Emokykla.lt

Pasidaryk pats: žaidimai visai šeimai

2019-01-27
Susijusios temos: Šeima
Pasidaryk pats: žaidimai visai šeimai
Daiva VASILJEVIENĖ
Molėtų lopšelis-darželis „Saulutė“
Šio laikmečio vaikai turi galimybę rinktis begalę įvairaus pobūdžio žaidimų, žaislų: vieni jų ilgam pritraukia vaikų dėmesį, kiti gi greit pabosta. Nesėkmingai įsigytas žaislas verčia susimąstyti: ko reikia, kad vaikui žaislas ar žaidimas greitai nepabostų? Atsakymas paprastas – pasigaminkite žaislus patys, į procesą įtraukdami šeimos narius.
Kiekvienuose namuose nesunku rasti įvairių priemonių, medžiagų iš kurių galima pasigaminti įvairių žaidimų. Tai gali būti popierius, seni laikraščiai, medžiagų skiautės, atraižos, siūlai, sagos ir kt. Išradingai galima pritaikyti ir buitines atliekas: plastikinius butelius, jogurto indelius, tualetinio popieriaus ritinėlius, pakuotės maišelius, butelių kamštelius ir kt. Būnant gamtoje galima prisirinkti akmenukų, medžio šakelių, lapų, kaštonų ir pan. Žinoma, reikalingi ir darbo įrankiai: žirklės, klijai, teptukai ir pan. Kai ką galima ir nusipirkti: balionų, dekoratyvinių akių, veltinio medžiagos, puto plasto kamuoliukų ir pan. Darbas su įvairiomis medžiagomis ir įrankiais lavina pirštų miklumą. Svarbiausią reikšmę turi patirti vaiko pojūčiai, didžiavimasis savo galiomis ir sukurtu darbu. Tokia veikla vaikui teikia daug malonumo, džiaugsmo, ugdo kantrybę, gebėjimą susikaupti, kūrybingumą.
 
Žaiskite, kurkite su vaikais, kad jie patirtų kuo daugiau teigiamų emocijų, o užaugę ir pradėję savarankišką gyvenimą, turėtų kuo gražiausius ir šilčiausius vaikystės prisiminimus. Pateikiu keletą žaidimų, kuriuos sugalvojau ir pagaminau pati.
 
Drugeliai“
 
Žaidimas lavina fizinį aktyvumą, emocijų suvokimą, įvairius pojūčius, ištvermę, kūrybingumą.
 
Priemonės gaminimui: indų plovimo kempinėlės, spalvotas kartonas, karšti klijai, žirklės, minkštos vielutės drugelių ūsams.
 
Žaidimo eiga
Su kempinėlėmis galima atlikti įvairias užduotis: vaikščioti, bėgioti jas užsidėjus ant galvos, rankų, gulėti jas pasidėjus ant pilvo, nugaros, kojos, nupūsti nuo delno, uždėti kitam ant galvos, pajusti jų švelnumą liečiant įvairias kūno dalis.
 
Meškiukas Rudnosiukas“
 
Žaidimas lavina mąstymą ir samprotavimą, sakytinę kalbą, dėmesio išlaikymą, spalvų pažinimą, iniciatyvumą ir atkaklumą, skaičiavimą, matavimą, kūrybingumą.
 
Priemonės gaminimui: įvairių spalvų veltinio medžiaga (galima naudoti spalvotą kartoną), karšti klijai, dekoratyvinės akys (galima naudoti sagas), žirklės, pagaliukas, skirtas apskritimams sumauti.
 
Žaidimo eiga
Iš apskritimų didėjančia tvarka sudėti meškiukui pilvą.
Iš apskritimų mažėjančia tvarka sudėti meškiukui pilvą.
Iš apskritimų chaotiška tvarka sudėti meškiukui pilvą.
Aptarti spalvas ir apskritimų dydžius.
 
Papuošk katiną“
 
Žaidimas lavina dėmesį, pastabumą, smulkiąją motoriką, akies-rankos koordinaciją, mąstymą, daiktų pažinimą, kūrybingumą.
 
Priemonės gaminimui: žirklės, iš laminuoto spalvoto popieriaus iškirptas katino veido trafaretas, kriauklės.
 
Žaidimo eiga
Pasirinktomis priemonėmis (akmenukais, žirniais, sagomis, kaštonais) padengti tuščias trafareto vietas, suskaičiuoti. Trafaretą galima apvedžioti pieštuku – mokyti piešti katino galvą. Galima pasidaryti kaip karūną ir vystyti kūrybinius žaidimus.
 
Pažink emocijas“
 
Žaidimas lavina emocijų suvokimą, sakytinę kalbą, tyrinėjimą, mąstymą ir samprotavimą, regimąjį suvokimą, pastabumą, kūrybingumą.
 
Priemonės gaminimui: veidrodėliai, maišelis, kartono apskritimai apklijuoti veltinio medžiaga, dekoratyvinės akys ( galima nupiešti),  siūlai, žirklės, klijai, flomasteriai.
 
Žaidimo eiga
Surasti antrą to paties veido pusę.
Apibūdinti emociją.
Veidrodyje mimika bandyti parodyti sudėtą emociją.
Veidrodyje mimika bandyti parodyti savo emociją.
Samprotauti, papasakoti, įvardinti priežastis kodėl tokia emocija yra.
 
Žvejyba“
 
Žaidimas lavina aplinkos pažinimą, tyrinėjimą, iniciatyvumą, atkaklumą, emocijų suvokimą, akies-rankos koordinaciją, regimąjį suvokimą, savireguliaciją, savikontrolę, kūrybingumą.
 
Priemonės gaminimui: degtukų dėžutės, spalvotas popierius, žirklės, klijai, flomasteriai, magnetai,  virvutės, pagaliukai.
 
Žaidimo eiga
Pagauti visas žuvis.
Pagauti atitinkamos spalvos žuvis ir jas įvardinti.
Surengti lenktynes „Kas daugiau , greičiau, pagaus?“.
Pagautas žuvis skaičiuoti, parodyti skaitmenį.
Pagautas žuvis įvardinti pavadinimais (lydeka, karosas...).
Pagauti žuvis užrištomis akimis.
Vystyti kūrybinį žaidimą „Namai“ (kepti, virti žuvį...).
 
Kiškiai darže“
 
Žaidimas lavina skaičių pažinimą ir skaičiavimą, daržovių, uogų ir kitų gėrybių pažinimą ir klasifikaciją, sakytinę kalbą, bendravimą, dėmesį ir susikaupimą, taisyklių, susitarimų laikymąsi, kūrybingumą.
 
Priemonės gaminimui: medžiaga su paryškintomis gėlėmis – tai daržas ir kelias, metimo kauliukas su taškais, uogų, vaisių, daržovių trafaretai (gali būti nupiešti, iškirpti iš popieriaus), dekoratyvinės akys (galima nupiešti), medžiaga, karšti klijai, žirklės, putoplasto rutuliukai, cilindrai, kiškio ūsai – šluotos šeriai.
 
Žaidimo eiga
1 variantas. Kiškiai pastatomi iš abiejų daržo galų. Jie turi keliauti vienas pas kitą. Ant medžiagos takelio paryškintų gėlių sudėliojamos gėrybės: uogos, vaisiai.... Tai bus kelias. Metamas kauliukas, suskaičiuojami iškritę taškai. Kiek taškų, tiek ėjimų turi kiškis (pakeliui renka gėrybes). Laimi tas žaidėjas, surinkęs daugiausia gėrybių.
2 variantas. Surinktas gėrybes suklasifikuoti, aptarti jų pavadinimus, aptarti, kurias labiausiai mėgstate, kokius patiekalus galima iš jų pagaminti  ir pan.
3 variantas. Kiškiai pastatomi iš abiejų daržo galų. Jie turi keliauti vienas pas kitą. Metamas kauliukas, suskaičiuojami iškritę taškai. Kiek taškų, tiek ėjimų turi kiškis (pakeliui ant paryškintų gėlių sudeda norimas gėrybes). Žaidimas baigiamas kai susitinka abu kiškiai.
 
Aš žmogus“
 
Žaidimas lavina mąstymą, samprotavimą, sakytinę kalbą, tyrinėjimą, kūrybingumą, aplinkos pažinimą, spalvų pažinimą, susikaupimą, dėmesį, smulkiąją motoriką, regimąjį suvokimą, estetinį suvokimą.
 
Priemonės gaminimui: veltinio medžiaga (gali būti ir spalvotas kartonas), žirklės, klijai, dekoratyvinės akys (galima nupiešti),  limpančios juostelės (kūno dalims, detalėms prilipinti), puošybos elementai: juostelės, kaspinėliai ir pan.
 
Žaidimo eiga
Iš atskirų kūno detalių sudėlioti berniuką ir mergaitę. Parinkti norimus drabužius ir jais „aprengti“ vaikus. Drabužius papuošti pasirinktomis dailės priemonėmis: lipdukais, štampukais, piešti flomasteriais, įvairiais puošybos elementais: karoliukais, kaspinėliais ir pan. Žaidžiant įvardinti žmogaus kūno dalis, mergaitės ir berniuko skirtumus, drabužių pavadinimus, sezoniškumą, spalvas. Pasigaminti daugiau žmonių, drabužių. Vystyti žaidimus „Šeima“, „Parduotuvė“ ir pan.
 
Trys draugai“
 
Žaidimas lavina skaičių pažinimą ir skaičiavimą, vaisių, uogų, daržovių pažinimą, klasifikaciją, spalvų pažinimą, sakytinę kalbą, pastabumą, mąstymą, kūrybingumą.
 
Priemonės gaminimui: didesni vienkartiniai plastikiniai indeliai (išpjaunamas dugnas, kad galėtų įkristi vaisiai), veltinio medžiaga, dekoratyvinės akys (galima nupiešti), žirklės, karšti klijai, šluotos šeriai ūsams, dekoratyvinė juostelė, kauliukas, vaisių , uogų muliažai (galima pasidaryti ir iš popieriaus).
 
Žaidimo eiga
Metamas kauliukas, suskaičiuojami taškai. Kiek taškų, tiek vaisių / uogų turi „suvalgyti“ gyvūnas (pro išpjautą burnoje skylę įmetami vaisiai, uogos).
Atidaromas pripildytas indelis, suskaičiuojamos „suvalgytos“ gėrybės. Parašomas, parodomas atitinkamas skaičius.
Atidaromas indelis, suskaičiuojamos „suvalgytos“ gėrybės. Jos klasifikuojamos, įvardijami pavadinimai, pasakoma ką labiausiai mėgstama valgyti ir pan.
Maitinti gyvūnams galima naudoti lėkštutę į kurią įdėti tiek gėrybių, kiek iškrito taškų. Šaukšteliu iš lėkštutės imti gėrybes ir dėti į gyvūno burną.
Galutinį žaidimo rezultatą galima sugalvoti įvairų: laimi tas , kurio gyvūnas „suvalgė“ daugiausia gėrybių, kas greičiausiai pripildė indelį ir pan.
 
Miestas“
 
Žaidimas lavina smulkiąją motoriką, regimąjį suvokimą, skaičių pažinimą ir skaičiavimą, spalvų pažinimą, sakytinę kalbą, pastabumą, susikaupimą, aplinkos pažinimą, matavimo suvokimą ( forma, dydis, ilgis, plotis), kūrybingumą.
 
Priemonės gaminimui: žirklės, karšti klijai, veltinio medžiaga (gali būti spalvotas kartonas), įlaminuoti skaičiai, maži skalbinių segtukai, maišeliai, įvairių daiktų: sagų, gėlių, eglučių, boružėlių ir pan. ( jų kiekis nuo 1 iki 10 ).
 
Žaidimo eiga
Ant kiekvieno namelio yra priklijuotas tam tikras daiktas. Reikia surasti tokius pačius daiktus, juos sudėstyti į namelius. Juos suskaičiuoti ir ant namelio kamino prisegti smeigtuką su atitinkamu skaičiumi.
Aptarti daiktų pavadinimus, namelių formą, dydį, ilgį, plotį.
Norima tvarka sudėstyti namelius, kūrybiškai žaisti.
 
Karalystė“
 
Žaidimas lavina loginį mąstymą, dėmesį, pastabumą, samprotavimą, smulkiąją motoriką, regimąjį suvokimą.
 
Priemonės gaminimui: žirklės, karšti klijai, plastikinės siūlų ritės, dekoratyvinės akys (galima nupiešti), karoliukai, juodas markeris, dekoratyvinės medžiaginės juostelės, medžiagos skiautės, didelis storo kartono lapas, skaičiai, raidės.
 
Žaidimo eiga
Žaidžiama laikantis šaškių ar šachmatų taisyklių. Galima patiems susigalvoti įvairius žaidimo būdus, taisykles, Figūras naudoti vystant siužetinius, vaidmenų žaidimus.
 
Smagių žaidimų!