Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  
Dalijamės patirtimi Artimo emocinio ryšio su auklėtoja kūrimas: pusdienis kartu

Artimo emocinio ryšio su auklėtoja kūrimas: pusdienis kartu

2020-03-12
Artimo emocinio ryšio su auklėtoja kūrimas: pusdienis kartu
Agnė Draučikaitė
Vyr. auklėtoja
„Mes ėjome į kiną, paskui dar ėjom valgyti cukraus vatos, tada mes ėjom į žaidimų kambarį. Man labai patiko. Mes labai gerai praleidom laiką.“ 
Vaiko santykiai su suaugusiaisiais apima šiltus artimus emocinius ryšius. Vaikas prisiriša prie jam artimų suaugusiųjų, su jais jaučiasi saugus, juos gerbia, myli, tikisi pagalbos sudėtingose situacijose. Vėliau vaikas kuria partnerystės santykius su suaugusiuoju, mokosi ji suprasti, tuo pačiu mokosi ir atsiskirti nuo jo, turėti savą pasaulį.
 
Santykių su suaugusiaisiais srityje vaikui ugdantis tobulėja:
• gebėjimas atsiskirti nuo tėvų ir pasitikėti pedagogais, abipusė pagarba,
• gebėjimas mokytis palaikyti partneriškus santykius su pedagogais,
• žinojimas, kaip saugiai elgtis su nepažįstamais suaugusiaisiais.
 
Auklėtojos ir vaiko ryšys yra labai svarbus, nuo to priklauso vaiko savijauta darželyje, grupės atmosfera. Norint pažinti vaiką, labiau jį suprasti, turėti stipresnį ryšį, buvo sukurtas „Auklėtojos ir vaiko pusdienis“. Jo metu veikiame tai, ką vaikai su tėveliais sugalvoja. Burtu keliu traukiama, kada kurio vaiko diena ir prasideda laukimas ir planavimas (kaip vaikai sakė: svarbiausios dienos darželyje).
 
Smagu stebėti vaiką, jo elgesį ne darželio aplinkoje, patirti daug smagių emocijų kartu, pasijausti daugiau nei auklėtoja ir auklėtiniu, o tiesiog draugais. Būtent pusdienio metu susipažįsti su vaiku kitoje aplinkoje, vaikas atsiskleidžia žymiai stipriau, nei darželyje.
 
Pusdieno veiklų idėjos:
  • paprastas pasivaikščiojimas;
  • ledų valgymas drauge;
  • kinas;
  • teatras;
  • žaidimų kambariai;
  • batutų parkas;
  • zoologijos sodas;
  • įvairios edukacinės veiklos;
  • muziejai.
 
Vaikai su tėveliais sugalvoja įvairiausių pramogų, apie kurias tikriausiai pati auklėtoja nebūtų pagalvojus, o gal net išdrįsus eiti. Tik tą pusdienį gali jaustis vaikiškai atsipalaidavus, be jokių varžymų mėgautis pramogomis ir pokalbiais su auklėtiniu.
Mano kaip auklėtojos patirtis: nors iš pirmo žvilgsnio tai atrodo labai daug laiko reikalaujanti veikla, o dar kai pradedi galvoti jog tai ne darbo valandomis, bet drąsiai galiu teigti, jog tas kartu praleistas laikas atperka viską. Žinant jog grupėse vaikų skaičius yra nemažas ir ne visada pavyksta individualiai su vaiku praleisti daugiau laiko, kad jį pažinti, tai čia proga labiau pažinti vaiką visai kitokioje aplinkoje. Labai pasikeitė mano požiūris į vaikus, nes dabar juos pažįstu geriau, nei tik iš grupės veiklų. Galiu tiksliau vertinti vaikus pagal pasiekimų aprašą, žiūrint į vaikų pasiekimus. Taip pat ryšys su tėvais tampa daugiau komandiškas, bendradarbiaujantis. Tėvai aktyviai dalyvauja ir džiaugiasi tokia naujove.
 
Vaikų mintys apie pusdienį:
Lėja: „Man labai patiko pusdienis ir kinas su auklėtoja. Patiko blyneliai su bananais, patiko važiuoti auklėtojos mašinoj. Man sunku buvo išsiskirti. Labai noriu vėl tokios dienos.“
Matas: „Man labai patiko su Agne eiti į Gedimino pilį, valgyt ledus. Man labai patiko su Agne pusdienis. Reikia tokiu dienų su Agne.“
Jokūbas: „Mes ėjome į kiną, paskui dar ėjom valgyti cukraus vatos, tada mes ėjom į žaidimų kambarį. Man labai patiko. Mes labai gerai praleidom laiką.“
Saulė: „Reikia tokių pusdienių, nes tada linksmai praleidi laiką su auklėtoja, geriau pažįsti auklėtoją. Man patiko kartu žiūrėti teatrą.“