Emokykla.lt
Vartotojų naujienos Iš Turkijos galime pasimokyti pagarbos mokytojui
 

Iš Turkijos galime pasimokyti pagarbos mokytojui

2018-04-30
Susijusios temos: Tarptautiniai projektai
Iš Turkijos galime pasimokyti pagarbos mokytojui
Jolanta VARANAVIČIENĖ
Kauno r. Karmėlavos lopšelis-darželis „Žilvitis“
 
Balandžio mėnesį Karmėlavos lopšelio-darželio „Žilvitis“ ir Kauno lopšelio-darželio „Pušynėlis“ pedagogės Jolanta Varanavičienė, Rasa Jankauskienė, Elena Zavodskienė ir Iveta Ledzinskaitė lankėsi Turkijoje, Karmursel mieste, kur vyko antrasis tarptautinio projekto „Vaikų misija: Europa be sienų“ susitikimas.
 
Projektas „Vaikų misija“ vyksta jau antrus metus, jo tikslas – siekti, kad mokyklos būtų atviresnės skirtingoms kultūroms, laužyti vis dar gajus stereotipus, sklaidyti kitatikių baimę. Kaip žinia, Lietuvos žmonės dažnai yra netolerantiški kitoms kultūroms, religijoms, kitos seksualinės pakraipos žmonėms. Dalyvaudami tarptautiniuose projektuose pedagogai susitinka žmonių iš įvairių šalių, plečiasi jų akiratis. Pamažu suvokiame, kad musulmonų religija nėra blogis, o gėjus auklėtojas gali dirbti ir darželyje.
 
Turkija mus pasitiko tulpėmis, saule ir Marmuro jūra. Amiral Karamursel pradinės mokyklos-darželio mokytojai ir mokiniai nuoširdžiai sutiko svečius iš Portugalijos, Italijos, Airijos ir Lietuvos. Pirmiausia susitikime buvo aptarti projekto reikalai. Pedagogai lankėsi SEKA mokslo laboratorijoje, Izmito mieste. SEKA – tai buvęs didžiulis popieriaus fabrikas, kuriam bankrutavus miesto valdžia čia įsteigė mokslo laboratoriją vaikams. Jau nuo darželio vaikai lankosi šioje laboratorijoje, pažįsta planetas, studijuoja pirštų antspaudus, patys bando sukelti tornadą ar padaryti vaivorykštę, sužino šių reiškinių veikimo principus. Pasvajokime – o jei įkurti tokius centrus didžiuosiuose Lietuvos miestuose?
 
Projekto dalyviai buvo pakviesti aplankyti Karamursel miesto Menų ir tradicinių amatų centrą, kurį savivaldybė įkūrė tam, kad moterys, išleidusios vaikus į mokyklas ar darželius, galėtų jame praleisti laisvalaikį. Centre veikia daugybė grupių: tradicinio mezgimo, siuvimo, piešimo, ebru meno, kalybos ar skiautinių meno. Kasdien centre lankosi apie 500 moterų, o vakarais ir vyrų, dainuojančių chore ar šokančių tradicinius šokius. Savo rankdarbius moterys parduoda įvairiose mugėse, taip ne tik išreiškia save, bet ir papildo šeimos biudžetą.
 
Maloniai nustebino susitikimas su Karamursel miesto meru ponu Yildirim – demokratišku, paprastu, nuoširdžiai bendraujančiu ir nevaizduojančiu pono. Meras klausinėjo apie projektą, domėjosi svečių nuomone apie Karamursel miestą. Turkijos Respublikos įkūrėjas bei pirmasis jos prezidentas Mustafa Kemalis Atatiurkas dar XX amžiaus pirmojoje pusėje Turkijoje įvedė taisyklę: „Mokytojas ir mokykla privalo būti gerbiami“.Taip yra iki šiol. Mokytojai taip pat gerbia Kemalio Atatiurko reformas.
 
Ką davė šis susitikimas? Padėjo suvokti, kad ir iš nedidelio Turkijos miestelio (tik apie 50 000 gyventojų) mes galime pasimokyti demokratijos ir pagarbos mokytojui ir mokyklai. Pasak mano gero draugo turko mokytojo Kadir: „Turkija kaip mozaika. Mes tiesiog privalome gerbti kitatikius ir kitaminčius. Kitaip neišgyventume šalia vienas kito“. Ko mums reikėtų pasimokyti iš Turkijos kolegų? Ogi, nuoširdumo, svetingumo ir nuoširdžių šypsenų veiduose.

Šis projektas finansuojamas, remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų  paramos fondas. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.