Emokykla.lt
D.U.K.
2012-02-22 Mano dukrytei dveji metai, ji elgiasi labai agresyviai. Kaip reaguoti?
Mano dukrytei du metai, bet ji turi tiek pykčio kiek tikrai neturi nei vienas vaikas, nebežinau ko imtis kaip su ja bendrauti kaip elgtis. Viskas turi būti pagal ją jeigu jau ko užsimano ir neleidi tai trenkia sau per galvą, rauna plaukus, kanda bet kur i grindis, kėdes, šalia esančiam žmogui, griūna ant žemės isterikuota, darželyje muša vaikus, nenori dalintis žaislais ir kitais daiktais. Dažniausiai ji taip elgiasi prie manęs kai tik mane pamato tuoj nubėga ir stumia kokį vaiką arba duoda per galvą, kai palieku ją savo tėvams pažiūrėt jie sako kad ji labai geras vaikas nei isterikuota nei pyksta, kodėl ji taip elgiasi būtent prie manęs? aš tikrai ją labai myliu stengiuosi paaiškinti gražiai, kad negalima taip elgtis, kad reikia mamai pasakyt ko nori ar kas yra, bet ji vis tiek visada griūna ant žemės ir rėkia aš net nesuprantu ko ji nori. tikrai būna dienų kai neišlaiko kantrybė ir aprėkiu, bet tikrai ne kasdien ir man trunka kantrybe tik dėl to kad ji taip elgiasi, patarkit ką daryt labai prašau, pirkau ir raminamas tabletytes, ir melisų arbatą duodu bet nepadeda niekas, be to naktį keliasi labai dažnai, po 4 ar 5 kartus visgi jau nebe kūdikis, sakau gal dėl tu nervų. iš anksto ačiū už patarimus.
 
2012-02-22
 
Atsako doc. dr. Margarita Pileckaitė - Markovienė, Vilniaus pedagoginis universitetas
 
Egzistuoja keletas tokio amžiaus vaikų agresijos priežasčių:
  • netinkamas tėvų elgesio pavyzdys;
  • stresinė situacija;
  • netinkama tėvų reakcija į vaiko agresiją;
  • vaiko-tėvų tarpusavio santykių problemos;
  • vaiko raidos nukrypimai.
Taigi kyla daug klausimų. Ar Jūsų dukra - planuotas, lauktas vaikas? Ar ji - vienintelis vaikas šeimoje? Kaip jautėtės nėštumo metu? Kaip vyko gimdymas, ar mergytė nepatyrė traumos? Kaip ji vystėsi iki dvejų metų? Visi šie veiksniai (ir daugelis kitų) gali turėti reikšmės mergaitės raidai, Jūsų tarpusavio santykiams, sukelti vaiko emocines ir elgesio problemas.
 
Vaiko raidai labai svarbus suaugusiojo dėmesys. Dėl dvejų metų vaikui kylančios agresijos didžiausia atsakomybė tenka mamai, nes vaikas, tiesiogiai veikiamas jos biologinio ir dvasinio lauko, galbūt nesijaučia pakankamai mylimas ir globojamas. Vaikai, kuriems nepakanka emocinio ryšio su mama, randa kitą būdą atkreipti jos ir kitų suaugusiųjų dėmesį. Nuo tėvų reakcijos priklauso, ar agresyvus vaiko elgesys įsitvirtins. Svarbu dukrą paskatinti, skirti jai daug dėmesio tada, kai ji elgiasi gerai.
 
Įtampą, agresiją mažinti padeda judrieji žaidimai, žaidimas su smėliu, vandeniu, moliu, lipdymas iš plastilino, piešimas dažais. Nebijokite, kad vaikas gali išsitepti, ir leiskite jam tai. Taip pat galėtų padėti tam tikro siužeto pasakos ir žaidimai žaislais. Pavyzdžiui, sugalvokite žaidimą, kuriuo siužetas atkartotų realią gyvenimo situaciją. Jei vaikas žaidimo metu išmoks tinkamai elgtis, jam bus lengviau tokį pat elgesio modelį taikyti realybėje.
 
Po judresnio žaidimo padėkite vaikui atsipalaiduoti, pavyzdžiui, minutėlę užsimerkus vaizduotėje „paplaukioti“ ant pripučiamo čiužinio. Prieš miegą, po maudynių galite daryti vaikui lengvą, švelnų nugarėles, kojų, rankų, veido masažą ramiai pasakodama apie tai, ką darote. Paprastai vaikai nuo dvejų metų su malonumu sutinka dalyvauti tokiame „žaidime“.
 
Moters santykiams su dukra didelė reikšmę turi jos santykiai su motina. Jei pirmagimio besilaukianti moteris gerai sutaria su savo motina, yra pasirengusi pasiremti jos auklėjimo patirtį, brandžiai suvokia save kaip dukrą, gimus vaikui jai būdingas pasitikėjimas savimi, aukštas savęs vertinimas. Jei pirmojo nėštumo metu moters emociniai santykiai su motina neharmoningi, ji nepasiruošusi į savo Aš vaizdą įtraukti savęs kaip motinos vaidmenį. Dar iki vaiko gimimo ji aiškiai, tačiau negatyviai suvokia save kaip dukrą, o gimus vaikui savęs kaip dukros suvokimą išbraukia iš savojo Aš vaizdo.
 
Tokia moteris nepatenkinta savimi, linkusi žemai save vertinti ir kaltinti, iš kitų ji taip pat tikisi tik nesupratimo ir nepagarbos. Stiprus neatitikimas tarp realaus ir idealaus Aš sukelia padidėjusį nerimą ir vidinę įtampą. Ji į savo būsimąjį vaiką projektuoja negatyvias emocijas ir išgyvenimus. Taigi, ar Jūsų santykiai su mama yra šilti ir artimi? Kaip tėvai Jus auklėjo, baudė, skatino vaikystėje?
 
Taip pat nieko nerašote apie dukros tėvą. Juk Jūsų tarpusavio santykiai taip pat tiesiogiai veikia dukros elgesį ir Jūsų požiūrį į ją.
 
Paieškoti atsakymų į visus šiuos klausimus Jums padėtų specialistai. Tačiau visada verta prisiminti, kad agresyvus vaikas – ne tik neklusnus ir prieštaraujantis, bet tuo pačiu aktyvus ir iniciatyvus, todėl sprendžiant šią problemą vertėtų ne siekti numalšinti agresiją, bet išmokti ją kontroliuoti ir nukreipti į konstruktyvią veiklą.


Klausk specialisto

Atsakome į klausimus, susijusius su ikimokykliniu ir priešmokykliniu ugdymu. Užpildykite žemiau pateiktą klausimo formą ir spauskite „Pateikti“ arba tiesiog rašykite mums adresu info@ikimokyklinis.lt.

 

Kur kreiptis ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo klausimais?

  • Dėl ugdymo ir veiklos darželyje (mokestis už darželį, darželio darbuotojai, tvarka, darbo laikas, maitinimas, lengvatos)kreipkitės į mokyklos vadovus ar mokyklos steigėją – savivaldybę, privatų steigėją ir pan.
  • Jei netenkina savivaldybės darbuotojų ar privataus mokyklos steigėjo atsakymas – į Švietimo ir mokslo ministerijos Ikimokyklinio ir pradinio ugdymo skyrių, tel. (8 5) 219 12 57 
  • Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų ugdymo klausimais – į Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo pagalbos skyrių, tel. (8 5) 219 12 54
  • Bendro pobūdžio klausimai (gyventojų priėmimas) teikiami adresu Švietimo ir mokslo ministerija, A. Volano g. 2/7, LT-01516 Vilnius, 109 kab., taip pat el. paštu smmin@smm.lt, tel. (8 5) 219 11 90
  •  Ugdymo plėtotės centro Ikimokyklinio ir pradinio ugdymo poskyrio specialistai konsultuoja šiais klausimais:
    • ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų vertinimas;
    • valstybinės lietuvių kalbos ugdymas;
    • etnokultūrinis ugdymas;
    • ikimokyklinio ugdymo programų rengimas ir atnaujinimas;
    • ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo turinio planavimas; 
    • metodinė medžiaga.
  • Ugdymo plėtotės centro  teisininkai konsultuoja mokytojus, mokinius ir tėvus dėl visų bendruomenės narių teisių, pareigų bei atsakomybės, tačiau tik su darbo teisiniais santykiais nesusijusiais klausimais: tel. (8 5) 210 98 21, pirmadienį-ketvirtadienį 8-17 val., penktadienį 8-15.45 val.  
  • Darbo teisės klausimais konsultuoja LR valstybinė darbo inspekcija, tel. (8 5) 213 9772, galima užduoti elektroninį paklausimą (atsakoma ne ilgiau nei per 20 darbo dienų), konsultacijos teikiamos ir socialiniame tinkle Facebook (atsakoma per 1 darbo dieną).

Pateikti klausimą

El. paštas*

Telefonas*

Vardas

Klausimas
captcha
Įveskite apsaugos kodą esantį kairėje