Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  
Naujienos Švietimo, ugdymo naujienos

Nauja finansinio ugdymo programa turėtų įtraukti pirmokus

2020-09-11
Nauja finansinio ugdymo programa turėtų įtraukti pirmokus
Organizacija „Lietuvos Junior Achievement“ praėjusiais metais kartu su dešimtimi šalies mokyklų išbandė pradinukams skirtą finansinio raštingumo ugdymo programą „Mano bendruomenė“. Jos metu vaikai „matavosi“ skirtingas profesijas, valdė užsakymus kepykloje, sužinojo, kaip bendruomenėje ar šalyje priimami sprendimai, kodėl mokami mokesčiai. Dažniausiai programa dėstyta antrokams–ketvirtokams. Šiemet organizacija paruošė programą, tinkančią ne tik pirmokams, bet ir priešmokyklinukams, pavadinimu „Aš pats“. Pradinių klasių mokytojai jau pasirengę dirbti su naująja programa ir tikina, kad tokios pamokos – itin aktualios.
Ja džiaugiasi ir Švietimo, mokslo ir sporto ministras.
„Palaikome „Lietuvos Junior Achievement“ iniciatyvą finansinio raštingumo programą pradėti diegti jau šešiamečiams. Apie finansus ir jų valdymą  su vaikais kalbėtis ir formuoti atsakingą jų požiūrį būtina nuo ankstyvojo amžiaus. O mokymasis žaidžiant – puikus būdas sužinoti, kas yra taupymas, pajamos, išlaidos ar kišenpinigiai. Visiems projekte dalyvaujantiems vaikams ir jų mokytojams linkiu įdomių ir prasmingų ieškojimų ir atradimų“, – sako švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius.
 
Kodėl visko norisi, bet turėti visko – negali?
 
„Lietuvos Junior Achievement“ programų ir administracijos direktorė Jūratė Raudoniūtė sako, kad pirmosiose vaikų gyvenime finansinio raštingumo ugdymo pamokose svarbu sudėlioti esminius akcentus, kurie atlieptų mokinių psichologiją ir jų amžiui būdingą ugdymą.
„Rengdami ir adaptuodami priešmokyklinio bei pirmų klasių finansinio raštingumo stiprinimo programą stengiamės, kad temos ir veiklos būtų kuo artimesnės ir aktualios tokio amžiaus vaikams. Neatsitiktinai šią programą pavadinome „Aš pats“ – tai apie mane ir mano priimamus kasdienius sprendimus, kodėl aš visko noriu, bet negaliu visko turėti, kokie yra mano poreikiai ir norai, kaip uždirbami pinigai, kada reikia taupyti, o kada galima išleisti, kodėl svarbu dalintis su aplinkiniais, kurie patiria sunkumų“, – aktualias programos temas vardijo J. Raudoniūtė.
 
Tokie klausimai pirmokams ir priešmokyklinukams labai aktualūs, o ankstyvas finansinio raštingumo ugdymas padeda formuoti įgūdžius, teisingą požiūrį ir vertybines nuostatas. Pašnekovė akcentuoja, kad programos „Aš pats“ turinys  vaikams pateikiamas atliekant praktines, žaidybines veiklas, skatinančias kritiškai mąstyti, spręsti kylančias problemas, formuoti socialinius įgūdžius. Įdiegus programą „Aš pats“ formuojamas progresinis finansinio raštingumo ugdymas, užtikrinantis, kad mokiniai kiekvienais mokslo metais įgis vis naujų žinių ir praktinės patirties.
 
Daugiau skaitykite svietimonaujienos.lt