Emokykla.lt

Ikimokyklinukų pedagogams spalį – apie emocinį saugumą bei įvairius kūrybos aspektus

2017-10-03
Ikimokyklinukų pedagogams spalį – apie emocinį saugumą bei įvairius kūrybos aspektus
Lietuvos vaikų ir jaunimo centras kviečia ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogus į seminarus, praktikumus, edukacinius renginius. Spalio mėnesį ypatingai daug dėmesio bus skiriama emocinio saugumo ir kūrybiškumo temoms – kaip tai ugdyti mokyklos dar nelankantiems vaikams.
 
Kaip sudominti į mokyklą besiruošiančius vaikus pasinerti į žinių, atradimų ir kūrybos pasaulį? Atsakyti į tai spalio 5 d. praktikume „Turiningas, kūrybiškas ir įdomus pasirengimas mokyklai“ padės Aida Makutėniene, priešmokyklinio ugdymo mokytoja ekspertė.
 
Kaip formuojasi ir vystosi ikimokyklinukų emocinis saugumas? Kokie veiksniai jį stiprina ar silpnina? Kokiais metodais galime padėti vaikui pažinti ir išreikšti save, labiau pasitikėti savimi? Spalio 12 d. praktikume „Emocinis ikimokyklinukų saugumas“ apie tai pasakos edukologė Vilija Malinauskaitė.
 
Kūrybos dirbtuvėlės: RUDUO“ arba praktinė pažintis su modeliavimo ir konstravimo iš įvairių medžiagų idėjomis, dekoravimo akcentais LVJC vyks spalio 13 d. Kūrybiniam procesui vadovausAsta Širiakovienė, Šiaulių universiteto Ugdymo mokslų ir socialinės gerovės fakulteto docentė.
 
Kaip informacinės (IKT) priemonės gali padėti siekti geresnių mokymo rezultatų? Spalio 14 d. ir spalio 30 d. seminare „Išmanūs žingsniai šiuolaikinėje mokykloje“ apie tai pasakos pradinių klasių mokytojos Rūta Filončikienė ir Rita Adomonienė.
 
Kaip vaikams natūralių veiklų pagalba puoselėti jų emocinę raidą? Kaip žaidimas, piešimas ir pasakos ugdo saviraišką ir pasitikėjimą savimi, padeda išreikšti emocijas bei patirti jausmų raiškos, reagavimo įvairovę? Spalio 19 d. psichologė Audronė Bakšienė šią temą gvildens seminare „Sveikos vaiko emocinės raidos stiprinimas“.
 
Kaip žymių dailininkų meno kūrinius panaudoti ugdant vaikus? Kaip suprantamai, kūrybiškai ir žaismingai juos pristatyti? Kokias dailės technikas naudoti? Ko dažniausiai klausia vaikai, nagrinėdami vieno ar kito kūrėjo kūrybą? Rasti atsakymus spalio 19 d. praktikume „Pasaulio dailininkų kūryba ikimokyklinukų ugdymo procese“padės Agnė Trusevičienė, LVJC „Nykštukų savaitėlės“ pedagogė.
 
Ar galima sekant pasakas paskatinti vaikus eksperimentuoti, tyrinėti ir džiaugtis savo pastebėjimais bei atradimais ir kaip tai padaryti? Apie tai spalio 23 d. seminare „Eksperimentai per pasakas – nauji atradimai vaikams“ pasakos auklėtojos Jurgita Riaubytė ir Virginija Sauliūtė-Darvydė.
 
Kokios veiklos sėkmingai aktyvina kiekvieną iš sensorinių pojūčių ir praturtina vaiko patirtį? Kodėl nevaržomas kūrybos procesas vaikams žymiai svarbiau nei rezultatas? Spalio 26 d. praktikume „Sensorinių patirčių ugdymo svarba ankstyvojo amžiaus vaikams“ apie tai pasakos Dovilė Žukauskaitė, LVJC „Nykštukų savaitėlės“ pedagogė.
 
Kodėl ankstyvasis muzikinis ugdymas toks svarbus? Kaip teisingai jį organizuoto – parikti repertuarą, muzikos? Šią temą spalio 27 d. seminare „Ankstyvasis muzikinis ugdymas.  Judesio raiška muzikinėse veiklose“ pristatys muzikos pedagogė Gražina Makelienė.
 
Spalio pabaigoje ir lapkričio pradžioje LVJC organizuojami didieji metų renginiais ikimokyklinukų pedagogams.
 
Spalio 30–31 d. LVJC pedagogams skirtos „Edukacinės ir kūrybos erdvės“. Tai 6 praktinių seminarų ciklas, skirtas inovatyviems, aktyviems, motyvuojantiems ugdymo metodams ir jų taikymui.
 
Spalio 30 d. rengiamoje „Meno erdvėje“ vyks 3 praktiniai kūrybiškumo ugdymo seminarai apie skirtingas dailės technikas, pasaulio kultūrų meno  tradicijas bei jų pritaikymo galimybes skirtingo amžiaus vaikų ugdymo procese. Spalio 31 d. „Ugdymo modernizavimo erdvėje“ pedagogai  daugiau sužinos, kaip per patyrimus vaikus išmokyti skaityti ir rašyti, kaip taikyti inovatyvius metodus, skatinančius vaikų kritinį mąstymą ir padedančius optimaliai tenkinti  mokinių poreikius.
 
Lakpričio 10 d. LVJC rengiamas ikimokyklunukų pedagogams skirtas Pedagogų forumas „Ikimokyklinio ugdymo aktualijos ir perspektyvos“. Renginys organizuojamas atliepiant ŠMM patvirtintus 2017–2019 metų kvalifikacijos tobulinimo prioritetus. Daug dėmesio Forumo programoje skiriama ugdymo kokybei – gilinamasi į darželio auklėtojui šiandien reikalingas kompetencijas, naująsias ugdymo programas, inovatyvius mokymo metodus ir jų taikymą, pasiekimų vertinimą, vaiko emocinį saugumą ir „neperdegti“ padedančią pedagogo emocinę brandą.
Šaltiniai:
Visus LVJC „Tikrų mOKymų“ seminarus rasite ČIA (http://lvjc.lt/tikrimokymai/).
 
Jūratė Janavičienė
Lietuvos vaikų ir jaunimo centras
Konstitucijos pr. 25, LT-08105 Vilnius
Tel. (8 5) 205 4705
El. p. Jurate.Janaviciene@lvjc.lt
www.lvjc.lt