Emokykla.lt

Kretingos r. Darbėnų gimnazijos ikimokyklinio ugdymo skyriuje įgyvendinamas modelis „Raktažolė“

2014-10-01
Kretingos r. Darbėnų gimnazijos ikimokyklinio ugdymo skyriuje įgyvendinamas modelis „Raktažolė“
Edita GLIOŽERIENĖ, direktoriaus pavaduotoja neformaliajam ugdymui
Kretingos r. Darbėnų gimnazija
Kretingos rajono Darbėnų gimnazijos ikimokyklinio ugdymo skyriaus sukurtas ikimokyklinio ugdymo organizavimo modelio „Raktažolė“ tikslas – atskleisti ir puoselėti individualius vaikų poreikius, gebėjimus, gabumus, padėti įveikti raidos netolygumus siekiant kiekvieno ugdytinio sėkmės. 
 
 
Kretingos rajono Darbėnų gimnazijos ikimokyklinio ugdymo skyriaus sukurtas ikimokyklinio ugdymo organizavimo modelis „Raktažolė“ laimėjo projekto „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo plėtra“ skelbtą inovatyvių ikimokyklinio ugdymo organizavimo modelių atrankos konkursą. Mūsų sukurto modelio tikslas – atskleisti ir puoselėti individualius vaikų poreikius, gebėjimus, gabumus, padėti įveikti raidos netolygumus siekiant kiekvieno ugdytinio sėkmės. Modelio struktūrą sudarė keturios pagrindinės veiklos: emocinio intelekto lavinimas, kūrybingumo ugdymas, loginio mąstymo ugdymas, kūno raiška.
 
Pojūčius lavinome studijoje „Pienės pūkeliai“. Pratimai padėjo ugdyti gebėjimą klausytis ir išgirsti, gebėjimą išvysti (regėti), išlavinti uoslės pojūčius, pajusti lytėjimo teikiamą džiaugsmą, pajusti skonio pojūtį. Pojūčius lavinome netradicinėmis dailės priemonėmis (piešimas samanomis, medžio tošimi, drožlėmis, piešėme ant akmenukų, ant sniego, ant ledo ir kt.). Kūrybos džiaugsmas tvyrojo menų studijoje „Spyruoklėlė“. Ugdytiniai galėjo save išreikšti šešėlių teatro, pirštininių lėlių vaidinimuose.
 
Bendra kūrybiška veikla studijoje „Minkštasuolis“ vyko kartu su vaikais, tėvais, seneliais, miestelio bendruomene (vaikai su tėvais gamino paveikslus iš gamtinės medžiagos, kurie, visų nuostabai, „atgimė“ drabužiais, juos demonstravo patys vaikai; pynėme šalikų ir – kojinių juostą, puošėme medžius, gaminome daržovių patiekalus, surengėme kūrybinių darbų parodą „Gėlė“ darželio kieme; rugsėjį šventėme Mykolines, o spalį – Ožio dieną ugdytinių namuose, dalyvaujant tėvams ir seneliams).
 
Kita veikla – kūno raiška. Kineziterapijos užsiėmimuose „Laivužėlis“ atlikome pratimus pilnapadiškumo profilaktikai; smulkiosios motorikos užsiėmimuose „Riestainis“ darėme mankšteles lavindami pirštukus ir rankų judesius; grūdinimosi valandėlėse „Burbulų kelias“ atlikome pratimus pėdai stiprinti, taip pat  stiprinome ir imunitetą.
 
Trečia veikla – loginio mąstymo ugdymas. „Kodėlčiaus“ studijoje atlikome užduotis ir pratimus dėmesiui, atminčiai ugdyti. Įdomieji bandymai, eksperimentai, tyrinėjimai vyko „Žiniuko trobelėje“. Ugdytiniai išgyveno paslaptingų potyrių, ugdėsi kantrybę, reakciją, pastabumą.
 
Ketvirta veikla – emocinio intelekto lavinimas. Ugdytiniai veikė meno terapijos studijoje „Taškučiai“: atsidėjo kūrybinei veiklai, patyrė atradimų džiaugsmą, išreiškė vidinius išgyvenimus.
 
Praėjus metams nuo projekto įgyvendinimo pradžios, galime drąsiai teigti: mūsų įgyvendinto modelio sėkmė – inovacijos, atsakingumas, kūrybingumas. Ugdytinių tėvai, patys būdami aktyvūs modelio veiklos dalyviai, teigiamai įvertino veiklą, akcentuodami grūdinimo procedūrų, pilnapadiškumo profilaktikos, jogos užsiėmimų teikiamą akivaizdžią naudą vaikų sveikatai ir gerai savijautai. Nuo šių mokslo metų kūno raiškos pratybos vedamos visose ikimokyklinio ugdymo grupėse. 
Daugiau apie inovatyvių ikimokyklinio ugdymo organizavimo modelių įgyvendinimą: