Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  

Žvaigždelės metodas

2019-11-14
Susijusios temos: Šeima Vaiko raida
Žvaigždelės metodas
Rasa Ilgininė
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja/metodininkė
Šilutės lopšelis darželis „Ąžuoliukas“
„Šeima yra vienintelė tikra sąskaita banke. Jei nepamiršit kasdien jos papildyti meile, švelnumu, ištikimybe ir pasiaukojimu, tai užaugs stebuklingos palūkanos.“ (Bruno Ferero)
Vaikystė – trumpas mirksnis, kuris nubėgdamas praeitin palieka ryškius pėdsakus ateinančiam vaiko gyvenimui. Šeima ir pedagogai yra tie partneriai, kurie yra nuolatiniai palydovai formuojantys vaiką. Partnerystės santykiai yra pagrindinis veiksnys, lemiantis ikimokyklinio amžiaus vaikų raidą ir ugdymąsi. Ugdymo partnerystei tarp vaiko šeimos ir darželio prireikia nemažai laiko ir pastangų. Šis kelias nėra lengvas, bet pasistengus abiem pusėms jis nuostabus. Vaikai jaučiasi saugesni ir ramesni, kai jų tėvai ir pedagogai pagarbiai bendrauja. Vaikai patiria ugdymosi nuoseklumą, kai tėvai pasidalina savo žiniomis apie vaiką ir jo poreikius.
 
„Boružiukų“ grupėje taikytas savanorystės metodas
 
Bendraudami vieni su kitais išsiaiškinome, kokie tėvų pomėgiai, galimybės, gebėjimai. Pasiūlėme tėveliams bendradarbiauti, leisti jų vaikui tapti svarbiu, pasitikinčiu, jų siūlomoje veikloje „sužibėti“, t. y. pasiūlėme tėveliams grupės vaikams pravesti jiems artimą ir širdžiai mielą veiklą. Tėveliai nedrąsiai priėmė mūsų siūlomą idėją. Akcentavome, kad būdami kartu pamatys kompleksiškai, kaip vystosi jų vaikas, kaip bendrauja su draugais, kaip elgiasi kitoje aplinkoje.
 
Siūlydamos „Žvaigždelės“ metodą pirmiausia galvojome apie vaiką. Koks bus skiriamas dėmesys jam ir šeimai. Būsimą savaitę aptardavome su tėveliais. Paruoštame stende puikuodavosi žvaigždė, kurios centre vaiko nuotrauka. Grupės vaikai vėliau piešdavo portretą, išsakydavo mintis, linkėjimus, pastebėjimus apie draugą, o mes visą tai užrašėme. Grupės stende eksponavome gražiausius, originaliausius personalinius vaikodailės darbelius. Ugdytinis tą dieną buvo pasipuošęs žvaigždėta skraiste ir karūna. Tėveliai suplanavę tos dienos veiklą buvo šios dienos vadovai, pedagogai, patarėjai ir pagalbininkai. Visos veiklos buvo nuosekliai apgalvotos, kūrybiškos.
 
Veiklų būta pačių įvairiausių...
 
Odrio mamytė siūlė iš kruopų kurti besmegenius, Urtės mamytė mokė originaliais būdais marginti margučius, Guodos mamytė skatino puošti moliūgus paverčiant juos „žmogeliukais“, o medinius kiškučius, kuriuos išpjaustė Ramunės tėvelis, vaikai išpuošė ir jais papuošė Velykinį stalą. Adomo tėveliai kvietė išmokti gaminti vaškines žvakutes, pajusti šio darbo sakrališkumą. Į Kalėdinių vainikėlių pynimą ir puokščių darymą Arno mamytė pakvietė visus norinčius grupės bendruomenės narius, kurie į popietę atsinešė ne tik įvairios gamtinės medžiagos, bet ir norą pabūti kartu, pajusti kūrybinę laisvę ir džiaugsmą. Kartu su Gustės mamyte puošėme Kalėdinius sausainukus įvairiais karoliukais, pabarstukais, maistiniais dažais. Su Tomo mamyte minkėme bei virėme spurgas. Nepakartojamos buvo ir suorganizuotos edukacinės išvykos. Ūkininko sodyboje, kur vaikai natūraliai stebėjo naminių gyvulių ir paukščių gyvenimą, stebėjo kur vištos deda kiaušinius, kaip atrodo didieji kalakutai, žąsys, ragavo pieno ir sūrio.
Aplankėme ir Lietuvos safari parką Karklėje. Susipažinome su laukiniais gyvūnais: danieliais, dėmėtaisiais elniais, briedžiais, meškomis, fazanais, stručiais... Adomo tėvelių iniciatyva aplankėme žuvivaisos centrą kur gimsta žuvytės?“. Tėvai ir vaikai liko sužavėti ką pamatė ir sužinojo. Paulos mamytė suorganizavo kelionę į Šyšgirių jojimo klubą, kuriame vaikai ne tik stebėjo, bet ir šukavo arkliukų ponių karčius ir uodegas, stebėjo žirgų treniruotę ir patys jodinėjo ant poni arkliukų. O Rūtenis su mamyte pravedėšokių savaitę, kurioje mes mokėmės naujų šokio žingsnelių, žaidimų, ratelių. Neapsiėjome ir be sporto. Dalyvavome „Boružiukų“ turnyre ir linksmai lenktyniavome, žaidėme, vaišinomės gamtoje.
 
 
 
 
 
Apibendrinant nuostabų „Žvaigždelės“ metodą galime pasidžiaugti, kad tėveliai užtikrino į vaiką orientuoto ugdymo vyksmą, darnią grupės atmosferą būdami šalia. Padėjo lengviau prisitaikyti prie naujų situacijų, o dalyvaudami įvairiose veiklose pradėjo dar geriau pažinti savo vaiką. Džiaugiamės galėję kartu su tėveliais ir vaikais keliauti pažinimo ir atradimų keliu, kuris praturtino mus visus.
 
„Šeima yra vienintelė tikra sąskaita banke. Jei nepamiršit kasdien jos papildyti meile, švelnumu, ištikimybe ir pasiaukojimu, tai užaugs stebuklingos palūkanos.“ (Bruno Ferero)
Linkime visiems būti turtingiems mylint savo vaiką.