Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  

Konferencijoje „Mokyklų edukacinės erdvės ir ugdymo procesas“ – edukacinių erdvių kūrimo aktualijos ir geroji mokyklų patirtis

2020-10-19
Susijusios temos: Edukacija Kūrybingumas
Konferencijoje „Mokyklų edukacinės erdvės ir ugdymo procesas“ – edukacinių erdvių kūrimo aktualijos ir geroji mokyklų patirtis
Spalio 15 d. vyko tradicinė konferencija „Mokyklų edukacinės erdvės ir ugdymo procesas“. Nors, atsižvelgiant į situaciją šalyje ir pasaulyje, ji surengta nuotoliniu būdu, neįprastas formatas nesutrukdė susirinkti ir pranešėjų pristatymų išklausyti daugiau nei dviem šimtams dalyvių iš įvairių Lietuvos ugdymo įstaigų.
Organizatorių vardu konferencijos dalyvius pasveikino Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro direktorius Algirdas Sakevičius ir VU botanikos sodo direktorius dr. Audrius Skridaila.
Plenariniuose pranešimuose konferencijos dalyviai susipažino su naujausiomis tendencijomis, idėjomis ir siūlymais, kaip kurti mokyklų edukacines erdves.
 
Anykščių rajono savivaldybės meras, gamtininkas, Traupio botanikos sodo kūrėjas Sigutis Obelevičius dalyviams pristatė, kokia turi būti mokyklos aplinka, kad joje klestėtų biologinė įvairovė. Mokytojai, mokyklos bendruomenė gali pasinaudoti pačiomis įvairiausiomis galimybėmis turtinant aplinką, stebint ir fiksuojant joje klestinčius organizmus. Pranešėjas pamokė, kaip rinkti ir interpretuoti biologinės įvairovės duomenis mokyklos aplinkoje.
Vilniaus universiteto botanikos sodo vyresnioji botaninių kolekcijų kuratorė Teresė Jokšienė pristatė kuriamą Nacionalinės gamtos mokyklos „Biosferą“. Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras, bendradarbiaudamas su Valstybine saugomų teritorijų tarnyba prie Aplinkos ministerijos, įgyvendina Nacionalinės gamtos mokyklos kūrimo projektą. Viena jo dalių – „Biosferos“ sukūrimas. Šioje ekspozicijoje lankytojai galės susipažinti su augalijos ir gyvūnijos pasauliu, vyks įvairūs edukaciniai užsiėmimai.
Dr. Darius Ryliškis, Vilniaus universiteto botanikos sodo Augalų kolekcijų skyriaus vadovas, supažindino su svarbiausia informacija apie invazinius augalus, kurią būtina žinoti visiems edukacinių erdvių kūrėjams. Mokyklų edukacinių erdvių konkurso metu lankydamasi ugdymo įstaigose vertinimo komisija pastebėjo, kad mokytojams trūksta žinių apie invazines organizmų rūšis, o kartais jos net auginamos mokyklų aplinkoje, ko būti neturėtų.
Dendrologė, Vilniaus universiteto botanikos sodo Komunikacijos ir paslaugų skyriaus specialistė Gintarėlė Jurkevičienė papasakojo, kuo svarbūs negyvi, išvirtę medžiai ir kaip juos pritaikyti mokyklų edukacinėse erdvėse. Pasak pranešėjos, nuvirtęs medis tęsia gyvenimą kaip puikus mokymo objektas ir tampa samanų, grybų, smulkių gyvūnų stebykla.
 
Konferencijoje pranešimus taip pat pristatė ir patys edukacinių erdvių kūrėjai, dirbantys skirtingų tipų ugdymo įstaigose. Savo patirtimi ir idėjomis pasidalino net 24 pranešėjai iš visos Lietuvos. Pranešimų teminis spektras labai platus, tačiau juos vienijanti idėja – originalūs sumanymai ir praktinės patirtys, kaip vidaus ir lauko edukacines erdves padaryti naudingas ir patrauklias įvairaus amžiaus vaikams ir sėkmingai jas pritaikyti ugdymo procese: nuo augalo vystymosi proceso pažinimo patiems mažiausiems iki interaktyvaus būdo mokytis genetikos vyresnių klasių mokiniams.
 
Daugiau informacijos ir konferencijos pranešimai svietimonaujienos.lt.
 
 
Šaltiniai:
„Švietimo naujienos“