Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  

„Atradimų kambarys“ Lietuvos švietimo istorijos muziejuje

2020-12-30
Susijusios temos: Edukacija
„Atradimų kambarys“ Lietuvos švietimo istorijos muziejuje
Lietuvos švietimo istorijos muziejuje veikia „Atradimų kambarys“ – unikali mokymosi erdvė, kurioje sudarytos sąlygos savarankiškai domėtis muziejinėmis vertybėmis, istoriniais įvykiais, menais ir kitais įdomiais dalykais.
 
Tyrinėti, ieškoti, atrasti, patirti – pagrindiniai „Atradimų kambario“ iššūkiai ir veiklos, kurios skatina lankytojų susidomėjimą, smalsumą, žinių siekimą, teikia ieškojimo ir atradimo džiaugsmą bei padeda formuoti naujas įžvalgas. Įvairiausiais galvosūkiais, žaidimais, užduotimis užpildytas, įdomus ir intriguojantis kambarys ir vaikams, ir suaugusiems muziejaus lankytojams leidžia pasijausti tikrais tyrinėtojais, mokslininkais, archeologais, geologais, muziejininkais ar menininkais.
 
„Atradimų kambario“ užduotys „slepiasi“ baltose vienodo dydžio dėžėse. Labai smalsu pažiūrėti, kas jų viduje – nuimti dėžės dangtį ir rasti užduotį. Tokių dėžių kambaryje labai daug, įveikti visas užduotis gali prireikti net kelių dienų.
 
Lankytojai tyrinėja istorines nuotraukas, meno kūrinių reprodukcijas, muziejinių eksponatų kopijas, bando atpažinti uolienas, analizuoja geometrinius kūnus, varto senas knygas, piešia abstraktų piešinį naudodami geometrines formas bei atlieka įvairias kitas kūrybines užduotis. Jie taip pat sužino apie piešimo ir rašto kultūrą, kaligrafiją ir išbando senąsias rašymo priemones: stiklo, žąsies, metalo plunksnas. Smagios užduotys įtraukia lankytojus į įdomią, tobulėti skatinančią veiklą.
 
Visi „atradimų“ dėžėse naudojami objektai padeda supažindinti lankytojus su muziejininkyste, geriau pažinti dailę, o montesorinėmis ugdymo priemonėmis pristatoma Lietuvos švietimo istorija. Ši mokymosi erdvė leidžia ugdyti moksleivių gebėjimą savarankiškai tyrinėti ir stebėti, analizuoti ir domėtis. Juk sensorinis patyrimas svarbus suvokimui. Galimybė liesti objektus skatina jais domėtis, juos tyrinėti, užduoti klausimų sau ir kitiems. Patyriminis mokymasis daro ugdomąjį procesą įdomiu, smagiu bei įtraukiančiu, suteikia teigiamų emocijų ir pasitenkinimo jausmą, ugdo pažinimo, kūrybiškumo, mokėjimo mokytis, tyrinėjimo, probleminio mąstymo įgūdžių, žinių apie mus supantį pasaulį. Tai geriausias mokymosi būdas.
 
Tvarkingai lentynose sudėtos baltos dėžės su užduočių aprašais bei paaiškinimais leidžia greitai suvokti kambario schemą, todėl lankytojai ramiai ir savarankiškai tyrinėja „atradimo dėžių“ turinį. Muziejaus darbuotojas dabar – ne edukatorius, o pagalbininkas. Tai visai naujas būdas pritraukti ir sudominti muziejaus lankytojus, skatinti juos atidžiau apžiūrėti muziejaus eksponatus, susipažinti su istoriniais faktais, prisiliesti prie kultūros paveldo. Susimąstykime, ar dažnai atidžiai stebime daiktus, juos analizuojame, darome išvadas? Ar dažnai stebėdami objektą įvertiname jo formą, tekstūrą ir turinį? Taigi, pusvalandis praleistas „Atradimų kambaryje“ gali tapti tikra mankšta protui, o dalykai, apie kuriuos anksčiau nė nesusimąstydavome – susidomėjimo objektu.
 
Karantinui pasibaigus maloniai visus kviečiame aplankyti estetika dvelkiančią, modernią ir šiuolaikišką, savišvietai ir edukacinei veiklai skirtą erdvę – „Atradimų kambarį“! 
 
Irma Gūžienė
Lietuvos švietimo istorijos muziejaus komunikacijos koordinatorė