Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  

Kodėl svarbu ugdyti ikimokyklinukų emocijų suvokimą ir raišką?

2019-11-16
Laura BAJORIŪNĖ
Šiaulių l.-d. „Pasaka“ socialinė pedagogė metodininkė
Suvokdami, kad emocijų suvokimo ir raiškos svarba yra nenuginčijama, 2017 m. Šiaulių lopšelio-darželio „Pasaka“ trejų metų amžiaus vaikų grupėje buvo pradėtas įgyvendinti projektas „Emocijų pasaulyje“. Prieš pradedant vykdyti projektą, pagal LR švietimo ir mokslo ministerijos parengtą „Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų aprašą“ (2014) buvo įvertinti šių vaikų emocijų suvokimo ir raiškos pasiekimai. Kartą per savaitę jie turėjo užsiėmimus, kuriuose buvo mokomi atpažinti savo ir kito žmogaus emocijas, analizuoti jų atsiradimo priežastis, plėtė emocinį žodyną.
Vis dažniau stebint emocinio neraštingumo apraiškas, kai žmonės neatpažįsta savo emocijų, negali jų įvardinti, o dar blogiau – negeba jų kontroliuoti, norisi kalbėti apie tai, kaip svarbu visą dėmesį sutelkti į ikimokyklinio amžiaus vaikų emocijų suvokimo ir raiškos ugdymą. Jau darželyje padėdami nustatyti vaikams kylančias emocijas, padėdami suvokti jų atsiradimo priežastis ir pagelbėdami jas išjausti, išvengtume daugelio konfliktų ir nemalonių situacijų vėlesniame vaikų gyvenime. Dr. Shapiro (2008) aiškiai apibrėžia pasekmes vaikams, kurie neturės išlavėjusio emocinio intelekto: tokie vaikai bus lengviau pažeidžiami, jiems sunkiau seksis akademinėje veikloje, jausis nelaimingesni nei tie, kurių emocinio intelekto koeficientas bus aukštas.
 
Suvokdami, kad emocijų suvokimo ir raiškos svarba yra nenuginčijama, 2017 m. Šiaulių lopšelio-darželio „Pasaka“ trejų metų amžiaus vaikų grupėje buvo pradėtas įgyvendinti projektas „Emocijų pasaulyje“. Prieš pradedant vykdyti projektą, pagal LR švietimo ir mokslo ministerijos parengtą „Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų aprašą“ (2014) buvo įvertinti šių vaikų emocijų suvokimo ir raiškos pasiekimai. Kartą per savaitę jie turėjo užsiėmimus, kuriuose buvo mokomi atpažinti savo ir kito žmogaus emocijas, analizuoti jų atsiradimo priežastis, plėtė emocinį žodyną. Emocijų suvokimo ir raiškos ugdymo užsiėmimai vyko trejus metus, kol vaikai baigė ikimokyklinio ugdymo įstaigą. Taip pat kasmet buvo matuojami jų pasiekimai emocijų suvokimo ir raiškos srityje pagal „Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų aprašą“ (2014). 
 
Daugiau skaitykite svietimonaujienos.lt