Emokykla.lt

Įvyko teorinė-praktinė konferencija „Kūno kultūra ikimokykliniame amžiuje“

2016-01-11
Įvyko teorinė-praktinė konferencija „Kūno kultūra ikimokykliniame amžiuje“
Vilija GERASIMOVIČIENĖ
Audronė VIZBARIENĖ
2015 m. gruodžio 15 d. respublikinė ikimokyklinio ugdymo kūno kultūros pedagogų asociacija (RIUKKPA) surengė antrąją ataskaitinę teorinę-praktinę konferenciją „Kūno kultūra ikimokykliniame amžiuje“. Lietuvos sporto universitete (LSU), kuris laikomas sportininkų, trenerių ir mokytojų kalve, susirinko 160 pedagogų iš visos Lietuvos,besidominčių ikimokyklinio amžiaus vaikų kūno kultūra.
Pirmojoje konferencijos dalyje LSU rektorius prof. habil. dr. Albertas Skurvydas pristatė naujausiais moksliniais tyrimais paremtą teorinę informaciją apie vaikų motorinių ir kognityvinių funkcijų dermę ir ugdymą. Mokslu grįstos ankstyvojo ugdymo kūno kultūros praktikos aktualijas pateikė LSU doc. dr. Rita Gruodytė-Račienė. RIUKKPA nariai – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Ukmergės miestų pedagogai – savo pranešimuose pabrėžė stipriąsias kūno kultūros ugdymo ikimokyklinėse įstaigose puses, kūno kultūros projektų naudą ir svarbą ugdymui(-si). Pedagogai įvardijo vaikus ugdančių pedagogų bendradarbiavimo, siekiant ugdymo kokybės, gerinimo sąlygas, patarė, kaip įtraukti šeimas į vaiko fizinės, protinės, socialinės ir emocinės sveikatos ugdymo procesą. Atskleidus kūno kultūros vietą ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdyme, tėvų, kolegų, administracijos požiūrį į kūno kultūros pedagogą ikimokyklinio ugdymo įstaigoje, nagrinėti sunkumai ir problemos, su kuriomis dauguma susiduria. Šiuos pranešimus galima rasti RIUKKPA internetiniame puslapyje: www.riukkpa.lt
RIUKKPA prezidentė Audronė Vizbarienė, pristatydama 2015 metų ataskaitą, džiaugėsi perpus išaugusiu tikrųjų narių skaičiumi, kuris parodė, kad asociacijos veikla yra aktuali ir savalaikė: „2015 metais RIUKKPA organizuojamuose renginiuose dalyvavo daugiau kaip 7000 vaikų ir jų šeimos narių iš visos Lietuvos, o puikūs projektų, renginių ir akcijų vertinimai skatina tęsti šias iniciatyvas ir įtraukti į jas dar didesnį dalyvių skaičių. Smagu, kad RIUKKPA veiklą pastebėjo, įvertino ir bendradarbiauti panoro Lietuvos tautinis olimpinis komitetas, Masinio futbolo asociacija. Kartu su šiais partnerias ir toliau vykdysime susidomėjimo sulaukusius projektus „Mažųjų olimpiada“, „Mažais žingsneliais didžiojo futbolo link“, – teigė asociacijos vadovė A. Vizbarienė.
 
RIUKKPA nuolat skatina dalyvauti įvairiuose renginiuose, akcijose, rengti ir įgyvendinti projektus, įtraukiant būsimus ikimokyklinio ugdymo pedagogus, kurie savo pedagoginiame darbe galbūt rinksis kūno kultūros stiprinimo ir holistinės sveikatos propagavimo kryptis. Vaikų ugdymo įstaigos – tai ideali vieta mokyti, skatinti ir didinti vaikų fizinį aktyvumą, keisti tokius žalingus sveikatai įpročius, kaip netinakama mityba, per mažas fizinis aktyvumas. Ne paslaptis, kad pedagogams trūksta žinių ir metodinės medžiagos apie vaikų fizinės, protinės, socialinės, emocinės sveikatos ugdymą darželyje. Kūno kultūros pedagogas ikimokyklinio ugdymo įstaigoje turėtų būti Lietuvos ikimokyklinio ugdymo sistemos privalumas, tačiau yra retenybė, o kartu ir problema. Nuolat diskutuojama dėl šios pareigybės būtinumo. Todėl jauni, iniciatyvūs ir imlūs pedagogai tarsi balansuoja ant išlikimo ribos. RIUKKPA veikla motyvuoja tuo, kad sudaromos visos galimybės tobulėti, užtikrinamas savalaikis pedagogų kvalifikacijos kėlimas, skatinama kūno kultūros veiklos metodinė sklaida, dalijantis darbo patirtimi ugdant sveiką, kūrybingą ir aktyvų vaiką.
 
Antrojoje konferencijos dalyje – praktiniame seminare „Netradicinių priemonių panaudojimas skatinant vaikų fizinį aktyvumą“ buvo pristatytos didelio pedagogų dėmesio sulaukusios „Olifu“ lavinamosios priemonės, padedančios įgyti žaismingą patirtį, ugdyti ir netradiciškai lavinti vaikų kūrybingumą, vaizduotę, atmintį, bendravimo įgūdžius, fizinį pasirengimą ir gebėjimus. „Olifu“ priemonėmis naudojasi „Montessori“ mokyklos, priešmokyklinio ugdymo įstaigos, centrai, ugdantys vaikus, turinčius specialiųjų poreikių ir kt. įstaigos. Priemones išbandėme patys: jos puikiai tinka tiek mažiems, tiek dideliems, atsižvelgiant į amžiaus grupę ir poreikius. „Olifu“ produktų instrukcijos ir taikymo metodikos paremtos moksliniais tyrimais. Taip pat skatinama pasitelkti vaizduotę ir „Olifu“ priemones naudoti savo sukurtiems žaidimams ir pratimams, kurti individualių, grupinių veiklų programas.
 
Dirbdant ikimokyklinio ugdymo pedagogu darželyje svarbu stiprinti vaikų sveikatą ir skatinti fizinį aktyvumą. Pedagogai turi siekti profesinio tobulėjimo, domėtis kūno kultūros naujovėmis, jas taikyti praktinėje veikloje su ugdytiniais. Praktinę veiklą „Smalsučių žaidimai“ naudojant netradicines priemones pristatė pedagogės ekspertės Roma Radžiūnienė ir Rūta Rugevičienė (Kauno privataus darželio „Pipiras“). Naudodami „picų papločius“ lavinome judėjimo įgūdžius, mokėmės pažinti spalvas, reaguoti į garso ir vaizdo signalus. Išbandyti kompleksinį fizinių ypatybių lavinimą, panaudojant šiukšlių surinkimo maišus kvietė kūno kultūros mokytoja ekspertė Audronė Vizbarienė (Kauno lopšelio-darželio „Klevelis“). Teigiamos emocijos skatino pakilti virš kasdienybės ir pasijusti vaikais: patikėjome galimybe „sugauti vėją“ ir „skristi su debesėliu“.
Ritminiams šokiams su skėčiais ir kaspinais pakvietusi kūno kultūros mokytoja metodininkė Jurgita Dirmontienė (Kauno Šančių lopšelis-darželis) sukūrė netradicinį džiaugsmingo gruodžio lietaus pasirodymą. Bendruomeniškumo jausmas vienijo pedagogus, kurie vos per 10 min išmoktus „Lietučio“ judesius atliko beveik be klaidų ir pristatė gausiai sirgalių palaikymo grupei.
 
Puoselėdama senolių tradicijas kūno kultūros mokytoja ekspertė Daiva Statkevičienė (Kauno lopšelis-darželis „Ažuoliukas“) sportinei veiklai panaudojo medinius kojūkus, trinkeles, bulvių maišus – susidomėjimas veikla garantuotas! Pedagogė Laurita Klikodujeva (Kauno lopšelis-darželis „Naminukas“) atvedė mus, pedagogus, į vaikystės pasakų šalį, kurioje radome du naujus draugus – tigriuką ir liūtuką, įsikūnijusius į pagalvėles ir pakvietusius įvairiapusei žaidybinei veiklai.
 
Kaip netradiciškai panaudoti aikštės žymeklius pademonstravo pedagogė Ugnė Avižienytė (Kauno lopšelis-darželis „Žingsnelis“). Taikant intervalinį ir rato metodus siekta derinti aukšto ir žemo intensyvumo veiklos krūvius, panaudojant smagius žaidybinius siužetus, įvairius judesius.
 
RIUKKPA organizuotoje konferencijoje „Kūno kultūra ikimokykliniame amžiuje“ tobulėjome drauge, žaidimai suvienijo, įtraukė, įkvėpė ir motyvavo planuoti, organizuoti ir realizuoti pradėtus darbus, imtis naujų veiklų, plėsti akiratį, bendrauti ir bendradarbiauti dirbant vaikams!
 
Šaltiniai: