Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  

Nuotolinio ugdymo(si) iššūkiai auklėtojoms. Kuo užimti vaikus, kad ugdymas(is) kitoje ekrano pusėje nevirstų visišku chaosu?

2020-04-02
Susijusios temos: Edukacija
Nuotolinio ugdymo(si) iššūkiai auklėtojoms. Kuo užimti vaikus, kad ugdymas(is) kitoje ekrano pusėje nevirstų visišku chaosu?
Nuotolinis ugdymas(is) šiuo metu kelia daug iššūkių visiems – vaikams, tėvams ir, žinoma, pedagogams. Su dar didesniais iššūkiais susiduria ankstyvojo amžiaus pedagogai. Visiems jiems, ugdantiems ikimokyklinio amžiaus vaikus, reikia gerai apgalvoti – kuo sudominti vaikus, kaip juos įtraukti ir išlaikyti dėmesį. Įvairūs kūrybiniai darbeliai dažnai nėra geriausias sprendimas, nes ne visi vaikai namuose turi spalvoto popieriaus, klijų ar kitų priemonių.
Siūlome išbandyti kelis nesudėtingus, edukacinius žaidimus. Pedagogai galės juos pritaikyti bendraudami su ugdytiniais, pasitelkę „Zoom“ ar kitą programą:
 
„Darykime priešingai“
Pažaiskime priešingybių žaidimą. Darykite priešingai, nei jūsų prašo mokytojas.
Mokytoja sako: „Visi atsitūpkite“. Vaikai atsistoja.
Mokytoja sako: „Pakelkite dešinę ranką“. Vaikai pakelia kairę ranką.
Mokytoja sako: „Kelkite rankas aukštyn“. Vaikai nuleidžia rankas žemyn.
 
Muzikos pamoka su puodais ir šaukštais
Pagrokime būgnais. Būgnai – puodai, lazdelės – šaukštai.
Kurkime ritmą drauge. Prieš tai susitarkime, kai išgirstate A – grojame, kai išgirstame B – būgnai ilsisi.
Pradėkime groti – AAA BBB; A BB A BB A; BABABA ir t. t.
 
„Diena ir naktis“
Šiam žaidimui reikės muzikinio fono.
„Dieną“ – skamba muzika, visi klausosi ir šoka. „Naktį“ – mokytoja išjungia muziką – vaikai sustingsta. Prašvinta diena, skamba muzika, vėl visi vaikai šoka.
Paįvarinimui galima įvardyti, kuo pavirsta ar kodėl vaikai naktį sustingsta.
Pavyzdžiui: „Naktį“ – visi virsta: „paukščiais“, „šuniukais“, „kiškiais“. Arba sugalvokite judesį. „Naktį“ – stovime ant dešinės kojos, pasistiebę, atsigulę ir t. t.
 
Pasakos tyrimas
Mokytojas perskaito vaikams pasirinktą pasaką ir užduoda klausimus:
-          Kur vyksta pasakos veiksmas?
-          Kokius pasakos veikėjus prisimenate?
-          Kur pasakos veikėjai gyveno?
-          Kokius rūbus vilkėjo?
-          Ką mėgo veikti?
Aptarę pasaką ir jos veikėjus, paprašykite vaikų, pasakojimą, kurį skaitėte, nupiešti.
 
„Žemė, vanduo ar dangus“
Pasakykite vaikams gyvūną ir paprašykite įvardinti, kur jis gyvena.
Dramblys, višta, karvė, žirafa, panda, ežys… Žemės gyventojai.
Delfinas, banginis, ryklys, lašiša…Vandens gyventojai.
Vanagas, erelis, žvirblis, kregždė…Dangaus gyventojai.
 
„Namų seklys“
Pažaiskite seklį namuose.
Įvardinkite vaikams, ką jiems reikia surasti, atnešti ir parodyti draugams. Pavyzdžiui: „Dabar visi suraskite šaukštą…“; „Dabar visi suraskite kepurę…“; „Dabar visi suraskite pieštuką…“
Vardinkite daiktus, kurių dažniausiai kiekvienuose namuose yra ir surasti juos – nesudėtinga.
 
„Spalvų seklys“
Žaidimas labai panašus į „Namų seklį“, tik dabar ieškome spalvų.
Apsidairę, suraskite namuose kažką raudono, geltono, žalio… Sunkindami užduotį galite vardinti dvi spalvas. Pavyzdžiui: „Suraskite raudonos ir juodos spalvos daiktą“.
 
„Raidžių seklys“
Dar vienas seklio žaidimas, tik šį kartą žaidžiame su raidėmis. Suraskite namuose daiktą, prasidedantį raide... A, M, B, O ir t. t.
 
„Stebuklinga lazdelė“
Parodykite vaikams, jog turite stebuklingą lazdelę, galinčią juos paversti gyvūnais.
Pradėkime žaidimą „miegodami“: „Visi vaikai miegojo, visi vaikai miegojo… O kai pabudo – lazdelė juos pavertė – ŠUNIUKAIS. Pavizginkite uodegėlę, kaip šuniukai, paplokite, kaip šuniukai“.
Dar vaikai gali pavirsti: KAČIUKAIS. Pamiauksėkime, kaip kačiukai, išrieskime nugarytę, kaip tai daro kačiukai. ZUIKUČIAIS. Pastraksėkime, kaip zuikučiai, parodykime zuikučių ausytes. ROBOTAIS. Sustinkime kaip robotai, kelkime rankas, kaip tai daro robotai ir t. t.
 
Bendradarbiavimo istorija
Kurkime bendrą istoriją.
Mokytojas pradeda: „Zuikis ir voras išėjo pasivaikščioti į mišką…“ Pradėtą pasakojimą, vienas po kito tęsia vaikai, kol pasisako visi. Jei yra galimybė – mokytojas istoriją įrašo, o paskui jos visi kartu pasiklauso.
 
„Kas neteisinga?“
Pažaiskite žaidimą – kas pasakytame sakinyje neteisinga.
Pavyzdžiui: „Kai į namus ateina nepažįstamas žmogus – šuniukas loja: „miau miau““.
Raudonas agurkas užauga vasarą.
Neteisingus dalykus įvardinkite, paaiškindami, kaip yra iš tiesų.
 
„Geometrinės formos“
Vardindami įvairius daiktus, paprašykite, jog vaikai pasakytų, kokia jų geometrinė forma. Jūs sakote: „Saulė, blynas, lėkštė.“ Vaikai atsako: „Apskritimas“.
Jūs sakote: „Knyga, durys, televizorius.“  Vaikai atsako: „Stačiakampis“.
Galite vardyti po vieną daiktą arba paruošti skaidres ir jas rodyti kompiuterio ekrane.
 
„Atspėk spalvą“
Žaidimas panašus į „Geometrines figūras“, tik šiuo atveju vaikai spėja spalvą.
Jūs sakote: „Braškė, pomidoras, avietė.“ Vaikai atsako: „Raudona.“
Jūs sakote: „Agurkas, salotos, avokadas, kopūstas.“ Vaikai atsako: „Žalia.“
 
„Mažas ar didelis“
Dar vienas klausymo(si) žaidimas, ugdantis vaikų reakciją ir dėmesingumą.
Jūs sakote: „Žirafa.“ Vaikai atsako: „Didelė.“
Jūs sakote: „Ryžiai.“ Vaikai atsako: „Maži.“
Jūs sakote: „Daugiabutis.“ Vaikai atsako: „Didelis.“ ir t. t.
 
„Mes gyvūnai“
Pasiūlykite vaikams prisiminti ir atkartoti gyvūnų balsus.
Jūs sakote: „Šuniukas.“ Vaikai atsako: „Au au.“
Jūs sakote: „Gaidys.“ Vaikai atsako: „Kakariekū.“
Jūs sakote: „Viščiukai.“ Vaikai atsako: „Cip cip.“
 
Raidžių „twister“
Pasiūlykite vaikams pasigaminti raidžių žaidimą „Twister“ namuose.
Ant grindų suklijuokite 12 baltų lapų ir ant kiekvieno jų – užrašykite mokytojo parinktas raides. Tada mokytojas tęsia žaidimą, sakydamas, kokius veiksmus reikia atlikti: „Kairę ranką padėkite ant raidės A, koją ant raidės C, dešinę ranką ant raidės B ir t. t.
 
Vaikų lavinimas nuotoliniu būdu išsaugos ir sustiprins jūsų ir vaikų ryšį, pagerins komunikacinius, klausymo(si) ir dėmesingumo įgūdžius.
 
Svarbu nenuleisti rankų ir užtikrinti, kad vaikų ugdymas(is) testųsi. Dabar puikus metas atskleisti ankstyvojo amžiaus pedagogų funkciją – ugdyti(s) – ne tik prižiūrėti.
 
Asta Ogulevičienė
Ugdymo vadovė 
Šaltiniai: