Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  

Atradimo džiaugsmas, grįstas STEAM veiklų praktika

2020-02-19
Susijusios temos: Edukacija Projektai
Atradimo džiaugsmas, grįstas STEAM veiklų praktika
Rasa Valčiukienė
Kelmės „Kūlverstuko“ l.-d. vyresnioji mokytoja, dirbanti pagal ikimokyklinio ugdymo programą
Irina Paradnikaitė-Abromavičienė
Projektų vadovė
Vaikams sudarytos sąlygos domėtis, abejoti, bandyti ir atrasti atsakymus į jiems rūpimus klausimus ir formuoti(s) pamatus tolesniam kritinės ekologinės savimonės, vertybinių prioritetų ugdymui(si) nuo mažų dienų. 
Sausio mėnesį įgyvendinant 2019–2020 m. „Erasmus+“ projekte „4 elementai – STEAM ankstyvajame ugdyme“ (angl. „4 elements – STEAM in early education“) numatytas veiklas, Kelmės „Kūlverstuko“ lopšelio-darželio „Zuikučių“, „Kačiukų“, „Bitučių“ ir „Meškučių“ grupėse virė darbas. Paskatinti auklėtojų ugdytiniai trumpam tapo tyrinėtojais, mažaisiais menininkais, gamtosaugininkais.
 
Ugdydami vaikų ekologinę kultūrą, aiškinomės apie neatsakingai išmetamų atliekų žalą žmogaus sveikatai ir aplinkai. Žiūrėdami vaizdo medžiagą, vaikai sužinojo, kodėl svarbu tausoti ir saugoti gamtą ir kokiais būdais tai galima padaryti. Daug dėmesio skirta atliekų rūšiavimui: dirbdami grupelėse, vaikai rūšiavo įvairias atliekas pagal medžiagą, iš kurios jos pagamintos, ir dėjo į atitinkamos spalvos konteinerį taip ugdydami savo rūšiavimo įgūdžius, plėtodami sveikos gyvensenos žinias. Pažiūrėję vaizdo medžiagą apie atliekų perdirbimą ir savarankiškai padarę barškučius iš panaudotų plastikinių šaukštelių, ugdytiniai įsitikino, kad didžioji dalis surūšiuotų medžiagų po perdirbimo yra prikeliama „antram gyvenimui“.
 
Užsiėmimų dalyviams įdomios buvo eksperimentinės-kūrybinės veiklos su oru, vandeniu ir ugnimi: išbandyta, kaip oras gali padėti „piešti“ (dažų pūtimas šiaudeliu), aiškintasi, kodėl apvertus stiklinę su vandeniu, uždengtą popieriumi, vanduo neišsilieja, stebėta, kaip gėlė, pamerkta į spalvotą vandenį, po kurio laiko pakeičia spalvą. Spėliota, kodėl, užvožus stiklinę, žvakutė užgęsta, o balionai, užmauti ant butelio, į kurį įpilta sumaišyta soda su actu, išsipučia. Ieškodami atsakymų į jiems kilusius klausimus, vaikai ne tik įgijo naujų žinių apie įvairius reiškinius ir patobulino savo kompetencijas, bet ir praplėtė savo žodyną.
Daugiau skaitykite svietimonaujienos.lt