Emokykla.lt

Lietuvos trečiokų sveikatingumo projektas – pasaulinio švietimo konkurso finale

2019-04-19
Susijusios temos: Projektai
Lietuvos trečiokų sveikatingumo projektas – pasaulinio švietimo konkurso finale
Miglė RIMEIKĖ
Šių metų birželio 6 dieną Helsinkio universitete bus išdalinti kasmetiniai StarT apdovanojimai švietimo įstaigų komandoms iš viso pasaulio. Tarp geriausių finalininkų – lietuviškas projektas „Šiuolaikinių vaikų sveikatingumo gerinimas“, įgyvendintas „Šiaurės licėjaus“ pradinio ugdymo mokinių bei mokytojų komandos.
Projektas pasaulietiškam švietimui
 
StarT projekto tikslas – skatinti bendradarbiavimą mokyklose bei tarpdalykinę integraciją tarp matematikos, technologijų ir gamtos mokslų, siekiant įgytas teorines žinias pritaikyti praktikoje ir taip mokytis spręsti kylančias problemas bei iššūkius.
 
„Integruotas bei patirtinis ugdymas yra vienos iš pagrindinių „Šiaurės licėjaus“ metodikų. Norėdami praplėsti savo patirtį bei akiratį šiose ugdymo srityse, domėdamiesi ugdymo proceso naujovėmis, siekiame dalyvauti tarptautiniuose projektuose ir konkursuose. Tyrinėjantis vaikas – yra šiuolaikinės mokyklos siekiamybė, todėl nuolat ieškome idėjų, dalinamės patirtimis su Lietuvos ir užsienio kolegomis, kuriomis skatinama mokinių mokymosi motyvacija. O tokie projektai tampa puikia terpe ne tik pasidalinti savo patirtimis bei taikomų metodikų efektyvumu, atradimais, bet ir pasisemti patirties bei įkvėpimo iš kolegų. Vaikams patinka eksperimentuoti, patiems atrasti netikėtus dalykus. Taip pat, praktinės veiklos sudaro galimybę vaikams lengvai išmokti išsikelti hipotezes, tyrinėti procesus, jų veikimą ir padaryti išvadas bei teikti rekomendacijas. Tokiu būdu ugdomas vaikų kritinis mąstymas, gebėjimas dirbti komandoje ir kitos kompetencijos, itin svarbios XXI a. pasaulyje bei rinkoje,“ – pasakoja „Šiaurės licėjaus“ pradinio ugdymo mokytoja Rasa Jurgelevičienė.
 
 
Kodėl šiuolaikinių vaikų sveikatingumo problematika?
 
Projektui pasirinkta aktuali tema – XXI a. vaikų sveikata, kuri pastebimai prastėja. Silpnesnę fizinę sveikatą ir didesnį sergamumą lemia tai, kad vaikai mažai juda, nesportuoja, daug laiko praleidžia prie išmaniųjų prietaisų, o mažai – gryname ore, neturi žinių arba įpročio sveikai maitintis, nepakankamai pailsi. Šiuo patirtiniu projektu, atliktu trečiokų klasėje, siekiame šviesti ir motyvuoti visos mokyklos bendruomenę rūpintis sveikata, formuoti naujus įpročius bei atkreipti visų dėmesį į aspektus, kurie svarbūs vaikų sveikatai.
 
„Organizuojant netradicinę ugdomųjų veiklų savaitę, šią probleminę sritį bei veiklų idėjas pasiūlė patys trečiokai. Nagrinėdami aktualias jiems problemas mokiniai formulavo probleminius klausimus, inicijavo tyrimus bei apklausas bei organizavo ugdomąsias veiklas. Savo patirtimi bei projekto rezultatais mokiniai dalinsis kasmetinėje „Šiaurės licėjaus“ mokinių mokslinėje konferencijoje.
 
 
Pagrindiniais projekto tikslais tapo mokinių noras šviesti ir motyvuoti savo draugus kitose klasėse rūpintis sveikata: ne tik pasidalinti žiniomis apie tai, kas lemia vaikų fizinę ir psichinę sveikatą, bet ir pradėti kartu formuoti naujus įpročius. Taip pat siekta atkreipti visos bendruomenės dėmesį į aspektus, kurie svarbūs šiuolaikinių vaikų sveikatai.
 
Vienas iš projekto rezultatų – „Šiaurės licėjaus šeimų žaidynės“ – tapo kasmetiniu renginiu, kuriame noriai dalyvauja visa mokyklos bendruomenė. Tai stiprina šeimų įsitraukimą, skatina bendruomeniškumą bei suteikia daug puikių emocijų visiems dalyviams. Žygiai riedučiais, paspirtukais, riedlentėmis tapo kasdiene ilgųjų pertraukų veikla. Jų metu vaikai aktyviai sportuoja, praleidžia daugiau laiko gryname ore, pasisemia teigiamų emocijų ir pailsi.
 
Apie „StarT“ projektą
 
„StarT“ įkvepia vaikus ir jaunimą visame pasaulyje – kasmet sulaukiame apie 1000 projektų iš daugiau nei 36 pasaulio šalių. Džiaugiamės, kad projektų kokybė vis auga, jie prasmingi tiek lokaliu bendruomenės mastu, tiek tarptautiniu,“ – komentuoja StarT projekto pirmininkė, LUMA centro profesorė Maija Aksela.
 
Galutiniai rezultatai ir nugalėjusios komandos bus apdovanotos birželio 6 dieną, Helsinkio universitete.