Emokykla.lt
1 2 3 4 ... 7 Pirmyn

Vaikų žodyno turtinimas indų ir virtuvės / stalo įrankių pavadinimais

2017 07 07
Doc. dr. Nijolė BRAŽIENĖ
Šiaulių universitetas, Edukologijos ir psichologijos katedra
Straipsnyje ugdytojams siūloma kalbos ugdymo pratimų, skirtų ikimokyklinio / priešmokyklinio amžiaus vaikų žodynui turtinti indų ir virtuvės / stalo įrankių pavadinimais. Aktyviajame žodyne naujus žodžius įtvirtinti vaikams padės įvairios užduotys. Skaityti plačiau
Susijusios temos: Vaiko kalba Vaiko ugdymas

Vaikų kalbos ugdymas pasitelkiant tautosaką

2017 07 03
Doc. dr. Nijolė BRAŽIENĖ
Šiaulių universitetas, Edukologijos ir psichologijos katedra
Straipsnyje pateikiama praktinių idėjų, kaip nedidelės apimties tautosakos kūrinėlius galima įkomponuoti į žaismingas kūrybines kalbos užduotis, padėsiančias vaikams mokytis taisyklingai tarti garsus, tobulinti gramatinius gebėjimus. Skaityti plačiau
Susijusios temos: Vaiko kalba Vaiko ugdymas

Kokiais būdais vaikai paprastina žodžių tarimą?

2017 06 01
Dr. Eglė KRIVICKAITĖ-LEIŠIENĖ
Vytauto Didžiojo universitetas
Skirtingo amžiaus vaikams sunku ištarti įvairius garsų junginius, todėl vaikai dažnai juos paprastina ir ištaria taip, kaip tuo metu geba. Suaugusieji šias supaprastintas formas dažnai vadina klaidomis, nors iš tiesų tai natūralus kalbos garsų junginių įsisavinimo kelias. Skaityti plačiau
Susijusios temos: Vaiko kalba Vaiko raida

Priešmokyklinio amžiaus vaikų meninių gebėjimų ugdymas naudojant interaktyvią lentą

2017 03 14
Eglė LABUKIENĖ, dailės pedagogė
Informacines technologijas šiuolaikiniai vaikai pažįsta jau ankstyvajame amžiuje, tad sudominti juos ugdymo procesu tampa vis sunkiau. Puikus būdas sujungti naujausias technologijas ir ugdymo procesą – ugdymo metu naudoti interaktyvią lentą. Skaityti plačiau

Vaikų pojūčius atveria žaliosios erdvės

2016 11 28
Lina BAKŠYTĖ
Vaikų sodininkavimo iniciatyvos „Žalia pėda“ ugdytojai rinkosi į trečiąjį bendrą narių forumą, kuriame dalijosi žaliųjų erdvių ugdymo įstaigose kūrimo patirtimi. Skaityti plačiau
Susijusios temos: Ugdymo įstaigos

Pedagogų perdegimas: kaip atpažinti ir sau padėti

2016 10 27
Daugelis pedagogų anksčiau ar vėliau susiduria su profesiniu perdegimu. Apie tai, kaip perdegimas pasireiškia mokytojo darbe ir kas padeda jį įveikti, pasakoja klinikinis psichologas Vytis Valantinas, vedantis perdegimo prevencijos ir atsparumo stiprinimo grupes pedagogams. Skaityti plačiau
Susijusios temos: Psichologija

Sensoriniai kambariai darželiuose ir mokyklose – kas tai?

2016 10 04
Apie sensorinius kambarius galbūt vienas kitas specialistas jau yra girdėjęs ar susidūręs vizituose svečiose šalyse, bet nedaug kam teko pakviesti į juos vaikus, o juo labiau bendrojo lavinimo mokyklose bei darželiuose. Skaityti plačiau

Specialioji pedagogė Kristina Pociūtė: „Svarbu apgalvoti, kokiu būdu mokomoji priemonė bus pateikiama pirmą kartą.“

2016 09 07
Mokymo priemonių parinkimas ne tik tėvams, bet ir pedagogams tampa svarbiu uždaviniu.  Apie tinkamą vaiko supažindinimą su mokymo priemonėmis pasakoja Kristina Pociūtė, Vilniaus „Atgajos“ specialiosios mokyklos specialioji pedagogė ir logopedė metodininkė. Skaityti plačiau

Seminaruose pedagogams – apie aplinkos ir žaislų svarbą ugdymo kokybei

2016 05 27
Laura JAZBUTIENĖ, psichologė-psichoterapeutė
Kaip suformuoti funkcionalias ugdymo erdves ir kokias ugdymo priemones rinktis, kad vaikai galėtų ugdytis savarankiškai žaisdami ir bendraudami tarpusavyje ir būtų skatinamas jų prigimtinis kūrybingumas? Kaip nepaklysti priemonių gausoje? Skaityti plačiau
Susijusios temos: Vaiko ugdymas Ugdymo įstaigos

5–7 metų vaikų virtualaus gyvenimo ypatumai

2016 01 15
Viktorija KINČIŪTĖ
Prieš keletą metų susirūpinta mažamečių naudojimosi šiuolaikinėmis technologijomis pasekmėmis. Kadangi daugelis tėvų neskiria vaikams pakankamai laiko, tad televizija ir virtualus pasaulis dažnai atstoja vaikų aukles. Straipsnyje atskleidžiami  5–7 metų vaikų virtualaus gyvenimo ypatumai.
  Skaityti plačiau
Susijusios temos: Vaiko raida Vaiko ugdymas

Įvyko teorinė-praktinė konferencija „Kūno kultūra ikimokykliniame amžiuje“

2016 01 11
Vilija GERASIMOVIČIENĖ
Audronė VIZBARIENĖ
2015 m. gruodžio 15 d. respublikinė ikimokyklinio ugdymo kūno kultūros pedagogų asociacija (RIUKKPA) surengė antrąją ataskaitinę teorinę-praktinę konferenciją „Kūno kultūra ikimokykliniame amžiuje“. Skaityti plačiau

Išgalvotų žodžių pakartojimo testas: vaikams – juokingas žaidimas, specialistams – kalbos tyrimo metodas

2015 12 09
Eglė KRIVICKAITĖ
Vytauto Didžiojo universiteto doktorantė Eglė Krivickaitė su darbo vadove prof. Ineta Dabašinskiene, dalyvaudamos tarptautiniame projekte „Kalbos sutrikimai daugiakalbėje visuomenėje: kalbiniai modeliai ir būdai juos nustatyti“, sukūrė lietuvišką išgalvotų žodžių pakartojimo testą. Skaityti plačiau
Susijusios temos: Vaiko kalba

Ką daryti, kad vaikai sutartų tarpusavyje?

2015 11 28
Agnė DAPKUTĖ
Kiekvienas vaikas, pradėjęs lankyti ugdymo įstaigą, ima priklausyti bendruomenei. Čia yra vieta, kurioje jis ugdys socialinius įgūdžius, mokysis bendrauti, susirasti draugų, juos vertinti bei išlaikyti.  Skaityti plačiau
Susijusios temos: Psichologija Vaiko elgesys

T. Aidukienė: mokinių ugdymosi poreikių skirtybės – pedagogo „duona kasdienė“

2015 11 16
Kalbėjosi Jurga ŽIUGŽDIENĖ
Bernardinai.lt
Apie tai, kokie uždaviniai keliami šiandieniam mokytojui ir ar išties pakanka galimybių, taip pat ir noro juos įgyvendinti, kalbamės su Švietimo ir mokslo ministerijos Mokymosi visą gyvenimą departamento Pedagogų veiklos skyriaus vyriausiąja specialiste Teresa AIDUKIENE. Skaityti plačiau

Priešmokyklinio ugdymo priemonių komplekto „OPA PA!“ dermė su naująja „Priešmokyklinio ugdymo bendrąja programa“

2015 08 31
Jolanta SKRIDULIENĖ, Vilija VYŠNIAUSKIENĖ,
priešmokyklinio ugdymo priemonės OPA PA! autorės,
Šiaulių Gytarių progimnazijos pradinių klasių mokytojos ekspertės
Priešmokyklinio ugdymo priemonę „OPA PA!“ spėjo įvertinti ne tik daugelis Lietuvos pedagogų, tėvų ir mokinių, bet ir Europos mokomosios literatūros leidėjų grupė (EEPG), kuri nominavo „OPA PA!“ komplektą 2015 m. rudenį Frankfurto knygų mugėje vyksiantiems apdovanojimams BELMA 2015!  Skaityti plačiau

Kai kurie priešmokyklinio amžiaus vaikų kalbos ugdymo aspektai. Tema „Ruduo“

2015 08 07
Doc. dr. Nijolė BRAŽIENĖ
Šiaulių universitetas
Straipsnyje atkreipiamas ugdytojų dėmesys į tuos kalbos ugdymo dalykus, kurie svarbūs rengiant(is) vaikui mokyklai, t. y. foneminio supratimo lavinimą, žodyno gausinimą ir rišliosios kalbos ugdymą, pateikiama kalbos ugdymo pratimų. Skaityti plačiau

Pokalbis apie atnaujintą Priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą su darbo grupės dalyvėmis

2015 07 31
Jolanta AUGUSTAITĖ
Pokalbyje dalyvavo Violeta Jonynienė, Ugdymo plėtotės centro Ugdymo turinio skyriaus Ikimokyklinio ir pradinio ugdymo poskyrio metodininkė ir Elena Markevičienė, Vilniaus lopšelio-darželio „Lazdynėlis“ direktorė. Skaityti plačiau

Pasitinkant naujus mokslo metus – kas padėtų išvengti nereikalingos įtampos grupėje pirmosiomis savaitėmis

2015 07 30
Ligita KARSBO
Artėjantis ruduo atneš naujus mokslo metus ne tik vaikams, bet ir auklėtojams. Dažnai pradedame metus pilni ryžto, planų, geros nuotaikos. Netrukus pasitikdami rugsėjį aptarkime ne tai, ką reikėtų daryti ir kaip pasiruošti naujiems mokslo metams, o tai, ko reikėtų nedaryti pirmųjų savaičių darželyje metu. Skaityti plačiau
Susijusios temos: Edukacija Ugdymo įstaigos

Kuo skiriasi studijos kolegijoje ir universitete?

2015 07 02
Parengė Daiva DOČKIENĖ
Skaitytoja klausia: kuo skiriais studijos universitete ir kolegijoje? Atsakyti paprašėme Lietuvos edukologijos universiteto Vaikystės studijų katedros lektorės dr. Birutės Autukevičienės ir Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto dekanės Vaivos Juškienės. Skaityti plačiau
Susijusios temos: Pedagogika

Matematiniai žaidimai priešmokykliniame amžiuje

2015 04 02
Sigita ŽEMAITYTĖ, auklėtoja metodininkė, Vilniaus lopšelis-darželis „Atžalėlės“
Vaida SADAUSKAITĖ, priešmokyklinio ugdymo pedagogė, Vilniaus „Volungės“ darželis-mokykla
Matematika apima visas priešmokyklinio amžiaus vaiko veiklos sritis. Matematinės sąvokos turėtų būti vartojamos nuolat, atliekant kasdienius darbus, planuojant, skaičiuojant. Vaikų, kurių matematiniai gebėjimai specialiai ugdomi, matematinio mąstymo rezultatai yra gerokai geresni. Skaityti plačiau
1 2 3 4 ... 7 Pirmyn