Emokykla.lt

Konferencijos „Vaikas pokyčių kelyje. Augame kartu“ atgarsiai

2017-10-27
Susijusios temos: Vaiko ugdymas
Konferencijos „Vaikas pokyčių kelyje. Augame kartu“ atgarsiai
Vita KAZLAUČIŪNAITĖ
Panevėžio lopšelis-darželis „Rūta“
Panevėžio lopšelis-darželis „Rūta“ spalio mėnesį sukvietė per 150 pedagogų, logopedų, specialiųjų pedagogų, dirbančių ikimokyklinėse vaikų ugdymo įstaigose, į mokslinę-praktinę konferenciją „Vaikas pokyčių kelyje. Augame kartu“. Ikimokyklinukų ugdytojai diskutavo apie tai, kaip atsiskleisti geriausias vaikų savybes, jas stiprinti.
 
 
„Organizuodami konferenciją ieškojome, kas būtų aktualu, alternatyvu šiuolaikiniam vaikui, jo ugdytojams. Norime auginti laisvą ir laimingą vaiką“, – kalbėjo Panevėžio lopšelio-darželio „Rūta“ direktorė Regina Mikalauskienė.
 
Džiugu, kad į konferenciją pavyko sukvieti puikius lektorius, savo srities profesionalus. Panevėžio apygardos teismo vyr. specialistas psichologas Nerijus Ogintas kalbėjo, kad svarbu užauginti vaiką, kuo mažiau jį traumuojant, patarė, kaip susikalbėti būnant šalia vaikų ir jiems būnant šalia mūsų.
 
Psichologas, šeimos santykių lektorius Vaidas Arvasevičius pastebėjo: „Vaikai visais laikais tokie patys. Kokią aplinką jiems sukuriame ir kaip išmokome joje veikti, tai jau mūsų, suaugusiųjų, paskirtis“.
 
Psichologas Evaldas Karmaza pasakojo apie pagalbą vaikui užaugti – nuo draudimų link susitarimo: „Auginant vaikus nuo mažų dienų, turime atminti – vieną dieną jie išeis. Mes esame juos į gyvenimą palydintys asmenys. Mes galime padovanoti augančiam žmogui 5 svarbiausias dovanas: pasitikėjimo, savarankiškumo, iniciatyvos, tobulėjimo ir savasties. Tai pagrindiniai atramos taškai, kolonos, į kurias savo paties gyvenime remsis būsimas suaugęs žmogus“.
 
Lektorių  pagrindinė žinutė minėtame kontekste – tai mes esame pokyčių kelyje, o vaikas ir yra pats pokytis!
 
Supažindinti su kaniterapijos galimybėmis į konferenciją atvyko Kaniterapijos asociacijos atstovai. Kaniterapijos teoriją ir praktiką pristatė psichologė, kaniterapeutė Joana Grygutis ir specialioji pedagogė, logopedė, kaniterapeutė Inesa Ežerskytė-Purenok. Pasitelkus terapinį šunį konferencijos dalyviams buvo parodytos veiklos, linksmos praktinės užduotys. „Rezultatai pastebimi po  mažiausiai tris mėnesius trunkančių tęstinių, aiškios struktūros ir aiškių tikslų siekiančių užsiėmimų. Šuo geba natūraliai fiksuoti vaiko dėmesį ir išlaikyti jį ilgesnį laiką. Praradus dėmesį, nesunku vėl susigrąžinti vaiką į veiklą, aktyviau įtraukus keturkojį „pedagogą“, – aiškino J. Grygutis.
 
„Vaikai smalsiai tyrinėja pasaulį, eksperimentuoja, išbando daiktus, medžiagas ir, svarbiausia, visa tai daro žaisdami. Taigi, šiame ugdymosi procese pasitelkdami kaniterapiją, mes, kaniterapeutai, siekiame tokių pat tikslų, kaip ir ikimokyklinio ugdymo pedagogai“, – apie terapijos su šunimis taikymo galimybes kalbėjo I. Ežerskytė-Purenok.
 
Antrojoje dalyje konferencijos dalyviai rinkosi darbo grupes pagal problemines sritis: edukacinės inovacijos (alternatyvūs ugdymo būdai, metodai, terapijos dailės, muzikos, judesio, smėlio ir t.t).; ugdome kitaip (darbas su vaikais, turinčiais specialiųjų ugdymosi poreikių); vaikas ir IKT (informacinių komunikacinių technologijų pritaikymas ugdomojoje veikloje); holistinė vaikų sveikata. Buvo dalijamasi gerąja darbo patirtimi, pristatomi žodiniai ir stendiniai pranešimai, diskutuojama. 
 
Konferencijos trumpą pristatymą galima pamatyti čia.