Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  

STEAM veiklos su mažiausiais ugdytiniais

2019-11-15
STEAM veiklos su mažiausiais ugdytiniais
Daina TETEREVA
Šiaulių l.-d. „Bangelė“ vyresnioji auklėtoja
Šiaulių lopšelio-darželio „Bangelė“ „Nykštukų“ grupės ugdytiniai, paskatinti manęs, auklėtojos Dainos, siekti savo smalsumo, vadovaujasi posakiu: „Diena be mokslo – tuščiai praleista diena. Tiek daug yra ko mokytis ir tiek mažai turime tam laiko“ (A. Einšteinas).
Neįsigilinus į STEAM ugdymą, dirbant su pačiais mažiausiais 2–3 metų lopšelio-darželio ugdytiniais, gali kilti klausimas – ar įmanoma mažuosius sudominti STEAM veikla? Galiu drąsiai teigti, kad TAIP.
Tyrinėjimai, eksperimentai, bandymai, džiugios emocijos – tai puiki galimybė paįvairinti veiklas su vaikais. STEAM ugdymo veiklose vyrauja mokytis veikiant ir žaidžiant požiūriai. Ugdymas, patirtis, kurią ankstyvojo amžiaus vaikai patiria veikdami, turi didžiulę įtaką jiems pažįstant save, formuojant santykius su bendraamžiais ir gebėjimus pažinti pasaulį. Vaikai iš prigimties yra smalsautojai ir tyrinėtojai. Jie viską nori sužinoti. Kaip tikri mokslininkai, mažieji smalsauja ir tyrinėja aplinkinį fizinį bei gamtos pasaulį.
 
Šiaulių lopšelio-darželio „Bangelė“ „Nykštukų“ grupės ugdytiniai, paskatinti manęs, auklėtojos Dainos, siekti savo smalsumo, vadovaujasi posakiu: „Diena be mokslo – tuščiai praleista diena. Tiek daug yra ko mokytis ir tiek mažai turime tam laiko“ (A. Einšteinas).
STEAM ugdymui pasirinkome gamtos mokslų taikymą ugdymo procese: tyrinėjimus, stebėjimą, eksperimentus, bandymus, kūrybinę veiklą su gamtine medžiaga. Tyrinėjimais grįstame ugdymo procese vaikai tampa aktyviais dalyviais. Jie labiau susikaupia, bando kantriai išlaukti bandymo pabaigos. Tai suteikia daug galimybių kūrybiškai tyrinėti ir kurti.
 
Norėtume pasidalyti su Jumis savo įgyvendintomis idėjomis.
 
 
Daugiau skaitykite svietimonaujienos.lt