Švenčiame šventės formą ar prasmę? |
2018 11 12
|
Vida DRĄSUTĖ Kauno Valdorfo darželis „Šaltinėlis“
Ar kada susimąstėte, kad šventės būtų visiškai kitokios, jei švęstume šventės prasmę, o ne formą, jei jas sutiktume kartu su vaiku, pereidami šiuos etapus: pasiruošimas, laukimas, švenčių džiaugsmas?
Skaityti plačiau
|
Kodėl ugdomi plagiatoriai? |
2017 10 24
|
Juozas DAPŠAUSKAS Sveikatingumo metų iniciatorius
Didelio šurmulio viešojoje erdvėje sulaukė galimas KTU rektoriaus Petro Baršausko plagiatas. Šiame kontekste nesiimsiu kažko smerkti ar nuspręsti, bet atkreipsiu dėmesį į „sisteminį plagiavimą“, kuris mūsų švietimo sistemoje prasideda dar mokyklose.
Skaityti plačiau
|
Kaip užauginti sveiką ir kūrybingą vaiką gamtoje? |
2017 01 30
|
Ieva DAPŠAUSKĖ VšĮ „Tėvystės centras“ ir gamtos darželis „Po smilgom“
Vaikų sveikata priklauso pirmiausia nuo dvasinės ir psichinės atmosferos artimojoje (šeimoje, ugdymo įstaigoje) aplinkoje. Kaip ir suaugusiesiems, taip ir vaikams labai svarbi sveika mityba, fizinis aktyvumas ir grynas oras.
Skaityti plačiau
|
Kodėl apdovanojimai nepasiteisina ir kur slypi materializmo šaknys? |
2016 04 09
|
Richard WISEMAN Ištrauka iš knygos „59 sekundės. Akimirkos galia tavo gyvenime, arba psichologijos įdomybės“
Kaip įtikinti vaiką ruošti namų darbus, darbuotoją geriau dirbti ar žmones labiau rūpintis aplinka? Daugeliui atrodo, kad veiksmingiausias būdas – ką nors ypatinga jiems už tai pažadėti. Tačiau ką rodo tyrimai? Ar tai nėra mitas?
Skaityti plačiau
|
Švietimo ekspertas J. Simons: „Pernelyg nesižavėkite Suomijos švietimo pavyzdžiu!“ |
2016 02 05
|
Jolita MACELYTĖ UAB „Vaikystės Sodas“
Lietuvoje apsilankęs „Policy Exchange“ instituto Jungtinėje Karalystėje švietimo grupės vadovas, vienas iš laisvosios mokyklos „Greenwich“ įkūrėjų Jonathan Simons per daug nenustebo: Lietuva susiduria su tokiomis pačiomis švietimo problemomis kaip ir Jungtinė Karalystė!
Skaityti plačiau
|
Kaip pasakos vaikystę vogė |
2015 12 17
|
Igoris VASILIAUSKAS
Liaudies pasakų turinį visuomet kūrė liaudies gyvenimas, jos kova už gėrį, jos tikėjimai ir papročiai. Teigiamų liaudies bruožų įkūnijimas darė pasakas efektyvia priemone perduoti šiuos bruožus iš kartos į kartą. Ką lietuvių liaudies pasakos koduoja mūsų vaikams? Gal verta kurti XXI a. pasakas? Bet kaip su liaudies pasakomis? Kiek jos šiais laikais realiai formuoja atvirą pasauliui asmenybę?
Skaityti plačiau
|
Darželių keliais ir klystkeliais |
2015 12 12
|
Agnė SMOLIENĖ www.kaunodiena.lt
Pirmas didelis iššūkis, su kuriuo susidūrėme šeimoje dar dukrai negimus, – darželis. Prieš trejus metus jau žinojome, kad į darželį tikrai nepateksime, jei neužregistruosime vaiko tik jam gimus.
Skaityti plačiau
|
Dilema: kurį vaikų darželį rinktis – valdišką ar privatų? |
2015 12 04
|
Martinas ŽALTAUSKAS
Paklausus tėvų, į kurį darželį norėtų vesti savo vaikus, dauguma tėvų atsako, jog jiems nėra skirtumo, ar jis valdiškas ar privatus, svarbu, kad vaikams būtų gerai ir kad mokėti reiktų kuo mažiau, arba iš viso nemokėti. Tokie argumentai aiškūs, tačiau klausimas – o kas yra nemokama?
Skaityti plačiau
|
Kaip rengti vaikus einant į lauką? |
2015 12 01
|
Juozas DAPŠAUSKAS, darželinuko tėtis
Vaikai labai džiugiai priima metų laikų permainas, kiekvienas gamtos tarpsnis turi savo ypatumus, suteikia nuostabias galimybes, tad svarbu vaiką tinkamai aprengti, o tam reikia elementarių žinių. Kaip rengti vaikus esant permainingiems, vėsesniems orams?
Skaityti plačiau
|
Apie suomiško ugdymo ypatumus iš pirmų lūpų |
2015 10 01
|
Eglė BOGVILAITĖ
Eglė BOGVILAITĖ sako Lietuvos žiniasklaidos pateikiamose naujienose apie Suomijos švietimą matanti daug iškraipytų faktų. Norėdama išsklaidyti mitų ir sensacijų šydą Eglė ėmėsi kurti tinklaraštį, kuriame aprašo suomiško ugdymo ypatumus.
Skaityti plačiau
|
Valdymas žlugdo ugdymą(si) |
2015 09 18
|
Parengė Jolanta AUGUSTAITĖ
Kas yra vidinė ir išorinė motyvacija? Kada reikia, o kada net negalima vaikų skatinti? Kviečiame skaityti JAV edukologo Rick Ackerly nuomonę.
Skaityti plačiau
|
Elgesio bėdas spręskite tiksliu grįžtamuoju ryšiu |
2015 09 03
|
Vertė Jolanta AUGUSTAITĖ
Pasakodamas apie savo anūką, autorius nagrinėja, kaip vaikai atskleidžia priežasties ir pasekmės ryšius ir kaip suaugusieji galėtų jiems padėti ar netrukdyti atrasti.
Skaityti plačiau
|
Vadovų liga – „mamos efektas“: kaip nesusirgti, o susirgus greičiau pasveikti? |
2015 08 18
|
Dalia DAMBRAUSKIENĖ, direktorė Šiaulių lopšelis-darželis „Bangelė“
Kodėl darbuotojai kartais audringai reaguoja į vadovo jiems išsakytas pastabas? Ar visuomet dėl neigiamų emocijų ir audringų darbuotojo reakcijų kaltas tik vadovas? Pabandykime į grįžtamojo ryšio situaciją pažiūrėti iš kitos – vadovo – pusės.
Skaityti plačiau
|
Nealternatyvi ugdymo alternatyva |
2015 08 11
|
Greta KAICINAUSKAITĖ, direktoriaus pavaduotoja VšĮ „Start English“
Dažnai prie ugdymo paslaugų aprašymų galima aptikti žodžius: „autorinė metodika“, „autorinė programa“, „unikali ugdymo programa“, „alternatyvusis ugdymas“. Susidaro įspūdis, kad tokios išskirtinės švietimo įstaigos dygsta kaip grybai po lietaus „ant kiekvieno kampo“.
Skaityti plačiau
|
Lauko pedagogika – ugdymo kryptis, auginanti vaiką mokyklai ir gyvenimui |
2015 08 06
|
Julija LADYGIENĖ, lietuvių kalbos mokytoja, „Renkuosi mokyti“ 5-osios kartos absolventė, „Kūrybinių partnerysčių“ kūrybos agentė Vilniaus r. Marijampolio Meilės Lukšienės gimnazija
Privačiam gamtos darželiui „Po Smilgom“, dirbančiam pagal lauko pedagogiką, vadovaujanti Milda Jankauskienė pakvietė mane paanalizuoti darželio veiklų, pasidalinti savo pastebėjimais, kaip tobulinti ugdymo procesą. Tai, ką pamačiau, pranoko visus lūkesčius.
Skaityti plačiau
|
Interviu su Simona Freimontaite, vaikų ugdymo ir laisvalaikio studijos „Burės“ vadove |
2015 07 28
|
Ligita KARSBO
Klaipėdietė Simona Freimontaitė ne tik augina savo mažylį, bet ir rūpinasi, kad visas jų būrys Mažeikiuose galėtų džiaugtis kūrybiška apinka ir bendrauti su iniciatyviais žmonėmis. Ji yra vaikų ugdymo ir laisvalaikio studijos „Burės“ steigėja ir vadovė. Kas ją paskatino imtis tokios veiklos, kas dūzgia jos galvoje šiuo metu ir kokias ateities perspektyvas ji mato?
Skaityti plačiau
|
Ekonominė ankstyvojo ugdymo nauda. Pokalbis su ekonomistu Jamesu Heckmanu |
2015 06 03
|
Dangė VITKIENĖ
Ankstyvasis lavinimas neša didelę naudą – tiek vaikams, tiek visuomenei, įsitikinęs 2000-ųjų Nobelio premijos laureatas ekonomistas James'as Heckmanas. Kas jį paskatino susidomėti ankstyvąja vaikyste?
Skaityti plačiau
|
Karolis Žukauskas apie tėvystę: „Netikėkite vien neigiamais pasakojimais!“ |
2015 05 29
|
Virga MAČĖNAITĖ-LUCKIENĖ
Iš dvi atžalas auginančio Karolio, trykštančio pozityviu požiūriu į tėvystę, viešų pasisakymų virtualioje erdvėje, galėtume jį vadinti tėvystės mitų griovėju. Kodėl?
Skaityti plačiau
|
Auklėtoja: „Nėra didelio skirtumo, kur vaikas lanko darželį – mieste ar kaime“ |
2015 05 12
|
Ema MOTEJŪNAITĖ-TRAPIKIENĖ, auklėtoja VšĮ „Mažasis Trinapolis“
Šių metų balandžio 23 d. lankiausi savo gimtinėje – Anykščių rajono Debeikių miestelyje – esančiame vaikų darželyje. Su auklėtojomis smagiai praleidome laiką kalbėdamos apie ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą ir besidalydamos savo patirtimi.
Skaityti plačiau
|
Darželio stiprybė – kūrybinga komanda |
2014 12 15
|
Lina BAGDANAVIČIENĖ, direktorė Kauno lopšelis-darželis „Želmenėlis“
Kad vaikui ugdymo įstaigoje būtų įdomu, gera ir saugu, pedagogas turi būti nepaprastai kūrybingas. Kauno lopšelyje-darželyje „Želmenėlis“ auklėtojų kūrybingumas atsiskleidžia edukacinių renginių metu.
Skaityti plačiau
|






1 | 2 |
![]() |