Emokykla.lt
1 2 Pirmyn

Kaip užauginti sveiką ir kūrybingą vaiką gamtoje?

2017 01 30
Ieva DAPŠAUSKĖ
VšĮ „Tėvystės centras“ ir gamtos darželis „Po smilgom“
Vaikų sveikata priklauso pirmiausia nuo dvasinės ir psichinės atmosferos artimojoje (šeimoje, ugdymo įstaigoje) aplinkoje. Kaip ir suaugusiesiems, taip ir vaikams labai svarbi sveika mityba, fizinis aktyvumas ir grynas oras.  Skaityti plačiau

Kodėl apdovanojimai nepasiteisina ir kur slypi materializmo šaknys?

2016 04 09
Richard WISEMAN
Ištrauka iš knygos „59 sekundės. Akimirkos galia tavo gyvenime, arba psichologijos įdomybės“
Kaip įtikinti vaiką ruošti namų darbus, darbuotoją geriau dirbti ar žmones labiau rūpintis aplinka? Daugeliui atrodo, kad veiksmingiausias būdas – ką nors ypatinga jiems už tai pažadėti. Tačiau ką rodo tyrimai? Ar tai nėra mitas? Skaityti plačiau
Susijusios temos: Psichologija Šeima Vaiko ugdymas

Švietimo ekspertas J. Simons: „Pernelyg nesižavėkite Suomijos švietimo pavyzdžiu!“

2016 02 05
Jolita MACELYTĖ
UAB „Vaikystės Sodas“
Lietuvoje apsilankęs „Policy Exchange“ instituto Jungtinėje Karalystėje švietimo grupės vadovas, vienas iš laisvosios mokyklos „Greenwich“ įkūrėjų Jonathan Simons per daug nenustebo: Lietuva susiduria su tokiomis pačiomis švietimo problemomis kaip ir Jungtinė Karalystė!  Skaityti plačiau
Susijusios temos: ES informacija Ugdymo įstaigos

Kaip pasakos vaikystę vogė

2015 12 17
Igoris VASILIAUSKAS
Liaudies pasakų turinį visuomet kūrė liaudies gyvenimas, jos kova už gėrį, jos tikėjimai ir papročiai. Teigiamų liaudies bruožų įkūnijimas darė pasakas efektyvia priemone perduoti šiuos bruožus iš kartos į kartą. Ką lietuvių liaudies pasakos koduoja mūsų vaikams? Gal verta kurti XXI a. pasakas? Bet kaip su liaudies pasakomis? Kiek jos šiais laikais realiai formuoja atvirą pasauliui asmenybę? Skaityti plačiau
Susijusios temos: Šeima Vaiko ugdymas

Darželių keliais ir klystkeliais

2015 12 12
Agnė SMOLIENĖ
www.kaunodiena.lt
Pirmas didelis iššūkis, su kuriuo susidūrėme šeimoje dar dukrai negimus, – darželis. Prieš trejus metus jau žinojome, kad į darželį tikrai nepateksime, jei neužregistruosime vaiko tik jam gimus. Skaityti plačiau
Susijusios temos: Šeima Ugdymo įstaigos

Dilema: kurį vaikų darželį rinktis – valdišką ar privatų?

2015 12 04
Martinas ŽALTAUSKAS
Paklausus tėvų, į kurį darželį norėtų vesti savo vaikus, dauguma tėvų atsako, jog jiems nėra skirtumo, ar jis valdiškas ar privatus, svarbu, kad vaikams būtų gerai ir kad mokėti reiktų kuo mažiau, arba iš viso nemokėti. Tokie argumentai aiškūs, tačiau klausimas – o kas yra nemokama?  Skaityti plačiau
Susijusios temos: Ugdymo įstaigos

Kaip rengti vaikus einant į lauką?

2015 12 01
Juozas DAPŠAUSKAS, darželinuko tėtis
Vaikai labai džiugiai priima metų laikų permainas, kiekvienas gamtos tarpsnis turi savo ypatumus, suteikia nuostabias galimybes, tad svarbu vaiką tinkamai aprengti, o tam reikia elementarių žinių. Kaip rengti vaikus esant permainingiems, vėsesniems orams? Skaityti plačiau

Apie suomiško ugdymo ypatumus iš pirmų lūpų

2015 10 01
Eglė BOGVILAITĖ
Eglė BOGVILAITĖ sako Lietuvos žiniasklaidos pateikiamose naujienose apie Suomijos švietimą matanti daug iškraipytų faktų. Norėdama išsklaidyti mitų ir sensacijų šydą Eglė ėmėsi kurti tinklaraštį, kuriame aprašo suomiško ugdymo ypatumus. Skaityti plačiau

Valdymas žlugdo ugdymą(si)

2015 09 18
Parengė Jolanta AUGUSTAITĖ
Kas yra vidinė ir išorinė motyvacija? Kada reikia, o kada net negalima vaikų skatinti? Kviečiame skaityti JAV edukologo Rick Ackerly nuomonę. Skaityti plačiau

Elgesio bėdas spręskite tiksliu grįžtamuoju ryšiu

2015 09 03
Vertė Jolanta AUGUSTAITĖ
Pasakodamas apie savo anūką, autorius nagrinėja, kaip vaikai atskleidžia priežasties ir pasekmės ryšius ir kaip suaugusieji galėtų jiems padėti ar netrukdyti atrasti. Skaityti plačiau

Vadovų liga – „mamos efektas“: kaip nesusirgti, o susirgus greičiau pasveikti?

2015 08 18
Dalia DAMBRAUSKIENĖ, direktorė
Šiaulių lopšelis-darželis „Bangelė“
Kodėl darbuotojai kartais audringai reaguoja į vadovo jiems išsakytas pastabas? Ar visuomet dėl neigiamų emocijų ir audringų darbuotojo reakcijų kaltas tik vadovas? Pabandykime į grįžtamojo ryšio situaciją pažiūrėti iš kitos – vadovo – pusės. Skaityti plačiau

Nealternatyvi ugdymo alternatyva

2015 08 11
Greta KAICINAUSKAITĖ, direktoriaus pavaduotoja
VšĮ „Start English“
Dažnai prie ugdymo paslaugų aprašymų galima aptikti žodžius: „autorinė metodika“, „autorinė programa“, „unikali ugdymo programa“, „alternatyvusis ugdymas“. Susidaro įspūdis, kad tokios išskirtinės švietimo įstaigos dygsta kaip grybai po lietaus „ant kiekvieno kampo“.  Skaityti plačiau

Lauko pedagogika – ugdymo kryptis, auginanti vaiką mokyklai ir gyvenimui

2015 08 06
Julija LADYGIENĖ, lietuvių kalbos mokytoja,
„Renkuosi mokyti“ 5-osios kartos absolventė, „Kūrybinių partnerysčių“ kūrybos agentė
Vilniaus r. Marijampolio Meilės Lukšienės gimnazija
Privačiam gamtos darželiui „Po Smilgom“, dirbančiam pagal lauko pedagogiką, vadovaujanti Milda Jankauskienė pakvietė mane paanalizuoti darželio veiklų, pasidalinti savo pastebėjimais, kaip tobulinti ugdymo procesą. Tai, ką pamačiau, pranoko visus lūkesčius. Skaityti plačiau

Interviu su Simona Freimontaite, vaikų ugdymo ir laisvalaikio studijos „Burės“ vadove

2015 07 28
Ligita KARSBO
Klaipėdietė Simona Freimontaitė ne tik augina savo mažylį, bet ir rūpinasi, kad visas jų būrys Mažeikiuose galėtų džiaugtis kūrybiška apinka ir bendrauti su iniciatyviais žmonėmis. Ji yra vaikų ugdymo ir laisvalaikio studijos „Burės“ steigėja ir vadovė. Kas ją paskatino imtis tokios veiklos, kas dūzgia jos galvoje šiuo metu ir kokias ateities perspektyvas ji mato? Skaityti plačiau
Susijusios temos: Edukacija Kūrybingumas Šeima

Ekonominė ankstyvojo ugdymo nauda. Pokalbis su ekonomistu Jamesu Heckmanu

2015 06 03
Dangė VITKIENĖ
Ankstyvasis lavinimas neša didelę naudą – tiek vaikams, tiek visuomenei, įsitikinęs 2000-ųjų Nobelio premijos laureatas ekonomistas James'as Heckmanas. Kas jį paskatino susidomėti ankstyvąja vaikyste? Skaityti plačiau
Susijusios temos: Socialinė parama Šeima

Karolis Žukauskas apie tėvystę: „Netikėkite vien neigiamais pasakojimais!“

2015 05 29
Virga MAČĖNAITĖ-LUCKIENĖ
Iš dvi atžalas auginančio Karolio, trykštančio pozityviu požiūriu į tėvystę, viešų pasisakymų virtualioje erdvėje, galėtume jį vadinti tėvystės mitų griovėju. Kodėl? Skaityti plačiau
Susijusios temos: Šeima Vaiko ugdymas

Auklėtoja: „Nėra didelio skirtumo, kur vaikas lanko darželį – mieste ar kaime“

2015 05 12
Ema MOTEJŪNAITĖ-TRAPIKIENĖ, auklėtoja
VšĮ „Mažasis Trinapolis“
Šių metų balandžio 23 d. lankiausi savo gimtinėje – Anykščių rajono Debeikių miestelyje – esančiame vaikų darželyje. Su auklėtojomis smagiai praleidome laiką kalbėdamos apie ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą ir besidalydamos savo patirtimi.  Skaityti plačiau
Susijusios temos: Ugdymo įstaigos

Darželio stiprybė – kūrybinga komanda

2014 12 15
Lina BAGDANAVIČIENĖ, direktorė
Kauno lopšelis-darželis „Želmenėlis“
Kad vaikui ugdymo įstaigoje būtų įdomu, gera ir saugu, pedagogas turi būti nepaprastai kūrybingas. Kauno lopšelyje-darželyje „Želmenėlis“ auklėtojų kūrybingumas atsiskleidžia edukacinių renginių metu. Skaityti plačiau
Susijusios temos: Kūrybingumas Ugdymo įstaigos

Išmanieji vartotojai minta ne tik morkomis ir salotomis

2014 11 07
Eglė Maliukevičiūtė
Projekto „Sveikatiada“ koordinatorė
Pastaruoju metu pasaulis tarsi išprotėjo dėl sveikos mitybos ir sporto, o supermamos šiurpina medikus maitindamos savo vaikus pagal vegetarizmo, veganizmo ar žaliavalgystės principus. Specialistai vienbalsiai teigia, kad tėvai paprasčiausiai pasimeta informacijos sraute. Skaityti plačiau

Nuomonė: kaip turi atrodyti tobulas darželis vaikui

2014 10 30
Dovilė JANKAUSKIENĖ, psichologė, dailės terapeutė
www.DELFI.lt
Vaikų darželiai buvo sukurti tėvams, kad jie galėtų grįžti į darbą fabrikuose. Koks galėtų būti darželis skirtas VAIKUI – mintimis dalijasi darželio „Saulužės vaikai“ psichologė, dailės terapeutė Dovilė Jankauskienė.  Skaityti plačiau
Susijusios temos: Ugdymo įstaigos
1 2 Pirmyn