Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  

Žaidžiame STEAM. Svajonių namas: lesykla – būstas paukščiams

2020-10-05
Susijusios temos: Vaiko ugdymas
Žaidžiame STEAM. Svajonių namas: lesykla – būstas paukščiams
Svetlana Gerasimenko
Vilniaus lopšelio-darželio „Žiedas“ ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė
Anžela Jankovskaja
Iikimokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja
Tikėkimės, kad meilė gamtai, globa ir rūpinimasis kitais, padės vaikams būti geresniais ir išsiugdyti atsakomybės jausmą. 
Bendradarbiaujants su Vilniaus lopšelio-darželio „Sveikuolis“ bendruomene mums, Vilniaus lopšelio-darželio „Žiedas“ mokytojoms Svetlanai ir Anželai, kartu su ugdytiniais kilo idėja – sukurti kūrinį ir pažaisti STEAM. Vadovaudamosi Vilniaus lopšelio-darželio „Sveikuolis“ kūrybinių-inžinerinių darbų nuostatomis įtraukėme ugdytinius į aktyvią ir kūrybišką STEAM idėjų įgyvendinimo veiklą, kurios tikslas – sukurti svajonių namą. Mes suformulavome problemą – kaip galime pasirūpinti paukščiais šaltuoju laiku. Lesykla – tai puikus kūrinys, kuris apjungia ne tik maisto paieškos kelią, bet ir apsaugą nuo kritulių ir vėjo. Šiam darbui panaudojome šias medžiagas: plastikinį indelį, medinius pagaliukus, lapus, uogas, lipnią juostą bei pliušinį žaislinį paukštį. 
 
Pirmiausiai reikėjo sužinoti, ką keturmečiai žino apie namą, jo sudedamąsias dalis. Auklėtiniai pateikė atsakymus: „stogas“, „durys“, „langai“.
Išsikėlėme klausimą: „Kam reikalingas stogas?“ (Vaikų atsakymai: „nebūtų šalta“, „nuo lietaus“.) Atlikome eksperimentą – kas patvaresnis plastikas ar popierius? Pasistatėme plastikinį indelį ant stalo ir pūtėme. Išvada: plastikas liko stovėti. Vėliau sukonstravome popierinį namą ir pūtėme. Išvada: namas sugriuvo. Bendra išvada: plastikas – tinkama medžiaga lauko sąlygom.
Antras klausimas: kam reikalingi langai? Langai – tai namo dalis, kuri leidžia šviesai patekti į vidų, apsaugo nuo kritulių ir vėjo. Vaikai bandė žiūrėti pro plastikinį indelį, sakė, ką mato. Ieškojo galimybės pamatyti aplinką, kai indelio vidus apvyniotas popieriumi. Išvada: be popieriaus viską mato, o su popieriumi – tamsu, nieko negali pamatyti.
Pati įdomiausia veikla buvo konstravimas iš medinių pagaliukų – lesyklos puošyba. Ugdytiniai pasitelkę fantaziją ir žinias, skaičiavo, kiek reikia darbui panaudoti pagaliukų. Darbo rezultatai buvo nepaprasti ir įvairūs: tai ir ežeras, takelis, kvadratas, namas, kelias, laiptukai. Gamtinė medžiaga ir lipni juosta padėjo apjungti fantaziją su kūryba, o tai lėmė darbo užbaigtumą.
 
Kūrybinė-inžinerinė veikla ir suaugusiajam, ir ugdytiniui suteikė galimybę išbandyti, eksperimentuoti, atrasti priežasties ir pasekmės ryšį. Iškelta problema ir sprendimo būdai, bandymai leido numatyti, kaip mažas kūrinys gali padėti pasirūpinti paukščiais ir nelikti abejingam gyvai gamtai. Žmones ir gamtą jungia glaudus ryšys, nes kiekvienas žmogus yra gamtos dalis, kuris darydamas tam tikrą įtaką iš gamtos semiasi įkvėpimo darbui, kūrybai, gyvenimui. Vaikai kurdami namą-lesyklėlę turėjo puikią galimybę „prisiliesti“ prie gamtos, buvo skatinami domėtis aplinka, mokėsi ją išsaugoti, gilinosi į svarbią problemą – paukštelių gyvenimą ir globą žiemą. Tikėkimės, kad meilė gamtai, globa ir rūpinimasis kitais, padės vaikams būti geresniais ir išsiugdyti atsakomybės jausmą.