Emokykla.lt

Įvyko ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo metodinės medžiagos priemonių rinkinių rengėjų stažuotė į tarptautinę inovacijų parodą „BETT“

2019-02-21
Susijusios temos: Projektai
Įvyko ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo metodinės medžiagos priemonių rinkinių rengėjų stažuotė į tarptautinę inovacijų parodą „BETT“
 
2019 m. sausio 22–26 dienomis projekto „Inovacijos vaikų darželyje“ ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo metodinės medžiagos priemonių rinkinių rengėjai dalyvavo Londone vykusioje švietimo ir mokymo technologijų parodoje „BETT“. 
 
Joje žymiausi edukacinės srities ekspertai dalinosi geriausiomis pedagoginėmis idėjomis, turiniu, inovatyviomis priemonėmis iš viso pasaulio praktikos. Taip pat buvo pristatomos idėjos ir priemonės, padedančios personalizuoti kiekvieno vaiko mokymąsi ir skatinančios maksimaliai išnaudoti savo potencines galimybes, įdedant mažiau pastangų bei sugaištant trumpesnį laiką siekiant numatytų mokymosi rezultatų.
 
Parodoje ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo metodinės medžiagos priemonių rinkinių rengėjai dalyvavo turėdami keletą tikslų: susipažinti su pasaulio edukologų sukurtomis naujos kartos inovatyviomis ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo idėjomis, praktikomis, požiūriais bei atrasti ir atrinkti Lietuvos kontekstui tinkamiausius variantus.
 
Per 3 parodos dienas stažuotės dalyviai daug diskutavo, dalyvavo organizuojamose veiklose bei išskyrė įspūdingiausius ir naudingiausius parodos stendus:
  • Marbotik (kompanija Marbotic siūlo ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams skirtą mokymo priemonę, kurioje derinami tradiciniai mediniai žaislai (raidės, skaičiai) ir skaitmeninės technologijos (specialios mokymosi programos);
  • Numberfit (Numberfit siūlo ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus ugdytiniams skirtą mokymo priemonę – grindų kilimėlį, kuris naudojamas pagrindinėms skaičiavimo funkcijoms, veiksmams pažinti, pasitelkiant fizines veiklas) ir kt.
Taip pat visi dalyviai apsilankė bent keliuose pranešimuose, kuriuose specialistai iš viso pasaulio pristatinėjo naujausias inovacijų tendencijas ir praktikas. Įdomiausi ir kokybiškiausi stažuotės dalyviams pasirodė šie pranešimai: „Mitchel Resnick. Lifelong kindergarten: cultivating creativity through projects, passion, peers and play“ (pranešėjas kalbėjo apie tai, kad šiais laikais darželis tampa vis labiau panašus į mokyklą, tačiau, jo nuomone, turėtų būti priešingai: mokykla turėtų būti labiau panaši į darželį.); „Chris Wilde, Maria Kouklatzidou. Effective STEM learning through playful hands-on resources“ (pranešėjai diskutavo, kad mokymasis praktikoje/ praktinis patyrimas yra geriausias būdas idėjoms ir koncepcijoms pasiekti vaikų protus) ir keletas kitų.
 
Nors BETT parodoje dominavo skaitmeninių technologijų taikymo ugdymo procese inovacijos, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo metodinės medžiagos priemonių rinkinių rengėjai teigė, kad po šios stažuotės grįžta su gausiai papildytu idėjų „bagažu“. Taip pat jie patvirtino, kad svarbu suvokti, jog inovacijos apima labai daug sričių – ugdymo turinį, vaikų pažangos vertinimo būdus, mokymo ir mokymosi praktikas, ugdymo proceso organizavimo būdus, veiklos įsivertinimo priemones, mokyklos bendruomenės kūrimą, įsitraukimą, todėl visada itin svarbu ieškoti idealaus santykio, dermės tarp šių sričių, veiklų ir technologijų.
 
Daugiau informacijos rasite šiose ataskaitose:
 
Šaltiniai:
Laima MARKEVIČIENĖ
Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos
Švietimo aprūpinimo centras
Geležinio Vilko g. 12, Vilnius
El. p. laima.markeviciene@sac.smm.lt, tel. (8 5) 2649 452