Emokykla.lt

Kuo naudinga silpnaregiam mokiniui pamoka netradicinėje aplinkoje?

2017-06-16
Susijusios temos: Specialieji poreikiai
Kuo naudinga silpnaregiam mokiniui pamoka netradicinėje aplinkoje?
Vesta STASELYTĖ
Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centras
Dirbu tiflopedagoge su bendrojo ugdymo mokyklose besimokančiais silpnaregiais ir aklais mokiniais. Pamokas vedu ten, kur mokosi mano mokiniai. Tai leidžia man pažinti ne tik mano mokinius, bet ir jų ugdymosi aplinką, tėvus, pedagogus.
Baigiantis mokslo metams mokyklose organizuojamos išvykos ir edukacinės ekskursijos. Deja, dažnai silpnaregiai ar aklieji mokiniai į tokias išvykas nevyksta. Kartais mokytojai bijo didesnės atsakomybės, o kartais patys mokinių tėvai sako, kad silpnaregis ar aklas vaikas vis tiek ten nieko nematys, tai gal tegul neina...
 
Tiflopedagogo pamokos su silpnaregiais ar aklais mokiniais yra individualios, todėl, organizuojant netradicinę pamoką, silpnaregiai mokiniai tikrai viską pamatys, palies, pajaus, supras. Papasakosiu apie vieną tokią pamoką.
 
Vieną gegužės popietę aš ir mano du silpnaregiai pradinukai, Tomas ir Kostas (vaikų vardai pakeisti), keliavome į Vilniaus priešgaisrinę gelbėjimo tarnybą. Čia silpnaregiai mokiniai stebėdami, tyrinėdami ir klausydami priešgaisrinės tarnybos darbuotojo pasakojimo praktiškai susipažino su priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos darbuotojų darbo įrankiais, ugniagesio gelbėtojo darbo ypatumais, apžiūrėjo patalpas, sužinojo, kad priešgaisrinės tarnybos pastate yra sporto salė kur kiekvieną dieną gelbėtojai treniruojasi. Gelbėtojas Andrius pademonstravo, kaip reikia nusileisti gaisrininko vamzdžiu, ir pasiūlė vaikams padaryti tą patį. Tomas, padedant suaugusiesiems, apsikabino stulpą ir nušliuožė žemyn. Kostas, padrąsintas draugo poelgio, taip pat sėkmingai nusileido į pirmą aukštą.
 
Apžiūrėjome gaisrininkų gelbėtojų įrangą, nedegias uniformas ir didžiulius automobilius, kurie iš arti atrodė tikrai įspūdingai. Mūsų palydovas Andrius papasakojo, kad uniforma sveria apie 20 kg, antra tiek sveria ir įranga, kurią gelbėtojas nešasi su savimi. Kostas panoro pasimatuoti gaisrininko gelbėtojo aprangą – su gelbėtojo batais, apranga, šalmu ir kita amunicija, kuri buvo tikrai per didelė, mano mokinys atrodė drąsus ir pasitikintis savimi. Mokiniams buvo leista įlipti į gaisrininkų gelbėtojų automobilį ir berniukai buvo sužavėti tuo, kad jiems leidžiama viską ne tik apžiūrėti, bet ir paliesti bei išbandyti.
 
Netradicinės pamokos metu silpnaregiai mokiniai sužinojo saugaus elgesio vandenyje, gamtoje, namuose taisykles, įtvirtino bendravimo įgūdžius, įgijo naujų praktinių įgūdžių, susiejo savo žinias su praktiniais įgūdžiais, mokėsi teisingai vartoti naujai išgirstas sąvokas ir aplinkos reiškinius. Mokiniai galės taikyti įgytas žinias kitose pamokose ir kasdienėje veikloje. Grįžę namo ir nuėję kitą dieną į mokyklą vaikai pasakojo savo įspūdžius tėvams, klasės draugams, savo pradinių klasių mokytojai.