Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  
„Kalėdos su STEM“

„Kalėdos su STEM“

2020-12-31
„Kalėdos su STEM“
Erika Steponaitienė
Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos priešmokyklinio ugdymo pedagogė
Projektas baigėsi, tačiau jo nauda liko. Projektinė veikla leido praplėsti ugdymo turinį, paįvairinti ugdymo procesą, pagerino bendradarbiavimo santykius. 
Visą gruodžio mėnesį Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos priešmokyklinukai kartu su manimi, priešmokyklinio ugdymo pedagoge Erika Steponaitiene, dalyvavo tarptautiniame projekte „Kalėdos su STEM“ (angl. „Christmas with STEM“), bendradarbiavimo platformoje „eTwinning“.
 
Projekte dalyvavo 15 Lietuvos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų, taip pat vienas Islandijos darželis. Projekto metu ugdytiniai gilino žinias apie žiemą, advento laikotarpį, Kalėdų tradicijas, atlikdami kūrybines praktines STEM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, matematikos taikymo) užduotis.
 
Rengdamiesi projektui, ugdytiniai, padedami pedagogės ir grupės tėvelių, pirmiausia pasigamino advento kalendorių. Naudodamiesi kalendoriumi vaikai skaičiavo dienas iki Kalėdų, kasdien atrasdami, skaitydami ir atlikdami jiems paskirtas užduotis kalendoriuje. Kiekvieną projekto savaitę skirtas dėmesys vis kitai STEM akronimo raidei.
 
Pirmąją projekto savaitę vaikai įsitraukė į akronimo mokslas (angl. Science) veiklas. Ugdytiniai atliko eksperimentus „Ledinės žvaigždės“, „Eglutė iš cukraus kubelių“, bandymus su žvake, vašku. Eksperimentų metu stebėjo, kaip vienos medžiagos veikia kitas, sąveikauja tarpusavyje, kaip keičiasi medžiagų būsenos, kėlė hipotezes, patvirtino jas arba paneigė.
 
Antrąją projekto savaitę priešmokyklinukai atliko advento kalendoriaus užduotis, naudodamiesi technologijomis (Technologies), bandydami įvairias internetines priemones. Vaikai entuziastingai dalyvavo mano parengtoje viktorinoje „Kalėdos jau ne už kalnų“, vykusioje naudojantis mokymui(si) / vertinimui skirta „Kahoot“ programa, mokėsi išgirsti tam tikrą garsą žodyje ir, naudodami edukacines bitutes „Bee-Bot“, rasti teisingus paveikslėlius. Priešmokyklinio ugdymo grupės vaikai taip pat sėkmingai išbandė projekto partnerių parengtus elektroninius žaidimus „LearningApps.org“, „Wordwall.net“, „Storyjumper“ platformose.
 
Trečiąją projekto savaitę priešmokyklinukai priėmė inžinerinius (Engineering) iššūkius. Vaikai, bendradarbiaudami komandose, iš 25 vienkartinių puodelių statė eglutes, puošė jas bumbulais. Panaudodami medinius pagaliukus ir medinius skalbinių segtukus, vaikai modeliavo ir konstravo lesyklėles paukšteliams. 
 
Daugiau skaitykite svietimonaujienos.lt.