Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  

Nuotolinis ikimokyklinis ugdymas namuose – ne mitas

2020-04-08
Susijusios temos: Pedagogika Šeima
Nuotolinis ikimokyklinis ugdymas namuose – ne mitas
Ingrida Biriukienė
Kauno lopšelio-darželio „Pasaka“ mokytoja
Norint ir glaudžiai bendradarbiaujant įstaigos bendruomenei, nuotolinis ikimokyklinis ugdymo procesas puikiai vyksta, tik reikia kūrybiškumo, noro ir glaudaus, dalyvaujančiųjų šiame procese, ryšio. 
Lietuvoje paskelbus karantiną dėl Covid 19 viruso, sustabdytas ikimokyklinio ugdymo procesas darželiuose, o ugdymą(si) rekomenduojama perkelti į namus, nuolat konsultuojantis su ugdytinių tėvais.
 
Vis dažniau išgirstame apie ikimokyklinio nuotolinio ugdymo(si) proceso neefektyvumą, neva toks ugdymas nei visavertis, nei efektyvus, nes mažamečiai, be tėvų pagalbos, negali atlikti užduočių, kurias paruošia ir rekomenduoja grupių mokytojos. Mitas. Darželiuose, veiklų metu, daugeliui mažamečių ugdytinių prireikia pedagogo ar kitų specialistų pagalbos, juk vaikai mokosi padedami suaugusiųjų. Apgalvotas ir tinkamai parengtas pedagogų užduotis, tėvai, konsultuodamiesi su mokytojomis, gali ir šiuo metu daugelis noriai atlieka drauge su savo mažamečiais vaikais.
 
Kauno lopšelyje-darželyje „Pasaka“ nuo pat pirmųjų karantino dienų, t. y. kovo 16 dienos, vyksta nuotolinis ugdymas(is). Pedagogai ir kiti specialistai (logopedas, socialinis pedagogas, kūno kultūros pedagogas, muzikos pedagogas) glaudžiai bendradarbiauja su ugdytinių tėvais. Vaikai ir jų tėvai kviečiami dalyvauti įstaigos komandos parengtuose ir vykdomuose projektuose.
 
Kovo 16–30 dienomis, įstaigos ugdytiniams ir jų tėvams, paskelbta išsami informacija, susijusi su rekomenduojamomis veiklomis: „Mūsų darželyje“, „Savaitė be patyčių“, projektu „Tavo laikas šeimai“. Ugdytiniai su tėvais žiūrėjo mokomuosius filmukus namuose, klausėsi įvairių istorijų apie patyčias ir aptarė jas šeimos rate. Beje, „Savaitė be patyčių“ tapo ypatingai kūrybingu laiku – ugdytiniai gamino dovanas, piešė piešinius, rašė laiškus savo draugams.
Darželio pedagogės ir kiti specialistai nuotoliniam ugdymui pasirinko „padlet.com“ platformą, ten sudeda mokomąją medžiagą ugdytiniams. Veiklos planuojamos taip, kad pakaktų visai savaitei. Šioje platformoje įvairią ugdomąją medžiagą galima pateikti patrauklia bei patogia forma, o tėvai tik spusteli nurodytą paveikslėlį ir gali naudotis siūlomomis veiklomis nuotoliniu būdu.
 
Pedagogės, kiek galėdamos prisideda naudingais patarimais, kaip ugdyti vaikų įgūdžius, kuriems virtualios aplinkos neprireikia. Tai paprasti, bet labai reikalingi dalykai: kasdienių gyvenimo įgūdžių, fizinio aktyvumo, aplinkos pažinimo, tyrinėjimo įgūdžių formavimas.
 
Būdami namuose vaikai gali toliau mokytis taisyklingai naudotis stalo įrankiais, serviruoti stalą; laikytis asmens higienos; žaisti stalo žaidimus, vartyti ir skaityti įvairias knygutes, kurti pasakojimus; sodinti sodinukus, eksperimentuoti.
Balandį pradėjome svetainėje www.kaunopasaka.lt paskelbdami akciją „Suteikime grįžtantiems paukšteliams jaukius namučius“, skirtą Pasaulinę paukščių dieną paminėti. Mūsų grupių ugdytiniai ir tėveliai pagamino inkilėlių, įkėlė juos, kad iš tolimų kelionių grįžtantys paukščiai rastų namus. Tai puiki kasmetė darželio tradicija vienijanti bendruomenę ir skatinanti vaikus geriau pažinti paukščius, jais rūpintis ir globoti bei stiprinti aplinkos pažinimo įgūdžius.
Projektą „Darni mokykla“ vykdančios pedagogės sukvietė ugdytinius gaminti erdvinių darbelių iš buitinių atliekų (popieriaus, butelių, medžiagų atraižų). Tai puiki veikla, skatinant kūrybinę laisvę ir primenanti vaikams, kad privalome gyventi švarioje, prižiūrimoje aplinkoje, todėl svarbu neteršti ne tik gamtos, bet, ir bet kurios kitos vietos. Tėveliai fotografavo mažųjų darbelius, o nuotraukas siuntė grupių mokytojoms.
 
Sutarta, kad ugdytinių tėvai, su grupių mokytojoms, kasdien dalijasi grįžtamuoju ryšiu, siunčia nuotraukas, filmukus, papasakoja – kas pavyko, o kas – nelabai. Todėl galima teigti, kad norint ir glaudžiai bendradarbiaujant įstaigos bendruomenei, nuotolinis ikimokyklinis ugdymo procesas puikiai vyksta, tik reikia kūrybiškumo, noro ir glaudaus, dalyvaujančiųjų šiame procese, ryšio.
 
Kviečiu ir net raginu pedagoges dalintis ikimokyklinio nuotolinio ugdymo proceso įžvalgomis, ugdytinių ir jų tėvų grįžtamojo ryšio rezultatais.
 
Tėvų refleksijas, pasakojimus ir nuotraukas, kuriose užfiksuotos mažųjų gyvenimo akimirkos mokantis nuotoliniu būdu, rasite interneto svetainėje www.kaunopasaka.lt.