Emokykla.lt
D.U.K.
2012-05-10 Kaip ugdyti penkiametį?
Mano berniukui beveik 6 metukai, kai dukrytei buvo penkeri, tokio amžiaus ji jau mokėjo skaičiuoti, sudėti ir atimti, net padauginti nesudėtingus skaičius, kaip 2x2, ar 3x3, rašydavo, su klaidomis žinoma, bet rašydavo. O sūnus vos iki 5 teisingai suskaičiuoja, savo vardą parašo labai sudėtingai. Ar tai normalu? Ar reikėtų susirūpinti ir kreiptis pagalbos? 
Nežinau ką daro darželio auklėtoja, kad jis nieko nemoka. Tiesa pasakius, kai pagalvoju, nežinau ir ar dukra buvo mokama darželyje to specialiai. Namie mes truputį darydavome pratimukų iš knygučių. Su sūnumi taip pat darome, tačiau sekasi labai sudėtingai. Jis labai nenori to daryti, spalvinti mėgsta, bet galvoti apie rašymą ir matematiką.... Labai sunku, kai pamato tas užduotėles ima verkti ir aš negaliu jo taip kankinti. Ką daryti? Ar dar per anksti jį mokyti. Labai baisu, kad kai jis pradės eiti į mokyklą jam bus labai sunku. 
 
2012-05-10
 
Atsako psichologė Gabija Šukytė
 
Augindama dukrą turėjote vienokią patirtį, tad visai suprantama, jog sūnui sulaukus tokio amžiaus tikitės, jog jis sugebės atlikti tą patį, ką mokėjo dukra, būdama jo metų. Tačiau vaikai skiriasi vystymosi tempu, gabumais. Panašu, jog Jūsų sūnui mokytis yra ne taip įdomu kaip dukrai.
 
Ugdomosios veiklos darželyje pagrindas yra žaidimas. O penkiamečiui žaidimas yra itin svarbi ir reikšminga veikla. Tad nenuostabu, kad jis bėga nuo užduočių. Jas atliekant reikia dėti pastangų, sutelkti dėmesį, jos ne tokios įdomios kaip žaislai.
 
Visgi, penkiametis jau turėtų mokėti skaičiuoti, parašyti savo vardą bei pažinti skaitmenis. Tad jūsų užduotis yra sukurti tokią aplinką, kuri skatintų mokymąsi, būtų įdomi sūnui, o mokymasis taptų veikiau žaidimu nei sėdėjimu prie stalo.
  • Būkite išradinga ir suraskite mokymosi elementų kasdieninėje veikloje bei vaiko žaidimuose. Kartu denkite stalą ir skaičiuokite, kiek reikės lėkščių ar šaukštų. Žaiskite kartu ir skaičiuokite žaidimo veikėjus, objektus. Tvarkydami žaislus mėtykite juos į dėžę ir skaičiuokite, kiek jų įkrito į vidų, o kiek šalia dėžės. Pasiūlykite vaikui suskaičiuoti smulkius saldainius, kuriuos teisingai suskaičiavęs gali suvalgyti.
  • Ieškokite raidžių ar skaičių lobio, išslapstyto namuose. Galite nupiešti žemėlapį, kuris vestų prie slėptuvių. Nepamirškite paslėpti ir apdovanojimo, kuris lauktų vaiko suradus ir atpažinus visas raides (skaičius).
  • Kartu gaminkite skaičių ir raidžių knygeles. Pvz. skaitmens “5” knygelė turės penkis puslapius, kuriuose kartu pieškite penkis obuolius. O gal berniukas iš senų žurnalų gali iškirpti penkis automobilius ir juos priklijuoti? Abėcėlės knygelėje leiskite vaikui užrašyti raides, nupiešti ar priklijuoti objektus šalia jų. Leiskite sūnui nufotografuoti ananasą, butelį, citriną, tris pomidorus. Atspausdinkite nuotraukas ir priklijuokite prie atitinkamų raidžių ar skaičių.
  • Žaiskite raidžių arba skaičių “Memory” žaidimą: ant atskirų kortelių surašykite raides (skaičius), kiekvieną ant dviejų kortelių. Visas korteles užverskite ir paeiliui po dvi atverskite. Radęs porą žaidėjas pasiima ją sau. Jei atverstos kortelės poros nesudaro, jos užverčiamos. Daugiausia porų surinkęs žaidėjas laimi.
  • Gaminkite raidžių ir skaičių sausainius. Galite išpjauti juos formelėmis arba užrašyti skaičius ir raides glajumi. Leiskite vaikui išsirinkti, kokį skaičių ar raidę jis nori suvalgyti.
  • Skatinkite mokymosi motyvaciją. Susitarkite su vaiku, koks apdovanojimas jo laukia atlikus vieną ar kitą užduotį. Už kiekvieną atliktą užduotį klijuokite po lipduką. Už tam tikrą lipdukų kiekį nustatykite vaikui didesnį paskatinimą. Tai gali būti norimas žaislas ar pramoga.
  • Akcentuokite sėkmes ir pažangą, o ne nesėkmes. Jei sūnui nepasiseka ir jis padaro klaidų, neakcentuokite į tai vaiko dėmesio. Pagirkite vaiką, kai jis padaro net ir nedidelę pažangą.
Linkiu išradingumo žaidžiant kartu su sūnumi.


Klausk specialisto

Atsakome į klausimus, susijusius su ikimokykliniu ir priešmokykliniu ugdymu. Užpildykite žemiau pateiktą klausimo formą ir spauskite „Pateikti“ arba tiesiog rašykite mums adresu info@ikimokyklinis.lt.

 

Kur kreiptis ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo klausimais?

  • Dėl ugdymo ir veiklos darželyje (mokestis už darželį, darželio darbuotojai, tvarka, darbo laikas, maitinimas, lengvatos)kreipkitės į mokyklos vadovus ar mokyklos steigėją – savivaldybę, privatų steigėją ir pan.
  • Jei netenkina savivaldybės darbuotojų ar privataus mokyklos steigėjo atsakymas – į Švietimo ir mokslo ministerijos Ikimokyklinio ir pradinio ugdymo skyrių, tel. (8 5) 219 12 57 
  • Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų ugdymo klausimais – į Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo pagalbos skyrių, tel. (8 5) 219 12 54
  • Bendro pobūdžio klausimai (gyventojų priėmimas) teikiami adresu Švietimo ir mokslo ministerija, A. Volano g. 2/7, LT-01516 Vilnius, 109 kab., taip pat el. paštu smmin@smm.lt, tel. (8 5) 219 11 90
  •  Ugdymo plėtotės centro Ikimokyklinio ir pradinio ugdymo poskyrio specialistai konsultuoja šiais klausimais:
    • ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų vertinimas;
    • valstybinės lietuvių kalbos ugdymas;
    • etnokultūrinis ugdymas;
    • ikimokyklinio ugdymo programų rengimas ir atnaujinimas;
    • ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo turinio planavimas; 
    • metodinė medžiaga.
  • Ugdymo plėtotės centro  teisininkai konsultuoja mokytojus, mokinius ir tėvus dėl visų bendruomenės narių teisių, pareigų bei atsakomybės, tačiau tik su darbo teisiniais santykiais nesusijusiais klausimais: tel. (8 5) 210 98 21, pirmadienį-ketvirtadienį 8-17 val., penktadienį 8-15.45 val.  
  • Darbo teisės klausimais konsultuoja LR valstybinė darbo inspekcija, tel. (8 5) 213 9772, galima užduoti elektroninį paklausimą (atsakoma ne ilgiau nei per 20 darbo dienų), konsultacijos teikiamos ir socialiniame tinkle Facebook (atsakoma per 1 darbo dieną).

Pateikti klausimą

El. paštas*

Telefonas*

Vardas

Klausimas
captcha
Įveskite apsaugos kodą esantį kairėje