Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  

„Mano šeima ir aš“

2020-04-30
Susijusios temos: Projektai Šeima
„Mano šeima ir aš“
Virginija Paužienė
Priešmokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja
„Mano seneliai Jonas ir Laimutė yra nuostabūs. Patinka eiti į lauką su seneliais ir jiems padėti.“ 
Daugumai žmonių šeima – saugumo ir laimės vieta. Tai ypač aktualu kai vaikas auga ir šeima jam suteikia saugią aplinką, kurioje jis gali kurti, žaisti, bendrauti, augti.
Kauno mokyklos-darželio „Šviesa“ „Šviesuliukų“ sodybos vaikai ir mokytojos nuo 2019 m. rugsėjo 2 d. iki 2020 m. birželio 30 d. dalyvauja tarptautiniame „eTwinning“ projekte „Mano šeima ir aš“ (angl. „My family and ME“). Projekte dalyvauja 66 partneriai iš Lietuvos, Turkijos, Rumunijos, Ispanijos, Graikijos, Armėnijos. Su projekto kūrėju Regimantu Kaikariu, Šiaulių Vinco Kudirkos progimnazijos mokytoju, vykdome jau antrą sėkmingą projektą. Projekto sėkmė priklauso nuo aktyvių, savo darbą mylinčių mokytojų ir tik bendradarbiaujant galima išmokti naujų dalykų, pasisemti įkvėpimo, drąsos priimti naujus iššūkius. Konferencijoje, sausio mėnesį vykusioje Klaipėdoje lopšelyje-darželyje „Puriena“, su projekto kūrėju aptarėme projekto veiklas, pasidalinome sėkmėmis su kitais Lietuvos mokytojais.
 
Projekto tikslas – stiprinti mokyklos, tėvų ir mokinių bendradarbiavimą per įvairias bendras veiklas. Projektas vyksta visus mokslo metus. Suplanuotos veiklos atliekamos kartu su šeima kuriant sodybos logotipą, darant rudenines puokštes, dalyvaujant šeimų sporto šventėje, kalėdinėse dirbtuvėse, naujametiniame renginyje, žiemos sporto šventėje, virtualioje nuotraukų parodoje „Mano seneliai“. Dalinuosi vaikų išsakytomis mintimis apie senelius:
Skaja: „Senelis Rimas ir močiutė Ramunė. Jie mėgsta keliauti su mumis. Myliu, nes jie geri.“
Elzė: „Geri, nuoširdūs. Jiems patinka plaukti su manim baseinuose. Prosenelė Elena. Ji labai gera, laiminga, kad turi mane.“
Povilas: „Mes su seneliu žaidžiam futbolą. Su močiute vaikštom takeliais.“
Adomas G.: „Žaidžiu su seneliais futbolą, slėpynių.“
Jonas Ž.: „Mano seneliai Jonas ir Laimutė yra nuostabūs. Patinka eiti į lauką su seneliais ir jiems padėti.“
Augustinas: „Mano senelis Kazimieras. Patinka skaityti ir rodo ant sienos senovinius filmukus.“
Dominykas: „Močiutė Jolanta augina šuniuką Asę. Senelis Antanas. Močiutei Aušrinei patinka dirbti sode. Myliu, nes patinka jos sodas „Sodukas“.
Vakarė: „Man ji patinka, nes ji mano mamos mama. Mes su ja kalbamės apie gyvenimą.“
Deividas: „Močiutė Regina. Man patinka žaisti. Skaniai gamina valgyti bulves.“
Adomas V.: „Senelis Kazys labai geras ir leidžia man viską daryti. Žaidžiam šachmatais abu ir kartais važiuojam į turnyrus futbolo.“
Ema: „Močiutė Dalia ir dedis Robkė. Jie labai malonūs, myliu, nes jie mano seneliai. Dedis Alius ir močiutė Aušra yra mano mamos tėvai. Močiutė išmokė mane megzti.“
Markas: „Močiutė Birutė iš dzūkijos, turi šunį. Myliu todėl, kad einam sportuoti, žaisti.“
Karantinas nesutrukdė mūsų veiklų, o dar labiau sustiprino, suartino
 
Gyvenome įprastą gyvenimą, kaip visi Lietuvos vaikai ir mokytojai. Drauge žaidėme, keliavome, atradome, kūrėme, mokėmės, dalinomės idėjomis. Tačiau vieną rytą prabudome kitokiame „apsivertusiame“ pasaulyje. Atsisveikindami trumpoms atostogoms, linkėjome vieni kitiems ne patirti džiugių emocijų, o likti sveikiems.
Karantinas tam tikra prasme įgyvendino idėją kurti „šeimos darželius“, nes daugelyje namų „susikūrė“ mini darželiai. Tai virto nauju iššūkiu vaikams, tėvams ir mokytojams. Reikėjo priimti ir veikti kitokia bendravimo ir bendradarbiavimo forma – per atstumą. Ką davė nuotolinis ugdymas ir bendravimas? Naujas mokymosi erdves, platformas. Galimybę glaudžiau bendrauti ir bendradarbiauti su ugdytinių šeimomis, drauge tęsti ugdymo procesą kitokiomis sąlygomis. Susitelkti ir dirbti išvien. Tai rodo ir projekte vykdomos ir toliau numatytos veiklos, tai: piešinių, kūrybinių darbų parodoje „Mano šeima“, kur vaikai kartu su tėvais kūrė savo šeimos medžius, paveikslus naudodami įvairias priemones ir būdus. Dirbant nuotoliniu būdu dar labiau sustiprėjo mūsų bendravimas ir bendradarbiavimas su šeimomis, noras aktyviai dalyvauti projekto veiklose.
 
IKT įrankiai projektinėje veikloje
 
Dalyvavimas „eTwinning“ projekte skatina tobulėti ir išbandyti IKT įrankius ir mokytojams, ir vaikams. Išbandžiau virtualios knygos kūrimo programą bookcreator.com, medžiagą kėliau į padlet lentą, piešėme su vaikais šeimą colorillo programa, kūriau koliažus pixiz.com, pizap.com ir kitomis programomis,vaikų mintis labai tinkams įrankis wordart.com, nuotraukų ir vaizdo filmukus kūriau Animoto programa, fodey.com  įrankiu pristačiau mokyklą, emaze.com išbandžiau įrankį.
Tikiu, kad kiekvienas šio projekto partneris pasiekė savo tikslą: pasidalino, išmoko, sužinojo, pagilino žinias ar įkvėpė kitą, nes sutelkiant visų mokytojų intelektines jėgas, patirtį, savitarpio pagalbą ir veikiant drauge, galime nuveikti daug daugiau.