Emokykla.lt

Ikimokyklinukų pedagogams balandį – apie žaidimus: šventėms, savęs ir kitų supratimui, matematikos ar gimtosios kalbos mokymuisi

2017-03-31
Ikimokyklinukų pedagogams balandį – apie žaidimus: šventėms, savęs ir kitų supratimui, matematikos ar gimtosios kalbos mokymuisi
Lietuvos vaikų ir jaunimo centras kviečia ikimokyklinukų pedagogus į balandžio mėn. praktikumus ir seminarus, kuriuose išbandysite smagius šventinius žaidimus vaikams ir tėveliams; ieškosite, kas padeda atrasti bendrą kalbą su visai kitokiomis gyvenimo nuostatomis besivadovaujančiais vaikais ir jų tėveliais; kalbėsite apie matematinius vaizdinius bei literatūros kūrinius, skatinančius pasaulio pažinimą, struktūrinį mąstymą bei pasirengimą mokyklai. Taip pat mokysitės vaikų piešiniuose perskaityti jų emocijas bei atrasite būdų, kaip dirbti su kitokiais vaikais.
 
Kokius žaidimus su mažyliais žaisti švenčių metu? Praktinių patarimų apie žaidimus, kuriuos galima žaisti darželio vaikų ir tėvų šventėse, pateiks edukologė Vilija Malinauskaitė balandžio 6 d. 18.00 val. rengiamame praktikume Šventėms artėjant: žaidimai dideliems ir mažiems“.
 
Dažnas pedagogas pastebi, jog „ankščiau, vaikai buvę klusnesni, žinoję, kas yra pareigos. Su tėveliais taip pat dabar sunkiau susikalbėti – jie mažiau gerbia pedagogus ir vis reikalauja neįvykdomų dalykų. Kaip suprasti vaiką, kurio šeimos vertybinės nuostatos yra visiškai kitokios, nei su juo dirbančios pedagogės? Suprasti skirtumus tarp kartų pedagogams padės psichoterapeutė Dalia Mickevičiūtė praktikume Šiuolaikiniai vaikai: kodėl juos taip nelengva suprasti?“, kuris vyks balandžio 13 d. 18.00 val.
 
Apie tai, kaip matematinių vaizdinių pagalba aktyvinti vaiko protines galias, padėti jam pažinti aplinką ir pasirengti mokyklai pasakos bei praktinių metodų pateiks neformaliojo švietimo vyresnioji pedagogė Skirmantė Šernaitė balandžio 20 d. 18.00 val. rengiamame praktikume Matematinių vaizdinių formavimas ikimokykliniame amžiuje“.
 
Apie spontaniškus vaikų piešinius, kaip juos perskaityti ir suprasti, balandžio 27 d. 18.00 val. pasakospsichologė Audronė Bakšienė praktikume Piešinys – langas į vaiko vidinį pasaulį“. Lektorė supažindins su piešinių „skaitymo“ abėcėle: kokios informacijos gali suteikti piešinio dydis, padėtis erdvėje, pasirinktos spalvos. Kokia piešinių simbolika perduoda vaiko žinutę apie išgyvenamą vidinį konfliktą, į ką būtina sureaguoti., taip pat praktiškai pristatys keletą metodų.
 
Dėl informacijos gausos ikimokyklinukams sunku įsigilinti ir pamatyti ryšius tarp daiktų, veiksmų ar faktų. Kaip išmokyti vaikus struktūrinio mąstymo, kuris lavintų dėmesį, suvokimą ir atmintį bei ugdytų gebėjimą grupuoti faktus, kad būtų matoma vidinė jų struktūra? Šią temą pasirengusi išsamiai pristatyti lektorių komanda jau balandžio 20 d. 10.00–15.00 val. seminare Kaip literatūros kūrinys gali padėti išmokyti vaikus struktūrinio mąstymo?.  
 
Kai auklėtojas susiduria su kitokiu vaiku, joms kyla daugybė klausimų, kaip su juo bendrauti, kaip integruoti į bendrą grupės veiklą, padėti skleistis jo geriausioms savybėms. Apie tai, „Ką turėtų žinoti auklėtojas apie raidos sutrikimų turinčių vaikų ugdymo ypatumus?“ psichologė Audronė Bakšienė pasakos balandžio 20 d. rengiamame 6 akad. val. seminare.
 
Apie praktikumus
Ketvirtadienio vakarais LVJC rengiami praktikumai skirti pedagogams, dirbantiems su ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikais, taip pat tiems, kas domisi smagiais, kūrybiškais ar žaidybiniais asmenybės ugdymo ir mokymo metodais. Daugiau informacijos apie LVJC „Tikrų mokymų“ organizuojamus paskaitas, praktikumus, seminarus – http://lvjc.lt/tikrimokymai/.