Emokykla.lt

Snaigių kūrimas – patraukli ir žaisminga veikla

2019-02-07
Susijusios temos: Projektai Kūrybingumas
Snaigių kūrimas – patraukli ir žaisminga veikla
Gilija GAJAUSKIENĖ
Kelmės „Kūlverstuko“ lopšelis-darželis
Snaigių kūrimas – patraukli veikla, skatinanti vaikų vaizduotę ir kūrybingumą, pažintinį ir socialinį vystymąsi, leidžianti patirti teigiamų emocijų. Pedagogų nuomone, tokios iniciatyvos paįvairina ugdymo procesą ir daro jį patrauklų vaikams.
Kūrybinė veikla – būdas įtvirtinti žinias
 
Jau ketvirti metai respublikos ikimokyklines ugdymo įstaigas kviečiu vykdyti ilgalaikį prevencinį projektą „Žaidimai moko“. Šiemet projekte dalyvauja 242 ugdymo įstaigos. Projekto tikslas – specialių užduočių ir žaidimų pagalba lavinti penkiamečių erdvės, regimąjį suvokimą, tikslinti ir tobulinti smulkiuosius (riešo, rankų pirštų) judesius. Pagal specialiai parengtą programą, mažieji žaidžia, atlieka įvairius kūrybinius darbus, rašto užduotis.
 
Paskutiniąją sausio savaitę projekte dalyvaujančias pedagoges ir jų ugdytinius pakviečiau kurti snaiges. Iniciatyvos tikslas – įtvirtinti geometrinių figūrų pavadinimus, lavinti vaikų kūrybingumą, gerinti orientavimąsi popieriaus lape bei skatinti kalbėjimą (kiekvienas snaigės autorius turėjo apibūdinti savo snaigę).
 
Snaigių kūrimas – patraukli veikla, skatinanti vaikų vaizduotę ir kūrybingumą, pažintinį ir socialinį vystymąsi, leidžianti patirti teigiamų emocijų. Iniciatyvoje dalyvavo 59 ugdymo įstaigos. Pedagogų nuomone, tokios iniciatyvos paįvairina ugdymo procesą ir daro jį patrauklų vaikams.
 
 
Veiklos – už grupės ribų
 
Kurdami snaiges vaikai ne tik įtvirtino geometrinių figūrų pavadinimus, bet, pasitelkę vaizduotę, demonstravo smulkiosios motorikos gebėjimus, mokėjimą dirbti kruopščiai ir dėmesingai. Vaikai, kurdami savo snaigę, turėjo galimybę naudoti įvairias technikas: kirpimą, plėšymą, aplikavimą, trafaretų apvedžiojimą, štampavimą, dėliones iš kaladėlių.
 
 
Kai kuriose ugdymo įstaigose kūrimo ant popieriaus lapo nepakako – Šeduvos lopšelio-darželio, Ukmergės vaikų lopšelio-darželio „Eglutė“ ir Mažeikių lopšelio-darželio „Linelis“ ugdytiniai kūryba užsiėmė lauke. Neįprastos snaigės „gulė“ ant pusnių iš sniego kastuvėlių, ledo kaladėlių, sniego gniūžčių. Vilniaus r. Kabiškių vaikų lopšelio- darželio vaikai snaiges piešė ant ledo.
 
 
Išmani kūryba
 
Skaitmeninės kartos vaikai noriai ir aktyviai dalyvavo snaigių kūrybos procese, rezultatais džiugindami pedagogus ir tėvelius. Panevėžio lopšelio-darželio „Žilvitis“ ugdytiniai sukurtą snaigę nufotografavo auklėtojos telefonu ir nusiuntį ją savo tėvams. Radviliškio lopšelio-darželio „Žvaigždutė“ bei Mažeikių lopšelio-darželio „Berželis“ mažieji ir jų pedagogės kūrybai panaudojo šviesos stalą, medines kaladėles, įvairias plastikines formas.
 
Panevėžio lopšelio-darželio „Vaikystė“ specialistės organizavo „Snaigių popietę“ su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais vaikais. Telšių lopšelio-darželio „Saulutė“ ugdytiniai, turintys kalbėjimo ir kalbos sutrikimų, sukūrė ne tik snaiges, bet ir eilėraštį. Klaipėdos lopšelio-darželio „Žiburėlis“ mažieji suteikė savo snaigei vardą ir sukūrė apie ją trumpą pasakėlę. Taip turtinta ir lavinta vaikų kalba.
 
Panevėžio r. Velžio lopšelio-darželio ugdytiniai kurdami pakartojo geometrinių figūrų, spalvų pavadinimus, įtvirtino dydžių sąvokas didelis-mažas, didesnis-mažesnis.
 
Vaikų kūriniai buvo eksponuojami grupių stenduose. Panevėžio lopšelio-darželio „Vyturėlis“ pedagogės vaikų darbelius demonstruos miesto bibliotekoje „Žalioji pelėda“.
 
Savo vienintelę snaigę ikimokyklinukai kūrė ne tik individualiai. Radviliškio lopšelio-darželio „Kregždutė“ specialiosios ugdymo grupės ugdytiniai sukūrė kolektyvinę snaigę. Bendros veiklos metu vaikai ugdo socialinius įgūdžius: mokėsi tartis, bendradarbiauti.