbandėme naują galimybę kaip į vaikų patriotinį ugdymą įtraukti šeimą ir gauti grįžtamąjį ryšį.