Emokykla.lt

eTwinning projekto partneriai atvėrė pasakos duris

2019-04-30
eTwinning projekto partneriai atvėrė pasakos duris
Rasa SIMONAVIČIENĖ
Kėdainių lopšelis-darželis „Pasaka“
Nuo rugsėjo mėnesio ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogai iš Klaipėdos, Šiaulių, Alytaus, Vilkaviškio, Lazdijų, Kauno ir Kėdainių įgyvendino „eTwinning“ projektą „Mes atversim pasakos duris“. Projekto tikslas – sudominti vaikus pasakomis, knygomis, suprasti pagrindinius veikėjus, lavinti vaikų kalbinius gebėjimus, ugdyti kūrybingumą.
Įgyvendinome daugybę projekte numatytų veiklų: pasitelkę į pagalbą ugdytinių tėvelius kūrėme projekto logotipą, gaminome personažus pasakos „Zuikių mokykla“ inscenizavimui, organizavome išvykas į teatrą, laisvalaikio centą, biblioteką, virtualioje erdvėje rengėme internetinius susitikimus.
 
Projekto įgyvendinimo metu stengėmės įdomiai ir patraukliai atskleisti organizuojamų veiklų turinį, dalijomės patirtimi, gilinome savo žinias, įgijome bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžių, stiprinome bendrus tarpusavio ryšius.
 
Į organizuojamas veiklas raginome  įsitraukti ugdytinių tėvelius, tikėdamiesi, kad abipusė partnerystė turės teigiamos įtakos vaikų ugdymui(si). Tėveliai namuose kartu su vaikais, naudodami įvairias technikas, kūrė „bitutes“. Visos sukurtos „bitutės“ sugužėjo į vieną avilį ir buvo sukurtas „Bitučių“ grupės logotipas. Visų projekte dalyvaujančių partnerių sukurti darbai buvo sudėti bendrą logotipą. Taip gimė projekto „Mes atversim pasakos duris“ logotipas.
 
Džiaugiamės, kad tėveliai mielai dalyvavo įvairiose veiklose, pradedant darbeliais (vienos mamos mezgė, kitos siuvo, piešė) ir baigiant diskusijomis, išvykomis į spektaklius. Kėdainių Lietuvos sporto universiteto „Aušros“ progimnazijoje organizuotame seminare „eTwinning programa – priemonė mokytojų kompetencijos augimui“ pasidalijome patirtimi su rajono pedagogais (pranešimas „Tėvų įtraukimo galimybės į „eTwinning“ projektinę veiklą“).
 
Projekto metu vaikai inscenizavo pasakas „Zuikių mokykla“, „Pagrandukas“, kūrė pasakų personažus, knygeles, išbandė šešėlių teatrą, piešė, lipdė, kūrybiškai naudojo šviesos stalą (kūrė dėliones iš geometrinių figūrų, piešė ant smėlio).
 
Prieš Kalėdas projekto partneriai pasikeitė Zuikiais (kiekvienas išlydėjome savo Zuikius su dovanomis). „Bitučių“ grupės Zuikis svečiavosi Alytaus lopšelyje-darželyje „Girinukas“, sulaukėme Zuikio iš Vilkaviškio lopšelio-darželio „Buratinas“. „Drugelių“ grupės Zuikis svečiavosi Šiaulių lopšelyje-darželyje „Coliukė“.
 
Priešmokyklinės ugdymo grupės „Drugeliai“ vaikai, pedagogės Daiva ir Rasa ne kartą lankėsi Kėdainių Mikalojaus Daukšos viešosios bibliotekos filiale „Liepa“. Viešnagės bibliotekoje metu siekėme sukurti įdomią, kūrybingą atmosferą. Tarptautinei vaikiškos knygos dienai paminėti skaitėme pasaką „Pagrandukas“, kūrėme knygeles. Vaikus sudomino bibliotekoje naudotos išmaniosios technologijos: mokytoja Daiva, naudodamasi Kahoot programa, sukūrė viktoriną pagal pasaką „Pagrandukas“, “ vaikai, pasiskirstę komandomis, atsakinėjo į klausimus.
 
Išmaniosios technologijos projekto įgyvendinimo metu suteikė galimybes lyginti, analizuoti, keistis idėjomis. Išmaniojoje lentoje „Smart“ grožėjomės partnerių įgyvendintų veiklų pristatymais,  dėliojome dėliones, žaidėme Kahoot žaidimus. Drauge su projekto partneriais dalyvavome internetiniuose seminaruose, kurių metu organizuodavome viktorinas, dainuodavome, deklamuodavome, pristatydavome šventinius sveikinimus, demonstruodavome įvairia technika atliktus dailės darbelius. Tokių susitikimų metu, žaismingai leisdami laiką su projekto partneriais, suprasdavome, kad galime būti  įdomūs vieni kitiems, suvokdavome savo išskirtinumą ir svarbą, ugdydavome saviraiškos kompetencijas. 
 
Projekto įgyvendinimas suteikė galimybę partneriams pasisemti idėjų, pasidalinti vieniems su kitais savo sukurtais produktais (dėlionėmis, Kahoot žaidimų nuorodomis), išmokti naujų dalykų ir kūrybiškai diegti naujoves savo darbe. 
 
Organizuojamų veiklų metu skatinome ugdytinių kūrybiškumą, ugdėme norą kuo daugiau sužinoti, pamatyti, pažinti. Specialiųjų ugdymosi poreikių turintys vaikai, dalyvaudami projekto veiklose, rodė didesnę iniciatyvą veikti, tapo drąsesni, labiau domėjosi naujovėmis, aplinka.
 
Projekto įgyvendinimo sėkmė labai priklauso nuo partnerių ir jų entuziazmo. Todėl labai džiaugiuosi, kad mums pavyko susiburti į stiprią komandą, kuri pasižymėjo kūrybiškumu, aktyvumu, idėjų gausa.
 
Pedagogės džiaugiasi projekto sėkme. Tuo galėjome įsitikinti balandžio 24 d. susitikę Kauno mokyklos-darželio „Šviesa“ organizuotoje respublikinėje konferencijoje „eTwinning projektų bendradarbiavimo sėkmės istorijos“. Konferencijoje dalyvavo 44 šalies ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ugdymo įstaigų mokytojai, dalyvaujantys ar ketinantys dalyvauti eTwinning projektuose.
 
Į susitikimą su partneriais vežėmės ir Zuikius, kurie prieš Velykas su lauktuvėmis sugrįžo, pasisvečiavę pas kitus vaikučius.
 
Konferencijos dalyviai patyrė daug džiugių emocijų, pasisėmė įkvėpimo ir motyvacijos, išbandė internetinius įrankius Kahoot, Mentimenter. Sėkmės jausmas, begalinis džiaugsmas, šypsenos, emocijos, galimybė pabendrauti su projekto partneriais, pasidalinti gerąja patirtimi, puikiai praleistas laikas – visa tai mes patyrėme susitikimo metu!