Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  

Prisiminimai apie olimpinę stovyklėlę Kairių lopšelyje-darželyje „Spindulėlis“

2020-09-10
Susijusios temos: Vaiko sveikata Vasaros stovyklos
Prisiminimai apie olimpinę stovyklėlę Kairių lopšelyje-darželyje „Spindulėlis“
Dalia Gricienė
Šiaulių r. Kairių lopšelio-darželio „Spindulėlis“ direktorė
Asmeniniais pavyzdžiais rodėme vaikams, kiek daug gali mūsų šypsena, geras žodis ar pagalba. 
Vasarą, per Lietuvos švietimo įstaigas vilnijant olimpinių iniciatyvų bangai, Šiaulių r. Kairių lopšelio-darželio „Spindulėlis“ bendruomenė surengė smagią, įdomią ir naujoms patirtims įkvepiančią veiklą.
 
Lopšelyje-darželyje aktyvumą skatinančių veiklų įgyvendinimui Lietuvos tautinis olimpinis komitetas skyrė finansavimą. Siekdami skatinti fizinį vaikų aktyvumą, suteikti žinių apie olimpinį judėjimą, sudaryti tinkamas sąlygas veikti gamtoje ir susipažinti su stovyklavimo ypatumais, lopšelio-darželio kieme įrengėme „Olimpinę vasaros stovyklėlę“ – stovyklavietę be nakvynės (palapinės, maitinimo erdvė, fizinės veiklos erdvės). Tai gerokai daugiau nei sporto renginys, nes ypatingą dėmesį skyrėme vaikų mokymuisi: sprendimų priėmimo gebėjimo lavinimui, emocinės reakcijos valdymui, garbingam varžymuisi ir kitų kasdienių mažojo žmogaus iššūkių sprendimams.
Stovyklėlės dieną pradėjome stovyklavietės įrengimu. Plušėjo visi: ir vaikai, ir tėvai, ir pedagogai, ir darbuotojai. Šurmulio, džiugesio ir gerų emocijų netrūko, juk visi „techniniai“ palapinių statymo nesklandumai ir sunkumai daug greičiau išsprendžiami, kai darbuojamasi kartu, draugiškai pasitariant ir pagelbėjant. Tada – iškilminga eisena, išdidžiai nešama olimpinė vėliava, olimpinė ugnis ir dviejų Tokijo olimpiados talismanų superherojų Robotuko ir Robotukės pasirodymas.
 
Bendraudami, bendradarbiaudami, veikdami, sportuodami vaikai mokėsi tarpusavio supratimo, pratinosi veikti drauge, mokėsi jaustis komandos nariu, gerbti suaugusiųjų bei abipusius (kitų ir asmeninius) sprendimus. Stengėmės derinti poilsį, judesį ir miegą. Vyko naujos sporto šakos „Mažasis golfas“ išbandymas, krepšinio ir futbolo žaidynės, dviračių, paspirtukų varžybos ir kita judri, atpalaiduojamoji veikla, poilsis bei valgymas lauke.
 
Aktyvių ir atpalaiduojamųjų veiklų metu vaikai galėjo išreikšti save, tobulėti ne tik fiziškai, bet ir dvasiškai, patirti ne tik fizinį, bet ir emocinį džiaugsmą bei suvokti, kad dėl įdėtų pastangų, patiriamas pelnytas džiaugsmas. Asmeniniais pavyzdžiais rodėme vaikams, kiek daug gali mūsų šypsena, geras žodis ar pagalba. Stovyklėlės diena spinduliavo sportinę nuotaiką ir energiją.
 
Kadangi su pandemija susiję ribojimai pakoregavo olimpinės dienos planus, bet ne tikslus, stovyklėlėje nedalyvavusius socialinius partnerius, mūsų superherojai Robotukas ir Robotukė, aplankė jų įstaigose ir vaikus džiugino mokydami „Mažojo golfo“ žaidimo subtilybių.
Šio projekto idėja ir programa paruošta į visumą sujungiant sportą, draugystę, socialinius įgūdžius ir bendradarbiavimo pagrindus, praturtinant vaikų žinias ir dovanojant jiems ne tik smagų, bet ir prasmingą laiką.