Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  

Sveikatinimo abėcėlė „Drugelių“ grupėje

2020-12-11
Sveikatinimo abėcėlė „Drugelių“ grupėje
Inga Gudaitienė
Klaipėdos lopšelio-darželio „Traukinukas“ priešmokyklinio ugdymo mokytoja
Visi mokytojai žinome kaip svarbu stiprinti vaikų sveikatos kompetenciją nuo pat mažumės. Rūpestis savo vaikučių fizine, psichine, emocine, socialine sveikata ir sveika gyvensena nesvetimas ir mūsų grupėje. Noriu pasidalinti savo sėkmės patirtimi sveikatos ugdymo srityje, kurią drįsčiau pavadinti sveikatinimo abėcėle...
 
„Drugelių“ grupėje pradėjau dirbti prieš penkerius metus, tuomet pati auginau savo mažąjį sūnų, kurio sveikata bei sveika gyvensena itin rūpinausi. Mano darbiniame kelyje pasitaikė nuostabi draugė, kolegė ir bendražygė, kuri maloniai dalinosi savo gerąja patirtimi sveikos gyvensenos klausimais ir veiklomis. Tuo metu šios mokytojos grupėje prasidėjo plokščiapėdystės profilaktikai skirtas projektas „Žvaigždučių pėdutės – sveikos pėdutės“. Mielai jungiausi prie šio projekto ir aš, kartą per mėnesį pravesdavau vaikams popietines profilaktines pėdučių mankšteles. Taip „užsikrėčiau“ šio projekto „virusu“ ir perkėliau jį ir į savo „Drugelių“ grupę. Mūsų vaikučiai buvo dar visai mažučiai, vos 2–3 metukų, tačiau jie mielai, žaismingai mankštindavo savo pėdutes: atlikdavo profilaktines makšteles, vaikščiodavo sagų kilimėliais, akmenukais, muzikiniu kilimėliu su skirtingais pėdučių paviršiais... Tai buvo pirmoji – „A“ raidelė mūsų sveikatinimo abėcėlėje. Vaikučiai auga, o aš dirbu su „Drugelių“ vaikais jau penktus metus ir mielai tebetęsiame sveikatinimo projektą. Tiesa, ties juo neapsistojome, mums gavosi kaip toje patarlėje: „apetitas kyla bevalgant“.
 
Kai vaikučiai paūgėjo, mes pradėjome antrąją sveikatinimo abėcėlės raidelę – „B“. Pasitarėme su tėveliais kaip galėtume dar sveikatinti mūsų vaikučius ir nusprendėme, kad tėveliai atneš lėtaeigę sulčiaspaudę ir vaisių penktadieniais. Taip mes kas savaitę, penktadieniais, po pėdučių profilaktinės mankštelės pradėjome daryti nusiraminimo ir kvėpavimą atstatančius meditacinius pratimus bei pradėjome savo vaikučiams spausti sultis iš vaisių, žalumynų ir daržovių. Labai džiaugiuosi, kad mes turime puikią vadovę – Jolantą Kanišauskienę, kuri pritaria mums visais vaikų sveikatinimo klausimais ir rūpinasi vaikučiais: darželyje vaikučiai priešpiečiams kasdien gauna vaisių.
 
Neapsiribojo mūsų „Drugelių“ grupė ir tuo. Pradėjome trečiąją sveikatinimo abėcėlės raidelę – „C“. Glaudžiai bendradarbiaudami su tėveliais pradėjome dalyvauti „Sveikatiados“ iššūkiuose. Mūsų vaikučiai labai mėgsta gaminti, o ypač sveikus patiekalus. Kol nebuvo ekstremalios situacijos, tėveliai ateidavo pas mus į svečius ir kartu su vaikučiais gamindavo jų šeimose mėgstamus sveikus užkandžius. Su malonumu dalyvaujame įvairiuose konkursuose apie sveiką mitybą, gaminame ir siunčiame nuotraukas arba vaizdo įrašus.
 
Vasaros metu leidžiame vaikams smagiai žaisti ir grūdintis baseinuose, taip pat vaikštome basomis ir mankštiname pėdutes.
Mūsų vaikučiai dar paaugo, praeitais mokslo metais tapo vyresnioji ikimokyklinio ugdymo grupė. Teko prisiliesti prie ketvirtosios sveikatinimo abėcėlės raidelės – „D“. Prie įprastinių pėdučių profilaktinių mankštelių pridėjome dar ir jogos pratimų. Tuo metu su kolege aktyviai dirbome ir mokėme savo vaikučius higienos įgūdžių, bei sukūrėme ir sėkmingai įgyvendinome ilgalaikį higienos įgūdžių formavimo, bei stalo etiketo pradmenų projektą „Švarus veidelis – gražus vaikelis“.
 
Visi žinome, kad abėcėlėje daug raidelių, todėl ir mūsų sveikatinimo abėcėlėje jų tik daugėja. Pastebėjome, kad mūsų vaikams labai svarbu psichinė, emocinė ir socialinė sveikata ir ja reikia pradėti rūpintis jau dabar. Taip gimė mūsų grupės projektas „Gerumo abėcėlė“. Per šio projekto valandėles nagrinėjome įvairias situacijas, kalbėjome įvairiomis temomis, giliau pažindinomės su emocijomis ir mokėmės jas reikšti tinkamai. Kalbėjome apie empatiškumo, pagalbos draugui jausmą ir reikšmę, mokėmės prašyti pagalbos, gerbti draugą, suaugusįjį, gyvūnėlį, maistą.
Šiemet mūsų vaikučiai jau priešmokyklinukai ir mūsų grupėje apsigyveno „Kimočio“ lėlytės, pradėjome dirbti su socialinių emocinių įgūdžių ugdymo programa „Kimoči“, kurią, kartu su visomis „Kimočio“ lėlytėmis, dviem grupėms – „Žvaigždutėms“ ir „Drugeliams“ – nupirko mūsų nuostabi vadovė. Vaikučiams ši programa labai artima, labai patinka. Su nekantrumu jie laukia kiekvieno penktadienio, kada atkeliaus „Kimočių“ lėlytės ir su jų pagalba mokysimės bendrauti ir gražiai sutarti, o sveikatinimo abėcėlėje raidelių tik daugės...