Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  

Praktinės vaikų veiklos nauda darželyje

2020-03-26
Susijusios temos: Šeima Vaiko ugdymas
Praktinės vaikų veiklos nauda darželyje
Justina Čielė
Panevėžio l.-d. „Puriena“ auklėtoja
Patys viską pasiruošę, supylę sėklas, formavę galvytes, o vėliau laistę, vaikai jautė didelį džiaugsmą ir pasitenkinimą darbu. 
Vaikai – skirtingos asmenybės su dar neatskleistais siekiais, norais ir gebėjimais. Auklėtoja – žmogus, kuris turi gebėti tapti jų draugu. Tai sunkus tikslas, nes reikia suderinti vaiko, tėvų ir auklėtojų siekius, bet dėl vaikų gerovės, dėl jų sėkmingos ateities, turime rasti kelius ir būdus, kaip savo ugdytinius įtraukti į veiklas, kartu suteikiant jiems maksimaliai daug žinių ir praktinės naudos.
 
Vaikų pažinimo objektas – visas pasaulis, gyvoji ir negyvoji gamta. Ugdydami ikimokyklinukus siekiame, kad ugdytiniai susipažintų su materialiuoju pasauliu, artimiausia aplinka. Pažinimo objektų, santykių įvairovė vaikams padeda palengva atsiskleisti per artimiausią aplinką – šeimą ir darželį. Puoselėdami vaikų norus ir smalsumą, mes, pedagogai, rūpinamės visapusišku vaikų ugdymu: fizinio aktyvumo, grūdinimo, saugaus elgesio, dorinių nuostatų formavimu. Ugdančiosios veiklos metu padedame kūrybiškai skleistis bei išugdyti higienos įgūdžius, atsakome į jiems iškilusius klausimus ir kt.
 
Dar vasario 10 d. su Panevėžio lopšelio-darželio „Puriena“ ugdytiniais, vyresniaisiais „Skruzdėliuko“ grupės vaikais pradėjome ruošti „žaliąją palangę“. Prisimindami ir kalbėdami apie tai, kad kalendorinė žiema jau eina į pabaigą, aptarėme artėjantį kitą metų laiką – pavasarį: kuo jis ypatingas, kuo išskirtinis. Vaikai nedvejodami pasakė, kad pavasarį pabunda gamta ir grįžta paukščiai.
Mano, kaip pedagogės nuomone, viena yra teorija o visai kas kita – praktika. Todėl, kad praktiškai pajustų artėjantį pavasarį, vaikams pasiūliau kartu užpildyti grupės „žaliąją palangę“ ir pasigaminti „Oliziukus“.
 
Į ugdymo procesą aktyviai įsijungė ir vaikų tėvai. Jų dėka grupėje atsirado reikalingos priemonės: sėklos ir kojinaitės. Auklėtojos atnešė pjuvenų. Aptarus veiksmų eiga kiekvienas vaikas gamino savo „Oliziuką“, o nepavykus kvietėsi į pagalbą pedagogą ar draugus. Patys viską pasiruošę, supylę sėklas, formavę galvytes, o vėliau laistę, vaikai jautė didelį džiaugsmą ir pasitenkinimą darbu. Dvi savaites jie kantriai laukė ir prižiūrėjo savo „kūrinėlius“, kol išvydo pirmuosius daigelius. O tada jau visi kartu džiaugėmės kiekvienu želmenėliu.
 
Pirmomis pavasario dienomis saulutė nemažai mums šypsojosi ir šildė, todėl jau kovo 3 dieną „Oliziukams“ formavome „šukuosenas“. Vaikams labai patiko ši veikla. Kiekvienas džiaugėsi savuoju augalėliu, galvojo jiems vardus, rodė tėveliams.
Taigi, įvykdę šią veiklą vaikai ne tik smagiai praleido laiką, bet ir praktiškai pamatė visą „augalo kelią“. Tik aktyviai veikdami vaikai išsiaiškina, atranda ir pažįsta juos supantį pasaulį, patiria įvairių išgyvenimų ir plėtoja pažintinę patirtį.