Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  

Ką papasakos vandens lašelis?

2020-03-19
Ką papasakos vandens lašelis?
Kristina Belazarė-Letkauskė
Panevėžio lopšelio-darželio „Jūratė“ logopedė
Vaikai įdėmiai stebėjo ir klausėsi lietaus lašų tiškėjimo, krioklio ošimo, upelio čiurlenimo įrašų. 
 
 
„Vanduo! Tu neturi nei skonio, nei kvapo – tavęs nė nusakyti neįmanoma, tavimi gardžiuojamės, nepažindami tavęs. Netinka sakyti, kad tu būtinas gyvybei, tu pats esi gyvybė. Tu pats didžiausias turtas pasaulyje…“ Antuanas de Sent Egziuperi
 
Vaikų teisių konvencija skelbia, kad kiekvienas vaikas turi teisę į švarų vandenį, sveikatos apsaugą ir į švarią ekologinę aplinką. Vanduo reikalingas kaip oras ir maistas. Visa mus supanti ekologinė sistema negalėtų egzistuoti be vandens, todėl vaikas supras, kad vanduo būtinas gamtai ir žmogui. Pamatys ir tai, kas vandeniui atsitinka dėl neapdairaus žmogaus elgesio. Kas nutiktų žmogui, gyvajai gamtai, jei vandens nebeliktų?
 
Panevėžio lopšelio-darželio „Jūratė“, „Lašelių“ grupės vaikai kovo 9–13 dienomis, padedant man, logopedei Kristinai Belazarei-Letkauskei, auklėtojoms Daivai, Vilmai ir auklėtojos padėjėjai Daivai, susipažino su vandens savybėmis. Trumpa pasaka „Lašelio kelionė“ ugdytiniams atskleidė vandens kelio ratą gamtoje. Žiūrėdami filmuką „Tekėk, upeliuk“ vaikai aiškinosi, kad daug lašiukų yra balos, upeliai, o jūroje dar daugiau lašiukų. Vaikai įdėmiai stebėjo ir klausėsi lietaus lašų tiškėjimo, krioklio ošimo, upelio čiurlenimo įrašų. Organizavome linksmas, kūrybingas veiklas: vaikai puošėsi mėlynos spalvos drabužiais ir aksesuarais, gamino laivelius, stebėjo tirpstantį ledą, puošė popierinius vandens lašelius, gamino „Stebuklingo vandens buteliukus“, atliko eksperimentus (stebėjo skęstančius, plaukiančius daiktus, tirpstančius spalvotus, vandenį nudažančius, saldainius), vaišinosi įvairiais vaisiais pagardintu vandeniu. Vaikai smagiai žaidė muzikinius žaidimus, kūrė istorijas apie lašelius, juos vaizdavo judesiais, šokiais, garsais.
 
Stebėdami, klausydami, tyrinėdami vandens savybes įvairiais pojūčiais, atliekant įvairius bandymus: matuojant, pilstant, maišant, uostant, ragaujant, stebint – vaikai sužinojo, kur naudojamas vanduo, kad be vandens nebūtų galima išsiversti. Praktinės veiklos metu suvokė, kad vanduo būtinas žmonėms, gyvūnams, augalams.