Emokykla.lt

Šeduvoje susitiko „Comenius“ projekto „Liaudies žaidimai, legendos ir tradicijos“ partneriai

2014-06-23
Šeduvoje susitiko „Comenius“ projekto „Liaudies žaidimai, legendos ir tradicijos“ partneriai
Rita DAUKŠIENĖ ir Roma SKESTENIENĖ, priešmokyklinio ugdymo pedagogės metodininkės
Radviliškio r. Šeduvos lopšelis-darželis
Mūsų darželio ugdytinių laukė siurprizai – visose grupėse ugdomąsias veiklas organizavo mokytojai iš Europos šalių ir Gvadelupos salos. Vaikai susipažino su žmonėmis iš tolimų šalių, išgirdo kitokias kalbas, stebėjo žmonių išorinius skirtumus ir panašumus ir taip ugdėsi toleranciją.
Radviliškio r. Šeduvos lopšelio-darželio pedagogės įgyvendina daugiašalį Comenius programos projektą „Liaudies žaidimai, legendos ir tradicijos“. Jo tikslas – socialiniai ir kultūriniai mainai, susipažįstant su skirtingų tautų tradiciniais žaidimais, legendomis ir liaudies tradicijomis. Projekto partneriai – pradinių klasių mokytojai ir ikimokyklinių įstaigų pedagogai iš Italijos, Ispanijos, Turkijos, Bulgarijos, Gvadelupos salos, Belgijos, Prancūzijos  ir Lietuvos. Birželio 2–6 dienomis Šeduvos lopšelyje-darželyje įvyko trečiasis projekto šalių partnerių susitikimas, kurio metu pristatėme Lietuvą, savo regioną, supažindinome su lietuvių liaudies lauko ir stalo žaidimais, pasakomis ir tradicijomis.
 
Į mūsų lopšelį-darželį atvyko 27 pedagogai – projekto partneriai, kuriuos darželio kieme iškilmingai pasitiko tautiniais kostiumais pasidabinę vaikai, pedagogės, įstaigos direktorė Daiva Staškūnienė ir Šeduvos miestelio seniūnas Justinas Pranys. Vaikai svečius pasitiko dainuodami ne tik lietuvių liaudies dainas, bet ir viena prancūziška dainele (projektas vykdomas prancūzų kalba).      
            
Projekto dalyviai aplankė lopšelio-darželio grupes, apžiūrėjo lauko judėjimo erdves, susipažino su įstaigos pedagogais, ugdytiniais. Įstaigos pedagogai kruopščiai ir nuoširdžiai ruošėsi šiam partnerių vizitui Lietuvoje, nes pirmiausia norėjo pristatyti įstaigos veiklą ir gyvenimą. Svečiai stebėjo  ugdomąsias veiklas įvairaus amžiaus grupėse, susipažino su taikomais ugdymo metodais, būdais, formomis.
 
Projekto partneriai kartu su priešmokyklinės „Nykštukų“ grupės ugdytiniais ėjo pėsčiomis į pažintinę edukacinę išvyką „Šeduvos miestas. Senieji pastatai“. Jos metu visi kartu ieškojo miestelio senųjų pastatų pagal pateiktą planą, o bažnyčios šventoriuje išgirdo padavimą apie Šeduvą, trumpą jos bažnyčios istoriją, pasigrožėjo XVII amžiaus statiniu.
 
Pačių mažiausiųjų grupėje kolegos stebėjo imitacinius-muzikinius žaidimus pagal lietuvių liaudies daineles, o mišrioje „Drugelių“ grupėje susipažino, kaip ugdomi pažintiniai vaikų gebėjimai tyrinėjant pievos gyventojus. Muzikos salėje projekto partneriai stebėjo darželio vaikų dainavimo studijos muzikinį vaidinimą „Vasaros spalvų karalystėje“, o įstaigos lauko sporto aikštyne – „Futboliuko“ varžybas „Trys prieš tris“. Į šį žaidimą mielai įsitraukė ir svečiai, suteikdami vaikams daug teigiamų emocijų ir įspūdžių. Vyresnioji logopedė Ieva Pudžiūvėlienė pristatė pačios kurtą virtualų žaidimą apie Lietuvą ir mūsų tradicijas. Šis žaidimas yra vienas iš projekto produktų. Svečiai liko sužavėti.
 
Kitą dieną svečiai dalyvavo Šeduvos darželio bendruomenės renginyje „Augalų žavadienis“. Tai spalvinga vaikų, pedagogų, tėvų teatralizuota eisena Šeduvos miesto gatvėmis – visi pasipuošę gėlių, augalų kostiumais linksmai žygiavo miestelio gatvėmis į centrinę Laisvės aikštę. Čia vaikučiai susirinkusiesiems padovanojo linksmą šokį, leido į dangų spalvingus balionus ir pakvietė visus į Šeduvos kultūros ir amatų centrą. Ten vyko mažųjų koncertas visai miestelio bendruomenei. Šia švente darželinukai užbaigė mokslo metus ir pasveikino visus su prasidėjusia vasara. Po šio renginio mūsų projekto partneriai sakė, kad tai buvo spalvų, džiaugsmo ir šypsenų fejerverkas.
 
Kitą dieną mūsų darželio ugdytinių laukė siurprizai – visose grupėse ugdomąsias veiklas organizavo mokytojai iš Europos šalių ir Gvadelupos salos. Vaikai susipažino su žmonėmis iš tolimų šalių, išgirdo kitokias kalbas, stebėjo žmonių išorinius skirtumus ir panašumus ir taip ugdėsi toleranciją.
Ir, žinoma, patyrė naujų įspūdžių, šokdami belgų ratelius-žaidimus, žaisdami belgų liaudies judrius lauko žaidimus, susipažindami su Bulgarijos šalimi ir bulgarų tautiniais kostiumais, dekoruodami ispanų partnerių Bolano miesto simbolį žirgą, gamindami lėktuvėlius kelionei į Gvadelupos salą, dainuodami ir imituodami itališkas daineles. Po šių veiklų kolegos pedagogai buvo laimingi, dalijosi savo nauja patirtimi ir demonstravo užfiksuotas nepakartojamas akimirkas fotonuotraukose, gyrėsi, kad susirado naujų mažųjų draugų Lietuvoje. Mažųjų akelės spindėjo džiaugsmu, jie pasakojo vieni kitiems apie kitokius žaidimus.
 
Norėdami pristatyti savo šalį ir regioną, svečiams pasiūlėme išbandyti įvairiapuses veiklas ir aplankyti objektus, kurie puikiai atskleidžia Lietuvos praeitį ir tradicijas. Pirmiausia svečiai aplankė mūsų šalies sostinę Vilnių, grožėjosi Trakais, Šiauliais, stebėjosi Kryžių kalnu. Vėliau dalyvavo edukacinėje veikloje „Lietuvių liaudies tradiciniai amatai“ Radviliškio rajono Pakiršinio amatų centre, kur kartu su centro direktore Elžbieta Karaliūte mokėsi gaminti suvenyrus iš odos, vilnos. Ten juos sutiko ir Baisogalos liaudies kapela „Dainoriai“. Lietuvių liaudies dainos, šokiai sužavėjo svečius. Europos šalių partneriai susipažino su nuostabiomis mūsų miestelio apylinkėmis ir gamta, aplankė Šeduvos „Malūno“ kompleksą.
 
Kleboniškių etnografiniame muziejuje svečiai turėjo puikią progą pažinti mūsų krašto etnokultūrą. Etnografinis ansamblis „Šeduva“ supažindino užsienio pedagogus su lietuvišku folkloru – dainomis, melodijomis, papasakojo, kas buvo svarbiausia kiekvienam lietuviui nuo seno, pademonstravo lietuviškas svečių priėmimo tradicijas. Pedagogė Rita Daukšienė su „Nykštukų“ grupės ugdytiniais padovanojo svečiams vaidybinį spektaklį „Mergelė uogelė“ pagal to paties pavadinimo lietuvių liaudies pasaką autentiškame etnografinio Kleboniškio kaimo muziejaus klojime, į kurį atvyko ir ugdytinių tėvai. Visas kaimas klegėjo nuo liaudiškų šokių ir judrių lauko žaidimų, kuriuose noriai sukosi ir vaikai, ir jų tėvai, ir projekto partneriai.
 
Burbiškio dvare svečiai žavėjosi gražia aplinka, dvaro ansambliu, aplankė čia esančių iškilių Lietuvos žmonių paminklus. Svečiai domėjosi ne tik istorija, bet ir išsamiau susipažino su Lietuvos švietimo sistema, Radviliškio rajono švietimo pasiekimais ir naujovėmis. Jas išsamiai pristatė Radviliškio rajono savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėja Genovaitė Juodeikienė ir Suaugusiųjų ir jaunimo neformaliojo švietimo centro skyriaus vedėja Rita Vaigauskienė.
 
Kitą dieną projekto partneriai aplankė Šeduvos gimnaziją, kur susitiko su gimnazijos pedagogais, dalyvavo bendruomenės renginyje – stebėjo mokinių meninius pasirodymus, susipažino su šios įstaigos laimėjimais, lankėsi klasėse, bendravo ir net dalyvavo sportinėse varžybose bei šokių pamokose. Šeduvos gimnazijos mokiniai, dalyvaudami EMILE klasės projekte, taip pat buvo ir pagalbininkai sukurdami Comenius projektui „Liaudies žaidimai, legendos ir tradicijos“ „Žąsies žaidimą apie Šeduvą“ pagal senovinį modelį. Šeduvos lopšelio-darželio bendruomenė kartu su projekto dalyviais surengė kelionę dviračiais maršrutu Šeduva–Raudondvaris–Šeduva. Grožėdamiesi peizažu visi aplankė žirgyną, aerodromą. Saugiai įveikę maršrutą sugrįžo į Šeduvos Laisvės aikštę, kur visi buvo apdovanoti atšvaitais. Partneriai džiaugėsi galį dalyvauti lopšelio-darželio bendruomenės renginyje.
 
Paskutinę viešnagės dieną svečiams pasiūlėme aplankyti Pakruojį. Kolegės iš šio miesto lopšelio-darželio „Vyturėlis“ mielai pasidalijo patirtimi su mūsų svečiais, aprodė savo įstaigą. Projekto partneriai dalyvavo teatralizuotame Pakruojo dvaro pažintiniame edukaciniame renginyje. Išragavę lietuviškus patiekalus, patyrę lietuvišką nuoširdumą, sužinoję lietuvių vaikų ugdymo subtilybes, kolegos iš svetur išvyko kupini gerų emocijų ir neišdildomų prisiminimų. Jie dėkojo už puikiai suorganizuotą priėmimą Lietuvoje, už pasiūlytas įvairias veiklas, perteiktas lietuvių tradicijas ir žaidimus, galimybę veikti kartu su vaikais ir kitais bendruomenės nariais, už atskleistą mūsų krašto grožį. Atsisveikindami svečiai sakė, kad Lietuvoje surado gėrį, grožį, toleranciją, pagarbą, didžiavimąsi savo kraštu ir ypač vieningą, darniai dirbančią mūsų įstaigos komandą.
Comenius programa yra Mokymosi visą gyvenimą programos dalis, kuri Lietuvoje administruojama Švietimų mainų paramos fondo. Projekto finansavimą remia Europos Komisija. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už jame pateikiamos informacijos naudojimą.