Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  

STEAM projektas „Drugelių gyvenimas“

2020-11-16
Susijusios temos: Edukacija Projektai Vaiko ugdymas
STEAM projektas „Drugelių gyvenimas“
Laura Zinkevičienė
Specialiosios grupės vyr. auklėtoja
Sonata Janauskienė
Neformaliojo ugdymo mokytoja
Projektą vainikavo drugelio išsiritimas iš kokono, o vaikams tai suteikė ypatingai daug džiugių emocijų.  
Rugsėjo–spalio mėnesiais Šiaulių lopšelio-darželio „Berželis“ grupės „Šermukšniukai“ ugdytiniai ir mes, specialiosios grupės vyr. auklėtoja Laura Zinkevičienė, neformaliojo ugdymo mokytoja Sonata Janauskienė, organizavome ir įgyvendinome gamtamokslinį STEAM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos taikymo) projektą „Drugelių gyvenimas“.
 
Kai vaikams kalbame apie gamtoje vykstančius nuostabius procesus – gyvūnų, augalų gyvenimą, informaciją vaikams bandome pateikti taip, kad jie turėtų galimybę savo rankomis liesdami, tyrinėdami ir eksperimentuodami su tuo pasauliu susipažinti. STEAM metodas tuo ir ypatingas – suteikia vaikui galimybę iš arti pamatyti tai, ko jis niekada nepamatys kasdieniame gyvenime.
Šio projekto metu, integruojant STEAM metodą, vaikai pažino gamtą, ją tyrinėjo, sužinojo apie drugelių atsiradimą ir gyvenimą.
Grupėje „Šermukšniukai“ apsigyveno 5 vikšrai. Vaikai padėjo juos įkurdinti tinklinėje dėžėje, kiekvieną rytą maitino kano lapais. Susipažino su vikšrais, juos tyrinėjo per padidinimo stiklą, skaičiavo kojeles, glostė ir ieškojo akių. Bendradarbiaudamos su jau 10 metų drugelius auginančiu Tomu, surengėme nuotolinę edukaciją „Pažink drugelį“. Vaikai buvo supažindinti su drugelio anatomija, rūšimis, ciklu. Susipažinę su drugelių augimo ciklu, vaikai jį sukonstravo „Lego“ kaladėlėmis, taip pat pagamino šviečiantį drugelį, turėjo galimybę sudėlioti sparnus iš antrinių žaliavų ir... pabūti drugeliais.
 
Projektą vainikavo drugelio išsiritimas iš kokono, o vaikams tai suteikė ypatingai daug džiugių emocijų. Projektas pavyko puikiai – viso projekto metu vaikai buvo žingeidūs, susidomėję, noriai ir džiaugsmingai tyrinėjo, skaičiavo, kūrė darbelius ir rūpinosi savo nuostabiais augintiniais, taip pat ugdėsi skaičiavimo, matavimo, problemų sprendimo, bendradarbiavimo, tyrinėjimo, mokėjimo mokytis ir kitas pasiekimų sritis.
 
Įstaigoje organizuojant tokius projektus – puoselėjama bendradarbiavimo kultūra, partnerystė, kuriami ir įtvirtinami vis nauji, kūrybiškumu, inovacijomis, tyrinėjimu grįsti ugdymo metodai.