Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  
Per susitikimą su profsąjungomis Švietimo ir mokslo ministerijoje svarstytos ir ikimokyklinio ugdymo temos

Per susitikimą su profsąjungomis Švietimo ir mokslo ministerijoje svarstytos ir ikimokyklinio ugdymo temos

2016-06-09
Per susitikimą su profsąjungomis Švietimo ir mokslo ministerijoje svarstytos ir ikimokyklinio ugdymo temos
Per birželio 7 d. įvykusį viceministrės Genoveitos Krasauskienės ir ministerijos darbuotojų susitikimą su švietimo profsąjungų atstovais nutarta nesudaryti atskiros darbo grupės, kuri svarstytų ikimokyklinio ugdymo turinio ir kai kuriuos finansavimo klausimus, bet šiais klausimais rengti konsultacinius pasitarimus.
 
Į juos bus kviečiami šios srities ekspertai, profesinių sąjungų, ministerijos, Lietuvos savivaldybių asociacijos ir savivaldybių administracijų atstovai. Konsultacinių pasitarimų metu priimti bendri siūlymai bus pateikiami darbo grupei, rengusiai Lietuvos švietimo ir mokslo šakos kolektyvinės sutarties projektą.
 
Per susitikimą buvo aptarta galimybė ikimokyklinio ugdymo auklėtojams ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams padidinti apmokamų nekontaktinių valandų, skirtų metodinei veiklai: ugdymo pasirengimui, planavimui etc., skaičių. Dabar šiai veiklai yra skiriamos 3 val., 2018 metais planuojama pridėti 1 valandą ir ilgainiui padidinti bent iki 6 val. Tokiu būdu sutrumpėtų ikimokyklinio ugdymo auklėtojų ir priešmokyklinio ugdymo pedagogų kontaktinis darbo laikas, kuris dabar yra 33 val. per savaitę, ir nenukentėtų atlyginimas. 
 
Per susitikimą taip pat svarstyta, kas ikimokyklinio ugdymo įstaigoms galėtų padėti pasirengti ugdymo programas, nes toks poreikis yra. Ikimokyklinio ugdymo programą rengia kiekviena įstaiga, ji turi būti atnaujinama kas 3–5 metai arba dažniau pagal poreikį. Pasiūlyta, kad talkinti galėtų savivaldybėse esantys švietimo centrai, savivaldybių švietimo skyrių specialistai, metodiniai būreliai ar kt.   
 
Per susitikimą su profsąjungomis taip pat aptarta saugios aplinkos mokykloje tema. Tą pačią dieną Vilniuje įvykusiame Švietimo komiteto prie LR trišalės tarybos posėdyje buvo nutarta siūlyti Ministrui Pirmininkui sudaryti darbo grupę dėl saugios aplinkos mokykloje kūrimo. Per susitikimą Švietimo ir mokslo ministerijoje aptartos pataisos, kurias siūloma įteisinti Švietimo įstatymu. Pvz., yra siūloma apibrėžti „smurto“ sąvoką, daugiau dėmesio kreipti į psichologinį smurtą ir patyčias. Smurtu siūloma laikyti ne tik veiksmus, bet ir neveikimą, pvz., žmogaus ignoravimą, interesų nepaisymą, neleidimą veikti ir pan. Siūloma įteisinti, kad nemokamą psichologinę pagalbą pedagoginėje psichologinėje tarnyboje ne vėliau kaip per 5 dienas nuo smurto fakto gautų ir mokytojai. Jie taip pat privalėtų kas 4 metus tobulinti kvalifikaciją – lankyti savęs ugdymo, pažinimo seminarus ir kt. Švietimo įstatyme taip pat siūloma įteisinti kiekvienoje mokykloje privalomas prevencines programas.
 
Švietimo ir mokslo ministerijos ir profesinių sąjungų atstovų susitikimai įvairiais švietimo klausimais vyksta nuolat kas 3 savaitės.