Emokykla.lt

Karmėlavos darželio įgyvendinamo projekto iššūkiai: profesiniai mokymai Sicilijoje

2014-12-31
Karmėlavos darželio įgyvendinamo projekto iššūkiai: profesiniai mokymai Sicilijoje
Jolanta VARANAVIČIENĖ, auklėtoja ekspertė
Kauno r. Karmėlavos lopšelis-darželis „Žilvitis“
Kauno r. Karmėlavos lopšelis-darželis „Žilvitis“ ėmėsi išskirtinio iššūkio – vadovauti įgyvendinamam tarptautiniam strateginės partnerystės projektui „Lėlių misija: vaikystė be sienų“ pagal Erasmus plius programą.
Kauno r. Karmėlavos lopšelis-darželis „Žilvitis“ – vienintelis darželis Lietuvoje, ėmęsis išskirtinio iššūkio – vadovauti įgyvendinamam tarptautiniam strateginės partnerystės projektui „Lėlių misija: vaikystė be sienų“ pagal naująją šiais metais prasidėjusią Erasmus plius programą. Be Karmėlavos darželio, projekte dalyvauja mokyklos iš aštuonių Europos šalių: Italijos, Ispanijos, Bulgarijos, Rumunijos, Portugalijos, Nyderlandų. Projektą koordinuoja didelę tarptautinių veiklų patirtį turinti auklėtoja ekspertė Jolanta Varanavičienė.
 
Koks projekto tikslas? Rengiant paraišką projektui buvo atsižvelgiama į darželio bendruomenės poreikius. Šiuo projektu siekiama paįvairinti darželiuose taikomas ugdymo strategijas, pasidalyti patirtimi su projekto partneriais, pažinti kitų šalių kultūras. Projektas skirtas darželinukams ir jų ugdytojams.
 
Kartais sulaukiame klausimo: kada spėjame ugdyti vaikus, jei įgyvendiname projektus? Taip gali klausti tik visiškai šiandieninės švietimo būklės nesuvokiantis asmuo. Projektu juk siekiama gerinti ugdymo kokybę, daryti ugdymą turiningesnį, tikslingesnį, labiau motyvuoti vaikus, jų šeimas ir pedagogus.
 
Taigi šiemet mūsų laukė pirmieji projekto mokymai „Eksperimentai ir ugdymas: praktika kaip mokymo strategija“, kurie vyko Sirakūzuose, Sicilijos saloje (Italija). Tikrai gera lietuvišką gruodį iškeisti į sicilietišką saulę ir pietietišką kalėdinį šurmulį, išbandyti, ką reiškia itališka darbotvarkė. Tai patyrė Karmėlavos lopšelio-darželio „Žilvitis“ auklėtojos Jolanta Varanavičienė, Elena Zavodskienė, Jūratė Degutienė ir auklėtojos padėjėja Virginija Kurauskienė. Pedagogai ir jų asistentai iš Lietuvos, Italijos, Rumunijos, Makedonijos, Bulgarijos, Portugalijos ir Nyderlandų dalijosi patirtimi, kaip sukurti sąlygas, kad vaikai patys atrastų mokslines tiesas, kad būtų skatinamas vaiko smalsumas tyrinėti ir pačiam eksperimentuoti.
 
Lietuvės pedagogės pademonstravo aukštą pedagoginį meistriškumą, kuomet reikėjo organizuoti ugdomąją veiklą italų vaikams, o vertėjo, kuris pagelbėtų suprasti italų kalbą, nebuvo. Gelbėjo artistiškumas, šypsenos ir geros emocijos – kalbos, kurios suprantamos visiems. Italų darželinukai patys išbandė, kaip spalvos gali „šokti“ piene, kaip pasigaminti elektros iš balionų ir savo plaukų (ši atrakcija labai patiko ir italų pedagogams).
 
Pirmoji dienos pusė būdavo skirta profesiniam tobulėjimui, o popietes dalyviai leisdavo susipažindami su itin įdomia Sicilijos kultūra. Šeimininkai organizavo išvykas į UNESCO saugomas vietas: Noto ir Taorminos miestus, Ortigijos pusiasalį. Lankėmės tradicinių lėlių muziejuje, kuriame kuriamos lėlės. Šį amatą viena šeima perduoda iš kartos į kartą jau daugiau nei du šimtus metų. Turėjome galimybę pamatyti, kaip kuriamas Italijos nacionalinės televizijos filmuojamas lėlių spektaklis. Sicilietišką kultūrą dalyviai pažino ir ragaudami puikų tradicinį maistą. „Nė vienos dienos be pastos [italų k. tešla; lietuviškas atitikmuo – makaronai) ir picos“ – toks buvo neoficialus mokymų meniu.
 
Reikia pripažinti, kad tokios kelionės, kuriose dera profesinis ir asmeninis tobulėjimas, teikiančios daug teigiamų emocijų, kuriose iš tikrųjų pažįsti koleges, – nepaprastai motyvuoja darželio pedagogus. Džiugu, kad bene pirmą kartą tokiame renginyje dalyvavo ir auklėtojos padėjėja iš Lietuvos. Pasak auklėtojos padėjėjos V. Kurauskienės, ši kelionė buvo tarsi sapnas, iš kurio nesinori prabusti. Manau, auklėtojų padėjėjos, kurios aktyviai dalyvauja projektinėje, ugdomojoje veikloje, turėtų būti dažniau įtraukiamos į panašias veiklas.
 
Vasario mėnesį darželio pedagogių laukia naujas projekto dalyvių susitikimas Ispanijoje, Elčės mieste. Tačiau iki tol dar reikia atlikti nemažai projekto, kuris integruotas į darželio ugdymo programą, veiklų. Laukia įdomus ir prasmingas darbas.
 
Projektas finansuojamas Erasmus plius programos, kurios veiklą Lietuvoje kuruoja Švietimo mainų paramos fondas, lėšomis. Erasmus plius programa padeda gerinti mokymo ir mokymosi kokybę nuo ikimokyklinio iki vidurinio ugdymo Europos mokyklose. Programa mokymo personalui suteikia profesinio tobulėjimo ir bendradarbiavimo su partneriais Europoje galimybes.
 
Sužinokite daugiau apie Kauno r. Karmėlavos lopšelį-darželį „Žilvitis“: