Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  

Kolegiškas bendradarbiavimas nuotoliniu būdu

2020-05-06
Susijusios temos: Pedagogika
Kolegiškas bendradarbiavimas nuotoliniu būdu
Rūta Burinskienė, Loreta Mockevičienė
Kauno lopšelio-darželio „Vaikystė“ mokytojos
Daug vaikus įtraukiančių edukacinių interaktyvių veiklų esame sukūrusios ir išbandžiusios, sistemingai naudojame iki šiol. Labai norėjome, kad ir jaunos mūsų pedagogės išbandytų.
 
Kaip ir dauguma mokytojų – dirbome, bėgome, skubėjome; kūrėme ir įgyvendinome planus; ugdėme vaikus, stengėmės puoselėti glaudų ryšį su šeima, vertinome pasiekimus ir pažangą, planavome ir organizavome renginius, rengėme projektus, kūrėme ugdymosi aplinkas ir priemones, dalyvavome akcijose. Dar daug įvairių darbų vienas kitą vijo kiekvieną dieną. Staiga viskas sustojo: virusas, karantinas, bauginančios naujienos, nežinia, sumaištis.
 
Kai jau pradėjome dėliotis prioritetus nuotolinio ugdymo srityje, iš naujo „pamilome“ savo išmaniuosius telefonus ir kompiuterius, atradome neatrastas ar primirštas jų programas ir funkcijas, perskaitėme gausybę straipsnių ir sudalyvavome vaizdo seminaruose, perpratome naujas bendravimo („Teams“, „Zoom“) platformas, kurdami veiklas pradėjome naudoti „Padlet“, tada prisiminėme metų pradžioje prisiimtą įsipareigojimą – būti mentorėmis jaunoms įstaigos specialistėms. Pagalbos tikslas – supažindinti su darželyje naudojamomis edukacine bitute „Bee-bot“ ir „Smart lenta/Smart Notebook“ programa. Naudojamės ir kitomis išmaniosiomis technologijomis, tačiau mūsų misija – padėti atrasti pradedančioms mokytojoms būtent šių priemonių vietą ugdant vaikų gebėjimus.
 
Kadangi įstaigoje glaudžiai bendradarbiaujame, konsultavimas, tarpusavio pagalba nuotoliniu būdu, nebenauja praktika. Tikslas aiškus, o kaip su priemonėmis ir galimybėmis? Jeigu „Smart Notebook“ programa galime kurti, tai naudotis „Smart“ lenta ir edukacine bitute būtų sudėtinga (priemonės liko darželyje). Pradžioje dažnai tarėmės ir bendravome tarpusavyje (jau buvome atlikę poreikio tyrimą), koregavome planus, aptarėme galimybes ir kibome į darbus. Truputį nerimavome, nes paprastai jauni specialistai yra technologijų asai. Bet pamanėme, kad sujungus jaunimo gebėjimus ir mūsų patirtį ugdymo srityje, turėtų viskas pavykti. Ir pavyko!
 
Daugiau skaitykite svietimonaujienos.lt