Emokykla.lt
1 2 3 4 Pirmyn

Vadovo sėkmė – ryšys su mokyklos bendruomene

2018 10 22
Jurgita LAURINAITYTĖ-STADALIENĖ
Mokyklose, kaip ir kitose organizacijose, didelė dalis sėkmės priklauso nuo vadovo pasirinktos strategijos, problemų sprendimų būdų. Mokyklos vadovas turi būti autoritetas, randantis laiko pabendrauti su kiekvienu bendruomenės nariu. Skaityti plačiau
Susijusios temos: Ugdymo įstaigos

Ketverių–aštuonerių metų vaikų garsų ir jų junginių tarimas žodžiuose. Metodiniai patarimai

2018 07 28
Dr. Eglė KRIVICKAITĖ-LEIŠIENĖ
Vytauto Didžiojo universitetas
Šios garsų ir jų junginių tarimo rekomendacijos 4–8 metų vaikams parengtos remiantis E. Krivickaitės disertacijos „Vaikų kalbos fonotaktikos raida“ eksperimentinio tyrimo, kurį sudarė 480 vaikų kalbos duomenys, rezultatais.  Skaityti plačiau
Susijusios temos: Švietimo pagalba Vaiko kalba

Ar galima lietuvių kalbos ir matematikos mokytis tos pačios veiklos metu? Kodėl gi ne!

2018 07 11
Jurgita STADALIENĖ
VšĮ „Šiaurės licėjus“
Jau ne vienerius metus kalbama, kad vaikų motyvacija mokykloje yra nukritusi po suolu ir vienintelis mokinių tikslas – skambutis, reiškiantis pertrauką. Privačios mokyklos „Šiaurės licėjus“ atstovė Lina Kilčiauskaitė primena, kad mokykla gali būti kitokia, o vaikų motyvaciją geriausiai sustiprina suvokimas, kad tai, ką išmoko, jam yra aktualu čia ir dabar. Skaityti plačiau
Susijusios temos: Vaiko ugdymas

10 žingsnių sveikatai palankios vaikų mitybos link

2018 03 19
Ką reikia žinoti, kad vaikai pamėgtų sveikatai palankų maistą? Ką daryti, kad pokyčiai būtų sėkmingi? Pataria vaikų maitinimo revoliucijos Lietuvoje iniciatorė, maisto technologė, mitybos specialistė ir dviejų ikimokyklinukų mama Raminta BOGUŠIENĖ. Skaityti plačiau
Susijusios temos: Vaiko sveikata Ugdymo įstaigos

Vaikų ekonominio raštingumo ugdymas: situacija ir galimybės

2018 01 29
Natalja STARAŽINSKIENĖ
Šiaulių lopšelis-darželis „Žiogelis“
Ekonominio raštingumo pradmenų ugdymas nėra tik ekonomikos dėsnių išmokimas, jis suvokiamas kaip pilnavertės visapusiškos asmenybės ugdymas. Vaikų ekonominio raštingumo pradmenų ugdymą tikslinga pradėti jau ikimokykliniame amžiuje, o vėliau tęsti priešmokyklinio amžiaus ugdymo grupėje. Skaityti plačiau
Susijusios temos: Vaiko ugdymas

Darbas su nepaklusniu vaikų elgesiu mokyklose: Islandijos patirtis

2017 12 18
Kotryna LAPINSKĖ, psichologė
UAB „Vaikystės Sodas“
Po stažuotės Islandijoje norisi pasidalinti šios šalies mokytojų darbo su netinkamu, nepaklusniu vaikų elgesiu, taip pat vaikų su įvairiais sutrikimais inkliuzijos patirtimi, kurią būtų naudinga pritaikyti Lietuvos švietimo įstaigose. Skaityti plačiau
Susijusios temos: Vaiko ugdymas

Vaikų žodyno turtinimas indų ir virtuvės / stalo įrankių pavadinimais

2017 07 07
Doc. dr. Nijolė BRAŽIENĖ
Šiaulių universitetas, Edukologijos ir psichologijos katedra
Straipsnyje ugdytojams siūloma kalbos ugdymo pratimų, skirtų ikimokyklinio / priešmokyklinio amžiaus vaikų žodynui turtinti indų ir virtuvės / stalo įrankių pavadinimais. Aktyviajame žodyne naujus žodžius įtvirtinti vaikams padės įvairios užduotys. Skaityti plačiau
Susijusios temos: Vaiko kalba Vaiko ugdymas

Vaikų kalbos ugdymas pasitelkiant tautosaką

2017 07 03
Doc. dr. Nijolė BRAŽIENĖ
Šiaulių universitetas, Edukologijos ir psichologijos katedra
Straipsnyje pateikiama praktinių idėjų, kaip nedidelės apimties tautosakos kūrinėlius galima įkomponuoti į žaismingas kūrybines kalbos užduotis, padėsiančias vaikams mokytis taisyklingai tarti garsus, tobulinti gramatinius gebėjimus. Skaityti plačiau
Susijusios temos: Vaiko kalba Vaiko ugdymas

Kokiais būdais vaikai paprastina žodžių tarimą?

2017 06 01
Dr. Eglė KRIVICKAITĖ-LEIŠIENĖ
Vytauto Didžiojo universitetas
Skirtingo amžiaus vaikams sunku ištarti įvairius garsų junginius, todėl vaikai dažnai juos paprastina ir ištaria taip, kaip tuo metu geba. Suaugusieji šias supaprastintas formas dažnai vadina klaidomis, nors iš tiesų tai natūralus kalbos garsų junginių įsisavinimo kelias. Skaityti plačiau
Susijusios temos: Vaiko kalba Vaiko raida

Priešmokyklinio amžiaus vaikų meninių gebėjimų ugdymas naudojant interaktyvią lentą

2017 03 14
Eglė LABUKIENĖ, dailės pedagogė
Informacines technologijas šiuolaikiniai vaikai pažįsta jau ankstyvajame amžiuje, tad sudominti juos ugdymo procesu tampa vis sunkiau. Puikus būdas sujungti naujausias technologijas ir ugdymo procesą – ugdymo metu naudoti interaktyvią lentą. Skaityti plačiau

Vaikų pojūčius atveria žaliosios erdvės

2016 11 28
Lina BAKŠYTĖ
Vaikų sodininkavimo iniciatyvos „Žalia pėda“ ugdytojai rinkosi į trečiąjį bendrą narių forumą, kuriame dalijosi žaliųjų erdvių ugdymo įstaigose kūrimo patirtimi. Skaityti plačiau
Susijusios temos: Ugdymo įstaigos

Pedagogų perdegimas: kaip atpažinti ir sau padėti

2016 10 27
Daugelis pedagogų anksčiau ar vėliau susiduria su profesiniu perdegimu. Apie tai, kaip perdegimas pasireiškia mokytojo darbe ir kas padeda jį įveikti, pasakoja klinikinis psichologas Vytis Valantinas, vedantis perdegimo prevencijos ir atsparumo stiprinimo grupes pedagogams. Skaityti plačiau
Susijusios temos: Psichologija

Sensoriniai kambariai darželiuose ir mokyklose – kas tai?

2016 10 04
Apie sensorinius kambarius galbūt vienas kitas specialistas jau yra girdėjęs ar susidūręs vizituose svečiose šalyse, bet nedaug kam teko pakviesti į juos vaikus, o juo labiau bendrojo lavinimo mokyklose bei darželiuose. Skaityti plačiau

Specialioji pedagogė Kristina Pociūtė: „Svarbu apgalvoti, kokiu būdu mokomoji priemonė bus pateikiama pirmą kartą.“

2016 09 07
Mokymo priemonių parinkimas ne tik tėvams, bet ir pedagogams tampa svarbiu uždaviniu.  Apie tinkamą vaiko supažindinimą su mokymo priemonėmis pasakoja Kristina Pociūtė, Vilniaus „Atgajos“ specialiosios mokyklos specialioji pedagogė ir logopedė metodininkė. Skaityti plačiau

Seminaruose pedagogams – apie aplinkos ir žaislų svarbą ugdymo kokybei

2016 05 27
Laura JAZBUTIENĖ, psichologė-psichoterapeutė
Kaip suformuoti funkcionalias ugdymo erdves ir kokias ugdymo priemones rinktis, kad vaikai galėtų ugdytis savarankiškai žaisdami ir bendraudami tarpusavyje ir būtų skatinamas jų prigimtinis kūrybingumas? Kaip nepaklysti priemonių gausoje? Skaityti plačiau
Susijusios temos: Vaiko ugdymas Ugdymo įstaigos

5–7 metų vaikų virtualaus gyvenimo ypatumai

2016 01 15
Viktorija KINČIŪTĖ
Prieš keletą metų susirūpinta mažamečių naudojimosi šiuolaikinėmis technologijomis pasekmėmis. Kadangi daugelis tėvų neskiria vaikams pakankamai laiko, tad televizija ir virtualus pasaulis dažnai atstoja vaikų aukles. Straipsnyje atskleidžiami  5–7 metų vaikų virtualaus gyvenimo ypatumai.
  Skaityti plačiau
Susijusios temos: Vaiko raida Vaiko ugdymas

Įvyko teorinė-praktinė konferencija „Kūno kultūra ikimokykliniame amžiuje“

2016 01 11
Vilija GERASIMOVIČIENĖ
Audronė VIZBARIENĖ
2015 m. gruodžio 15 d. respublikinė ikimokyklinio ugdymo kūno kultūros pedagogų asociacija (RIUKKPA) surengė antrąją ataskaitinę teorinę-praktinę konferenciją „Kūno kultūra ikimokykliniame amžiuje“. Skaityti plačiau

Etnologė Rūta Stankuvienė: vietoj „gero scenarijaus“ rinkitės improvizaciją

2015 12 13
Nijolė KOSKIENĖ
Kaip kuo gražiau ir prasmingiau praleisti vienas gražiausių metų švenčių su vaikais? Kalbiname šiaulietę etnologę, renginių vadybos dėstytoją ir mokymų-kūrybinių dirbtuvių „Žiemos šventės: idėjos ir veiklos“ organizatorę Rūtą Stankuvienę. Skaityti plačiau

Išgalvotų žodžių pakartojimo testas: vaikams – juokingas žaidimas, specialistams – kalbos tyrimo metodas

2015 12 09
Eglė KRIVICKAITĖ
Vytauto Didžiojo universiteto doktorantė Eglė Krivickaitė su darbo vadove prof. Ineta Dabašinskiene, dalyvaudamos tarptautiniame projekte „Kalbos sutrikimai daugiakalbėje visuomenėje: kalbiniai modeliai ir būdai juos nustatyti“, sukūrė lietuvišką išgalvotų žodžių pakartojimo testą. Skaityti plačiau
Susijusios temos: Vaiko kalba

Ką daryti, kad vaikai sutartų tarpusavyje?

2015 11 28
Agnė DAPKUTĖ
Kiekvienas vaikas, pradėjęs lankyti ugdymo įstaigą, ima priklausyti bendruomenei. Čia yra vieta, kurioje jis ugdys socialinius įgūdžius, mokysis bendrauti, susirasti draugų, juos vertinti bei išlaikyti.  Skaityti plačiau
Susijusios temos: Psichologija Vaiko elgesys
1 2 3 4 Pirmyn