Emokykla.lt

Susijusios temos: Projektai Ugdymo įstaigos
Reda JAKIENĖ, priešmokyklinio ugdymo pedagogė
Šilutės lopšelis-darželis „Žvaigždutė“
Stovykla „Vasara be rūpesčių“ vaikams ir jų tėveliams ši stovykla leido pamiršti rūpesčius. Stovyklautojai sportavo, vaidino, piešė, eksperimentavo, tyrinėjo aplinką, vyko į ekskursijas.
Šilutės lopšelyje-darželyje „Žvaigždutė“, įgyvendinant inovatyvų ikimokyklinio ugdymo organizavimo modelį (projektas „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo plėtra“), vasaros metu veikė dienos stovykla „Vasara be rūpesčių“. Nuo birželio 1-osios stovyklą lankė tie ikimokyklinio amžiaus vaikams, kurie neturi, kas jais rūpinasi vasaros laikotarpiu, kai  vaikų darželių darbuotojai atostogauja, o tėvai dirba.

Šiandien, kai visus darželinukus ir mokinius pradėti naujus mokslo metus pakvietė Rugsėjo 1-oji, norime prisiminti ir pasidžiaugti praėjusia vasara. Baigta ir mūsų stovyklos „Vasara be rūpesčių“ veikla, o vaikams ir jų tėveliams ši stovykla tikrai leido pamiršti rūpesčius. Stovyklautojai sportavo, vaidino, piešė, eksperimentavo, tyrinėjo aplinką, vyko į ekskursijas.

Birželio mėn. aplankėme Klaipėdos gamtininkų centrą „Mini Zoo“, kuriame pamatėme tikrus liūtus, vilkus, tigrus, beždžiones, kitų gyvūnų ir daug nematytų paukščių. Pastebėjome, kad tuo metu dauguma gyvūnų turėjo atsivedę jauniklių, kurie buvo tokie gražūs ir įdomūs, kad akių negali atitraukti. Ši kelionė praturtino vaikų žinias apie laukinius gyvūnus.

Liepos mėnesį vykome į „Vinetu kaimą“, kuris įsikūręs Kretingos rajone. Šios įspūdingos ekskursijos metu vaikai patys tapo indėnais. Vadas Vinetu visų veidus papuošė tradiciniais indėnų ženklais ir suteikė naujus vardus: „Peliukas šamanas“, „Katė upelis“, „Tigras ugnis“ ir dar kitokių. Tuomet, kaip tikri indėnai, suėjome į tipį – tradicinę kūgišką indėnų palapinę, kur Vinetu papasakojo apie indėnų gyvenimą ir tradicijas. Lauke vaikai ne tik išbandė savo jėgas kliūčių ruože, bet ir šaudė iš tikro lanko bei spjaudyklės.

Paskutinė stovyklautojų kelionė buvo į Ventės ornitologijos stotį. Artėjant rudeniui paukščiai jau ruošėsi palikti Lietuvą ir vaikai matė, kaip jie išimami iš tinklų ir žieduojami. Beje, vaikai ir patys galėjo pabandyti žieduoti. Vaikai susidomėję klausėsi ornitologo pasakojimo, uždavė įvairių klausimų ir, žinoma, sužinojo daug iki šiol negirdėtų dalykų apie paukščius. Pasivaikščioję pamariu, apžiūrėję senąjį švyturį, laimingi grįžome namo.

Laukdami Žolinės šventės vaikai piešė lauke ant plėvelės. Erdviniai piešiniai „Vasaros dovanos“ papuošė darželio aplinką, o pati veikla įtraukė ne tik stovyklautojus, bet ir mikrorajono vaikus. Kitas šios šventės renginys: vaidinimai-improvizacijos. Panaudodami įvairias priemones: palapines, čiužinius, spalvingas skaras, vaikiškus aitvarus – kūrėme ir vaidinome pasakas. Nepamiršome paminėti ir Mindaugo karūnavimo dienos, gaminome karūnas, o tapę karaliais žaidėme įvairius žaidimus, organizavome diskusiją „Ką darytum būdamas karaliumi?“

Stovyklos „Vasara be rūpesčių“ baigimo šventėje statėme smėlio miestus, dalyvavome sportinėse varžybose, dainavome karaokė, sveikinome gimusiuosius rugpjūčio mėnesį, vaišinomės ledais ir sultimis, pūtėme muilo burbulus, skraidinome balionus.

Vasaros stovykla savo veiklą baigė rugpjūčio 31 dieną. Džiaugiamės, kad mums pavyko sėkmingai įgyvendinti savo idėjas, o veikla buvo naudinga ir vaikams, ir tėvams, ir mums, pedagogėms.
Daugiau apie Šilutės lopšelį-darželį „Žvaigždutė":
Daugiau apie inovatyvių ikimokyklinio ugdymo organizavimo modelių įgyvendinimą: