Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  

Švari žemė, sveikas maistas – laimingas vaikas

2020-04-28
Susijusios temos: Šeima Vaiko sveikata
Švari žemė, sveikas maistas – laimingas vaikas
Jurgita Kosovskaja
Mokytoja
Tėveliai išradingai išnaudojo laiką būdami lauke: vaikai mokėsi džiaugtis ne tik gamta, bet ir ugdėsi – raižė skaičiukus ant smėlio, skaičiavo kankorėžius, gėlyčių žiedelius ir t. t. 
Balandžio 20–24 dienomis Mažeikių lopšelio-darželio „Delfinas“ „Kačiukų“ grupės vaikai, tėveliai ir mes, mokytojos Elona Dapšienė ir Jurgita Kosovskaja, sudalyvavome nuotolinio mokymo pamokėlėse – projekte „Švari žemė, sveikas maistas – laimingas vaikas“. Projekto metu vaikai gavo laiškus iš gamtos saugotojų Girinukų, kurie papasakojo vaikams ir tėveliams švarios gamtos paslaptis, apie buityje susidarančių atliekų rūšiavimą, rekomendavo animacinių filmukų, iliustruojančių atliekų perdirbimo naudą. Vaikai patys mokėsi rūšiuoti atliekas, o jų tėveliai buvo raginami buityje susidarančias atliekas rūšiuoti namuose, kad kuo mažiau jų keliautų į sąvartynus ir būtų saugoma gamta. Jei bus švari gamta, tada bus ir sveikas maistas.
 
Nieko nelaukę, „Kačiukų“ grupės vaikai ir tėveliai ėmėsi rimtų darbų – ne tik palaikė švarą savo namų aplinkoje, bet ir pasidalino, kaip reikia sveikai maitintis. Juk žmogaus sveikatos pagrindas atsiranda jau ankstyvoje vaikystėje. Suderinta mityba yra vienas iš svarbiausių sveikatos komponentų. Ji sąlygoja harmoningą vaikų augimą, fizinį ir protinį brendimą. Už vaiko sveikatą, jo visavertį augimą yra atsakingi žmonės, esantys jo artimiausioje aplinkoje – tai tėvai ir ikimokyklinio ugdymo įstaigos pedagogai. Visų pirma, jie patys turi būti susipažinę su sveikos mitybos principais ir jų laikytis, tik tuomet galima kalbėti apie jų ugdomo vaiko sveiką mitybą. Todėl ir parengtas projektas apėmė ne tik darbą su vaikais, bet ir tėvelių įtraukimą į ugdymo procesą. Tėveliai ir vaikai buvo nuostabūs, priėmė „Sveikatiados maisto detektyvų iššūkį“: dalinosi įvairiausiais sveiko maisto receptais ir gamino pačius įvairiausius ir sveikiausius pieno kokteilius, vaisiais ir uogomis gardino varškę. Grupės mokytojos suteikė tėvams žinių apie sveiką mitybą, apie tai, kaip maisto ruošimas kartu su vaiku skatina jo ugdymosi raidą. Pedagogėms nuotolinio mokymo būdu pavyko puikiai įtraukti tėvus į projekto veiklą, siekiant įstaigos ir šeimos vientiso vaiko sveikos gyvensenos nuostatų formavimo.
 
„Kačiukų“ grupės tėveliai ir vaikai labai aktyvūs, daugumai jų fizinis aktyvumas kiekvieną dieną yra tiesiog malonus ir saugus užsiėmimas. Visoms amžiaus grupėms be išimties (vaikams ir suaugusiesiems) fizinis aktyvumas yra fiziologiškai būtinas. Todėl nieko nelaukę, tėveliai ėmėsi mokytojų siūlomos nuotolinio ugdymo iniciatyvos plėtoti visas sveiko gyvenimo būdo temas savo namuose ir gamtoje. Tėveliai išradingai išnaudojo laiką būdami lauke: vaikai mokėsi džiaugtis ne tik gamta, bet ir ugdėsi – raižė skaičiukus ant smėlio, skaičiavo kankorėžius, gėlyčių žiedelius ir t. t. Ugdė savo gimtosios kalbos įgūdžius pasakodami savo įspūdžius.
 
Nuotolinio projekto „Švari žemė, sveikas maistas – laimingas vaikas“ metu vaikai ne tik išmoko anksčiau aptartų dalykų, bet parodė savo gabumus meninėje veikloje „Žaliųjų akinukų paslaptis“. Vaikai gamino akinukus iš įvairiausių priemonių, įvairiomis technikomis ir rezultatas buvo – vaiko laimingiausia šypsena. Vaikai pabandė pažvelgti į pasaulį kitaip ir pamatyti, kokia graži mūsų žemė, jei tik visa šeima propaguoja sveiko gyvenimo būdą, ekologinį sąmoningumą ir atsakingą elgesį.
Visas projektas vyko nuotoliniu būdu, o tėvelių ir vaikų iniciatyva džiaugėmės mes, mokytojos, nes nuotolinis mokymas suteikia dar daugiau įvairių linksmų ir šiltų iniciatyvų, plėtojant ikimokykliniam ugdymui aktualias temas. Juk šilti atsiminimai išlieka ilgai!!!