Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  
Projekto „Septyni pasivaikščiojimai po Vilnių STEAM žingsneliu“ sėkmės istorija

Projekto „Septyni pasivaikščiojimai po Vilnių STEAM žingsneliu“ sėkmės istorija

2023-02-22
Projekto „Septyni pasivaikščiojimai po Vilnių STEAM žingsneliu“ sėkmės istorija
 Pasitinkant Vilniaus 700 gimtadienį Vilniaus Santariškių lopšelyje – darželyje vyko projektas
„Septyni pasivaikščiojimai po Vilnių STEAM žingsneliu“. Projektą organizavo darželio mokytojos: Vaida Burbaitė, Daina Dobrovolskienė, Aistė Aleknavičiūtė, Loreta Riepšienė, Loreta  Gušauskienė. Projekto koordinatorė – pavaduotoja ugdymui Jurgita Jurevičienė. Jame dalyvavo vaikai, tėvai ir mokytojai.
Projekto tikslas – pažinti savo gimtąjį miestą, jo objektus, statinius, taikant STEAM metodo elementus.
Vilnius - Lietuvos sostinė. Nors ir  nėra tiksliai nustatyta, kada įsikūrė Vilniaus gyvenvietė – apie miesto įkūrimą byloja legenda. Vilnius pirmą kartą rašytiniuose šaltiniuose paminėtas kunigaikščio Gedimino 1323 m. sausio 25 d. rašytame laiške. Didinga miesto istorija, architektūra kurta visus tuos septynis šimtmečius nuo gotikos, baroko, renesanso iki klasicizmo laikų. Kai kurie skirtingų šimtmečių statiniai (pilys, tiltai, bažnyčios) išlikę iki šių dienų, kiti atstatyti, rekonstruoti ar  pastatyti visai nauji (dangoraižiai).
Septyni pasivaikščiojimai – tai pažintis su Vilniaus tiltais, bokštais ir dangoraižiais, rūmais ir pilimis, bažnyčiomis, skulptūromis ir paminklais, gatvėmis ir prospektais, žmonių gyvenamaisiais namais Vilniuje.
Projekto idėjų įgyvendinimas leido 5-7 metų vaikams išsiaiškinti Vilniaus miesto atsiradimo istoriją, domėtis inžineriniais sprendimais, patiems aktyviai kurti, projektuoti, statyti, konstruoti, atlikti tyrimus, planuoti, kūrybiškai spręsti problemas bendraujant ir bendradarbiaujant. Dalinamės savo ugdytinių, tėvų ir mokytojų projekto veiklomis, kurias įgyvendinome per patyrimines STEAM veiklas. Įsitikinome, kad į ugdomąjį procesą sėkmingai integruojamos STEAM veiklos. Pristatome septynis pasivaikščiojimus ir visus vaikų patirtus STEAM žingsnelius po Vilnių.
S - MOKSLAS
       Sužinojo Vilniaus įkūrimo istoriją dalyvaudami įvairiose edukacijose keliaujant ir renkant informaciją apie kultūros objektus.
       Sužinojo tiltų statymo procesą, turtini žodyną naujomis sąvokomis. Atliko tyrimą tiltų tvirtumui nustatyti. Sužinojo, kad Vilniuje per Neries upę pastatyta 13 tiltų, 4-5 jų išmoko įvardinti.
       Sužinojo aukščiausią Vilniaus pastatą, pažino jo brolį dvynį, stebėjo televizijos bokšto statymo procesą IT pagalba.
       Sužinojo statybinių medžiagų, stogo dangų pavadinimus, svarbiausius pastatų  statybos etapus.
       Sužinojo, kad Vilniuje buvo 3 pilys: Kreivoji, Žemutinė, Aukštutinė, kurios pradžioje buvo pastatytos iš medžio, vėliau - mūrinės. Tyrinėjo senovines ir šiuolaikines molio plytas. 
T - TECHNOLOGIJOS
       Išbandė prietaisus, įrankius tilto lygumui nustatyti (gulsčiukas, lazerinis nivelyras, ruletė, liniuotė).
       Fotografavo ir filmavo Vilniaus objektus mobiliuoju telefonu ir fotoaparatu keliaujant po Vilniaus miestą.
       Ieškojo informacijos internete.
       Žiūrėjo įvairius video apie Vilniaus statinius.
       Kūrė kilimėlį su Vilniaus vaizdais Bitutei Robotui.
       Skaičiavimams naudojo skaičiuotuvus ir skaitliukus.
E - INŽINERIJA
       Iš įvairių medžiagų konstravo tiltus, statė tvirtas atramas, sijas, kūrė tiltų konstrukcijas, matavo jų tvirtumą ir lygumą.
       Išbandė įvairius maketų kūrimo būdus, projektavo, konstravo bendradarbiaujant su šeimonis.
       Gamino upės (Neries) vagą, aiškinosi, iš kokių medžiagų galima padaryti upės dugną.
       Iš  smėlio, žvyro, akmenų ir plytų statė Gedimino kalną, pilį. Išsiaiškino sauso ir šlapio smėlio, žvyro ypatumus statant.
       Gamino kinetinį smėlį bažnyčių statybai.
       Konstravo televizijos bokštą, aiškinosi ir kritiškai vertino aukšto statinio konstravimo ypatumus.
       Konstravo Vilniaus senamiesčio namelius, gatves, įvairių įstaigų (savivaldybės, Mo muziejaus) pastatus.
       Konstravo įvairius statinius (pilis, varpinė, bokštas, kareivinės) iš sniego, gamtinės medžiagos. 
A - MENAI
       Piešė, tapė, lipdė, aplikavo įvairius Vilniaus statinius.
       Piešiniais papildė Vilniaus statinių nuotraukas.
       Šešėlių teatro pagalba vaidino legendą apie Vilniaus įkūrimą.
       Vaidino legendą apie Baziliską - Vilniaus pabaisą.
       Įvairiais būdais: piešiniais, plakatai, lipdiniai, 3D darbeliais pristatė patirtus įspūdžius, gautas žinias.
M - MATEMATIKA
       Skaičiavo, atliko tilto tvirtumo matavimus ir pildė tyrimo lapus juos kritiškai analizuodami.
       Skaičiavo ir matavo priemones ir atstumus statydami tiltus iš įvairių medžiagų.
       Įvairiais matavimo įrankiais (liniuote, rulete, gulsčiuku) rinko informaciją statyboms.
 
Aktyvios patirtinės ir prasmingos veiklos metu sukauptas žinias vaikai panaudojo išradingai švenčiant Vilniaus miesto 700-ąjį gimtadienį. Projekto simboliu buvo pasirinktas vilkas, pagal Vilniaus įkūrimo legendą. Projekto baigiamasis renginys vyko Vilniaus gimtadienio dieną – sausio 25-ąją. Vaikai dalyvavo viktorinoje „Su gimtadieniu, Vilniau!“, dainavo dainas, deklamavo eilėraščius Vilniaus miestui.
Baigiantis projektui buvo surengta vaikų piešinių ir kūrybinių darbų paroda. Išleistas lankstinukas „Vaikų mintys apie Vilnių“ Vilniaus 700 metų gimtadieniui.
„Projekto patyriminės veiklos - puikus būdas vaikams pažinti savo miestą jį tyrinėjant ir keliaujant; keliant probleminius klausimus ir ieškant kūrybiškų sprendimo būdų; lavinant kritinį mąstymą ieškoti atsakymų į rūpimus klausimus“ – taip mokytojų organizuotą ir įgyvendintą projektą įvertino direktorės pavaduotoja ugdymui Jurgita Jurevičienė.
 
 
 
 Daina Dobrovolskienė
Vilniaus Santariškių lopšelis – darželis, priešmokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja