Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  

„eTwinning“ projektas „Žalioji energija“

2020-05-25
Susijusios temos: Projektai
„eTwinning“ projektas „Žalioji energija“
Rasa Plesevičienė
Kauno mokyklos-darželio „Šviesa“ ikimokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja
Vaikai sužinojo, ko reikia, kad gyventume švarioje aplinkoje, susipažino su atsinaujinančiais energijos ištekliais.
Su Kauno mokyklos-darželio „Šviesa“ „Širdukų“ sodybos vaikais nuo vasario mėn. dalyvaujame „eTwinning“ projekte „Green energy“. Projekto tikslas supažindinti ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikus su atsinaujinančiais energijos ištekliais ir paaiškinti atsinaujinančių energijos išteklių būtinumą švariai aplinkai. Projekto partnerės Portugalijos, Turkijos, Slovakijos, Graikijos mokyklų mokytojos ir jų ugdytiniai.
 
Žaisdamas vaikas kuria ir mokosi, žaidimų pagalba vaikus galime ugdyti ekologijos ir aplinkosaugos srityse. Taigi, kai pagal sukurtą istoriją kartą Žemėje dingo elektra, vaikai sukūrė herojų, kuris keliauja per pasaulį ir ieško energijos šaltinių, kurie nekenkia gamtai ir gamina elektrą. Širdukai kūrė projekto herojų, galvojo jam vardą, su kitais projekto partneriais balsavo dėl jo vardo. Tyrinėjo vėjo ir saulės energiją, atliko bandymus, konstravo vėjo jėgaines, saules, piešė kokioje švarioje aplinkoje norėtų gyventi. Jų sukurtuose namuose naudojama vėjo ir saulės energija. Dėl karantino teko šiek tiek koreguoti projekto darbus, tačiau širdukai ir karantino metu prisiminė projekto veiklas ir kartu su tėveliais atspausdinę projekto pavadinimą siuntė virtualius linkėjimus partneriams. Tai tarsi visų bendras palinkėjimas, jog likime žalieji, rūpinkimės gamta. O savo namuose ekologine tema sukurtais darbeliais vaikai parodė, jog jiems rūpi, kaip apsaugoti gamtą. Ugdytiniai prikėlė daiktus antram gyvenimui – gamino darbelius iš antrinių žaliavų.
 
Projekto metu širdukai bendravo, stebėjo, kokius darbus nuveikė kitų šalių vaikai. Plėtėsi tiek lietuvių kalbos, tiek anglų kalbos žodynas. Projekto metu buvo pasitelktos ir IT technologijos, galėjome žaisti tam tikra projekto tema sukurtus žaidimus, naudodami „Kahoot“ įrankį ugdytiniai įvertino projektą. Naudojant „Book creator“ buvo sukurta elektroninė projekto knyga. Vaikai sužinojo, ko reikia, kad gyventume švarioje aplinkoje, susipažino su atsinaujinančiais energijos ištekliais.