Emokykla.lt
Forumas Viešos diskusijos
Direktorės pavaduotoja ugdymui: padeda ar tik kontroliuoja?
Rita 
2016 01 24, 13:21
Tema: Direktorės pavaduotoja ugdymui: padeda ar tik kontroliuoja?
Ar tėvai tą mato? Ar jie ką supranta apie kūrybinį ugdymą. Daugelis patys vaiką auklėja barimu. Jeigu auklėtojoms, pavaduotojoms nerūpi - tai tėvai džiaugiasi, kad vaikas neverkia. Aš manau, reikia kamerų. Užsibaigtų užgauliojimai, mechaniškas ugdymas, nervų liejimas ant vaikučių. Ieškotų metodikų, gilintųsi į vaiko psichologiją. Aišku, reikia, kad būtų mažiau vaikučių. Direktorės negalėtų prigrūsti virš normos.
Kas dirba "iš pašaukimo" ir iš širdies,to nebaugina jokios kameros,jokie stebėjimai.Bet kol yra tokia nenormali padėtis-perpildytos grupės,nežmoniški darbo krūviai ir vadovai-diletantai...neturim teisės stebėti,kaip viena auklėtoja kasdien sukasi iš sunkios padėties.Čia jau išsilavinimo neužtenka,čia reikia TOKIOS PATIRTIES ir sumanumo,kad ne visi ir ištveria .Juk jaunos auklėtojos ateina,padirba keletą mėnesių ir pabėga.Kai suteiksim normalias darbo sąlygas,tada ir stebėkim,o dabar belieka tik DĖKOTI toms pedagogėms,kurios dirba šitą atsakingą ir sunkų darbą.
Darata 
2016 01 24, 12:13
Tema: Direktorės pavaduotoja ugdymui: padeda ar tik kontroliuoja?
Man nuolat kyla klausimas-kodėl tėvai tyli dėl tokios siaubingos padėties Lietuvos vaikų darželiuose .Negi jie tokie naivūs,ir mano ,kad tik jų vaiku bus rūpinamasi....Juk grupėje,vienoje patalpoje, kasdien murkdosi,vargsta net 20vaikučių,o sąrašuose 25,28...Kur žiūri aktyvių ir iniciatyvių tėvų sambūris???O gal jie rūpinasi tik mokyklinukais.Kas apgins mažuosius nuo nežmoniškų gyvenimo ir ugdymo sąlygų grupėje,kas išlaisvins pedagogus nuo nežmoniškos įtampos ir nuolatinės baimės"kad tik nieko neatsitiktų"...kada pradės keistis situacija darželiuose?
Ar tėvai tą mato? Ar jie ką supranta apie kūrybinį ugdymą. Daugelis patys vaiką auklėja barimu. Jeigu auklėtojoms, pavaduotojoms nerūpi - tai tėvai džiaugiasi, kad vaikas neverkia. Aš manau, reikia kamerų. Užsibaigtų užgauliojimai, mechaniškas ugdymas, nervų liejimas ant vaikučių. Ieškotų metodikų, gilintųsi į vaiko psichologiją. Aišku, reikia, kad būtų mažiau vaikučių. Direktorės negalėtų prigrūsti virš normos.
auklėtoja 
2016 01 23, 17:06
Tema: Direktorės pavaduotoja ugdymui: padeda ar tik kontroliuoja?
Gerai, kad auklėtojos yra pasiaukojančios, pačios ieško informacijos, tobulinasi ir stengiasi pritaikyti savo darbe. Kitos nueina lengviausiu keliu. Dirba, kad dirbtų. Rėkia ant vaikų, juos žemina, bendrauja įsakymais, prievarta. Kur tos KŪRYBOS erdvės? Kur tas garsusis vaikų kūrybinis piešimas, ieškojimai, tyrimai? Užvaldo niūri kasdienybė. Tokių auklėtojų kita veido pusė - noras įtikti pavaduotojai, direktorei, saldžiai kalbėti tėvams. Visa atgaiva vaikams - užklystantys teatrai, kurie nepigiai kainuoja tėvams. Kur tas vaikas? Jis žaidžia, pykstasi, verkia, ieško, nori būti suprastas. Tūlas atsakys - vaikai ugdomi kūrybiškai. Įsižiūrėkite atidžiau - tai optinė apgaulė. Aiškėja kolektyvinis ugdymas ir tiek. Kur tos erdvės ir jų keičiamos priemonės? Kur dingsta vaikas? Grūdasi dideliame grupės vaikų būryje. Kur tas individualumas, integralumas, diferencijavimas? Išėjimas pasivaikščioti tampa problema, kai 20 vaikų iki 3 metų reikia aprengti dviems žmonėms. Girdime kaip daroma užsienyje, o pas mus niekas nesikeičia nuo tarybinių laikų. Pridėkime dar nesveiką konkurenciją ir renginių galybę. Ar čia vadinasi kokybiškas ugdymas? Ar čia matosi vaikas? AR JAM GERA? Labai abejoju. Aišku, kiti darželiai gal ir dirba iš širdies, ne dėl pasirodymo. Jeigu dar pavaduotoja matematikė, o direktorė chemikė...nepavydžiu.
Man nuolat kyla klausimas-kodėl tėvai tyli dėl tokios siaubingos padėties Lietuvos vaikų darželiuose .Negi jie tokie naivūs,ir mano ,kad tik jų vaiku bus rūpinamasi....Juk grupėje,vienoje patalpoje, kasdien murkdosi,vargsta net 20vaikučių,o sąrašuose 25,28...Kur žiūri aktyvių ir iniciatyvių tėvų sambūris???O gal jie rūpinasi tik mokyklinukais.Kas apgins mažuosius nuo nežmoniškų gyvenimo ir ugdymo sąlygų grupėje,kas išlaisvins pedagogus nuo nežmoniškos įtampos ir nuolatinės baimės"kad tik nieko neatsitiktų"...kada pradės keistis situacija darželiuose?
Eleonora 
2016 01 23, 15:02
Tema: Direktorės pavaduotoja ugdymui: padeda ar tik kontroliuoja?
Iš kur gali atsirasti kompetencija, jei pavaduotoją paskiria rajono valdžia netgi be ikimokyklinio išsilavinimo. Svarbu, kad įdarbino mokytoją. Niekas direktoriaus neklausia. Kodėl taip neatsakingai elgiamasi? Švietimo ministerijai nerūpi - svarbu, kad vadybininkė, o kad nėra kompetencijų ikimokykliniame ugdyme - dzin. Ko paklausi - to negausi. Apibūdinimas - gera moteris. Nereikia vaikams mazgotis rankų, nereikia vesti į lauką, galima rėkti ant vaikų .
Juokaujat, ar nuo direktorės norų priklauso pavaduotojos skyrimas. Jai pasakyta įdarbinti ir viskas. Galvojate, kad kvaili konkursai sustabdo. Deja, čia kaip valstybės tarnyboje. Pakliūna išrinktieji. Ar kas sustabdys? Nemanau. Sovietinė inercija stipresnė už darbo kokybę. Kam ta kokybė ikimokyklinukams? Tenkinkim įsidarbinančių norus. Nejaugi užrūgusi sistema toliau skriaus vaikus.
Eleonora 
2016 01 23, 10:43
Tema: Direktorės pavaduotoja ugdymui: padeda ar tik kontroliuoja?
Čia Jums labai pritariu. Visai neseniai skaičiau vieną skalbimą, dėl konkurso direktoriaus pavaduotojo ugdymui lopšelyje-darželyje. Konkurso medžiagoje parašyta, kad pretendentai privalo turėti tik pedagoginį išsilavinimą. Pavyko gauti informaciją, kad konkursą laimėjo tam tikro dalyko (tiksliųjų mokslų) mokytoja. Niekaip nesuprantu, kaip ikimokyklinio ugdymo auklėtojoms padėti, jų veiklą kuruoti, jas konsultuoti gali pvz. fizikos ar informatikos mokytoja. Liūdniausia yra tai, kad valstybiniu lygiu yra manoma, kad ikimokyklinis ugdymas yra nieko vertas ir jam vadovauti gali bet kas. Net ir lopšelio-darželio direktoriaus pareigas gali pretenduoti bet kas, nors bendrojo ugdymo mokyklos direktoriaus pareigybei yra keliamo visai kitokie reikalavimai. Tai valstybinė politika, todėl ir auklėtojų darbo užmokesti labai skiriasi nuo pvz. pradinių klasių mokytojų. Išvada tokia - lopšelyje-darželyje niekas nieko nedirba, tik žaidžia, voliojasi ant kilimo ir .t t. Liūdna, bet yra taip.
Gerai, kad auklėtojos yra pasiaukojančios, pačios ieško informacijos, tobulinasi ir stengiasi pritaikyti savo darbe. Kitos nueina lengviausiu keliu. Dirba, kad dirbtų. Rėkia ant vaikų, juos žemina, bendrauja įsakymais, prievarta. Kur tos KŪRYBOS erdvės? Kur tas garsusis vaikų kūrybinis piešimas, ieškojimai, tyrimai? Užvaldo niūri kasdienybė. Tokių auklėtojų kita veido pusė - noras įtikti pavaduotojai, direktorei, saldžiai kalbėti tėvams. Visa atgaiva vaikams - užklystantys teatrai, kurie nepigiai kainuoja tėvams. Kur tas vaikas? Jis žaidžia, pykstasi, verkia, ieško, nori būti suprastas. Tūlas atsakys - vaikai ugdomi kūrybiškai. Įsižiūrėkite atidžiau - tai optinė apgaulė. Aiškėja kolektyvinis ugdymas ir tiek. Kur tos erdvės ir jų keičiamos priemonės? Kur dingsta vaikas? Grūdasi dideliame grupės vaikų būryje. Kur tas individualumas, integralumas, diferencijavimas? Išėjimas pasivaikščioti tampa problema, kai 20 vaikų iki 3 metų reikia aprengti dviems žmonėms. Girdime kaip daroma užsienyje, o pas mus niekas nesikeičia nuo tarybinių laikų. Pridėkime dar nesveiką konkurenciją ir renginių galybę. Ar čia vadinasi kokybiškas ugdymas? Ar čia matosi vaikas? AR JAM GERA? Labai abejoju. Aišku, kiti darželiai gal ir dirba iš širdies, ne dėl pasirodymo. Jeigu dar pavaduotoja matematikė, o direktorė chemikė...nepavydžiu.
Eleonora 
2016 01 19, 14:58
Tema: Direktorės pavaduotoja ugdymui: padeda ar tik kontroliuoja?
Čia Jums labai pritariu. Visai neseniai skaičiau vieną skalbimą, dėl konkurso direktoriaus pavaduotojo ugdymui lopšelyje-darželyje. Konkurso medžiagoje parašyta, kad pretendentai privalo turėti tik pedagoginį išsilavinimą. Pavyko gauti informaciją, kad konkursą laimėjo tam tikro dalyko (tiksliųjų mokslų) mokytoja. Niekaip nesuprantu, kaip ikimokyklinio ugdymo auklėtojoms padėti, jų veiklą kuruoti, jas konsultuoti gali pvz. fizikos ar informatikos mokytoja. Liūdniausia yra tai, kad valstybiniu lygiu yra manoma, kad ikimokyklinis ugdymas yra nieko vertas ir jam vadovauti gali bet kas. Net ir lopšelio-darželio direktoriaus pareigas gali pretenduoti bet kas, nors bendrojo ugdymo mokyklos direktoriaus pareigybei yra keliamo visai kitokie reikalavimai. Tai valstybinė politika, todėl ir auklėtojų darbo užmokesti labai skiriasi nuo pvz. pradinių klasių mokytojų. Išvada tokia - lopšelyje-darželyje niekas nieko nedirba, tik žaidžia, voliojasi ant kilimo ir .t t. Liūdna, bet yra taip.
Liūdna, o dar sakoma, kad ikimokyklinis ugdymas iki 6 metų yra pagrindas žmogaus asmenybės pamatams. Šventės organizuojamos tėvams, kad jie būtų patenkinti, o ne vaikams, kad jaustųsi laimingi savo vaikystėje. Repetavimas, kalimas rolių į mažą galvelę jokiu būdu ne jo paties saviraiška. Ar tą supranta dalyko mokytojas? Ar gali pakreipti tinkama linkme tokie specialistai? Ar ikimokyklinio ugdymo auklėtojas yra žemesnis už dalyko ar pradinio ugdymo mokytoją? Gal turi daugiau kompetencijų negu baigę ikimokyklinį? Ar pavaduotojo darbas apsiriboja vaikų lankomumo lentelėmis pusmečio pabaigoje kaip mokykloje? Kodėl taip leidžiama ir kodėl tokį įstatymą prastūmė. Atrodo, aišku - noras įdarbinti mokytojas. Nesvarbu vaikai. Deklaratyviai siekiama kokybės, bet nuo sovietinių laikų niekas nesikeičia. Kalbama, kad centre - vaikas, o, pasirodo, vyksta įdarbinimas ir taškas. Kokiame lygyje yra piešimas? Daugelis apsiriboja spalvinimu. Taip lengviau. Visa vaiko kūryba kopijuotų paveikslėlių spalvinimas ir normatyvinis piešimas. Savivaldybės šulams gerai.
Direktorė 
2016 01 15, 09:03
Tema: Direktorės pavaduotoja ugdymui: padeda ar tik kontroliuoja?
Iš kur gali atsirasti kompetencija, jei pavaduotoją paskiria rajono valdžia netgi be ikimokyklinio išsilavinimo. Svarbu, kad įdarbino mokytoją. Niekas direktoriaus neklausia. Kodėl taip neatsakingai elgiamasi? Švietimo ministerijai nerūpi - svarbu, kad vadybininkė, o kad nėra kompetencijų ikimokykliniame ugdyme - dzin. Ko paklausi - to negausi. Apibūdinimas - gera moteris. Nereikia vaikams mazgotis rankų, nereikia vesti į lauką, galima rėkti ant vaikų .
Čia Jums labai pritariu. Visai neseniai skaičiau vieną skalbimą, dėl konkurso direktoriaus pavaduotojo ugdymui lopšelyje-darželyje. Konkurso medžiagoje parašyta, kad pretendentai privalo turėti tik pedagoginį išsilavinimą. Pavyko gauti informaciją, kad konkursą laimėjo tam tikro dalyko (tiksliųjų mokslų) mokytoja. Niekaip nesuprantu, kaip ikimokyklinio ugdymo auklėtojoms padėti, jų veiklą kuruoti, jas konsultuoti gali pvz. fizikos ar informatikos mokytoja. Liūdniausia yra tai, kad valstybiniu lygiu yra manoma, kad ikimokyklinis ugdymas yra nieko vertas ir jam vadovauti gali bet kas. Net ir lopšelio-darželio direktoriaus pareigas gali pretenduoti bet kas, nors bendrojo ugdymo mokyklos direktoriaus pareigybei yra keliamo visai kitokie reikalavimai. Tai valstybinė politika, todėl ir auklėtojų darbo užmokesti labai skiriasi nuo pvz. pradinių klasių mokytojų. Išvada tokia - lopšelyje-darželyje niekas nieko nedirba, tik žaidžia, voliojasi ant kilimo ir .t t. Liūdna, bet yra taip.
Rūta 
2016 01 12, 13:30
Tema: Direktorės pavaduotoja ugdymui: padeda ar tik kontroliuoja?
Iš kur gali atsirasti kompetencija, jei pavaduotoją paskiria rajono valdžia netgi be ikimokyklinio išsilavinimo. Svarbu, kad įdarbino mokytoją. Niekas direktoriaus neklausia. Kodėl taip neatsakingai elgiamasi? Švietimo ministerijai nerūpi - svarbu, kad vadybininkė, o kad nėra kompetencijų ikimokykliniame ugdyme - dzin. Ko paklausi - to negausi. Apibūdinimas - gera moteris. Nereikia vaikams mazgotis rankų, nereikia vesti į lauką, galima rėkti ant vaikų .
Kaip miške šauksi,taip pamiškėje atsilieps....sako l.l.patarlė.Palaukim vadovų rotacijos,norint likti savo "soste"-poste vadovas turės įrodyti,kad yra to vertas,bus paisoma ir darbuotojų nuomonės...bus įdomu :)
Nora 
2015 12 15, 18:19
Tema: Direktorės pavaduotoja ugdymui: padeda ar tik kontroliuoja?
O koks tikslas įrodinėti. Jei direktorė tokia akla, kad nemato, ką pasiėmė sau į pavaduotojus, tai tokiai direktorei taip ir reikia:)
Iš kur gali atsirasti kompetencija, jei pavaduotoją paskiria rajono valdžia netgi be ikimokyklinio išsilavinimo. Svarbu, kad įdarbino mokytoją. Niekas direktoriaus neklausia. Kodėl taip neatsakingai elgiamasi? Švietimo ministerijai nerūpi - svarbu, kad vadybininkė, o kad nėra kompetencijų ikimokykliniame ugdyme - dzin. Ko paklausi - to negausi. Apibūdinimas - gera moteris. Nereikia vaikams mazgotis rankų, nereikia vesti į lauką, galima rėkti ant vaikų .
Manau 
2015 12 12, 22:43
Tema: Direktorės pavaduotoja ugdymui: padeda ar tik kontroliuoja?
Blogai, tikras "bobinčius", tai pabandykit įrodyti, kad pavaduotoja nekompetentinga ir vietoj jos galėsit dirbti jūs.
O koks tikslas įrodinėti. Jei direktorė tokia akla, kad nemato, ką pasiėmė sau į pavaduotojus, tai tokiai direktorei taip ir reikia:)
Laura 
2015 12 06, 16:26
Tema: Direktorės pavaduotoja ugdymui: padeda ar tik kontroliuoja?
Aš noriu pasakyti,kad pavaduotojos nekompetenciją labai sunku įrodyti.
Manyčiau ,kad žmogaus kompetenciją pamatyti ir įvertinti nėra sunku;kompetencija-tai gebėjimas atlikti tam tikrą darbą,kompetencija-tai patirtis,įgūdžiai,žinios,tam tikros asmeninės savybės.Kalbant apie pavaduotojas ugdymui dar ir vadybos pagrindai.O žmonės juk ne akli -žino ir mato,kaip dirba jų vadovai.Ir labai liūdna,kai į atsakingas pareigas pareina atsitiktiniai žmonės per pažintis,partijas ,pinigus...Pareigos yra.o kompetencijos nulis,tad ,kas tada belieka tokiai "specialistei";intrigos,pletkai,besaikis "kavinimasis"su administracija,sėdėjimas internete ir idėjų vogimas.Liūdna,bet tai jau tampa norma daugelyje darželių.Džiaugiuosi išgirdusi apie nuoširdžiai ir profesionaliai dirbančias pavaduotojas ugdymui.
Vėjūnė 
2015 12 04, 22:23
Tema: Direktorės pavaduotoja ugdymui: padeda ar tik kontroliuoja?
Aš noriu pasakyti,kad pavaduotojos nekompetenciją labai sunku įrodyti.
Tokia situacija daugumoje Lietuvos darželių: kadangi pavaduotojos ir direktorės moterys (dažniausiai toje kėdėje sėdinčios daug metų arba nematančios reikalo vadovauti kūrybiškai), tai juk kaip nepalaikysi savo draugių, o ir "dovanėlės", atnešamos dažniausiai slapčia, taip vilioja...Kol neateis drąsios, kitokio požiūrio, kompetetingos, vertinančios darbuotojus ne pagal draugystę, o pagal kompetenciją, sugebančios darbe vadovautis profesine etika, tol pasikeitimų nebus. Šiaip vyrai šiuo klausimu geriau geba atsiriboti darbe nuo asmeniškumų, bet vyrai darželiuose nedirba... Laimingos tos, kurių darželiuose yra kitaip.
sanra 
2015 12 04, 20:45
Tema: Direktorės pavaduotoja ugdymui: padeda ar tik kontroliuoja?
Tikrai, tokia problema yra darželiuose, o jūs ironizuodama bandote primesti, kad problemos su metodininkėmis nėra.
Aš noriu pasakyti,kad pavaduotojos nekompetenciją labai sunku įrodyti.
gerb. sanra , 
2015 12 04, 19:41
Tema: Direktorės pavaduotoja ugdymui: padeda ar tik kontroliuoja?
Blogai, tikras "bobinčius", tai pabandykit įrodyti, kad pavaduotoja nekompetentinga ir vietoj jos galėsit dirbti jūs.
Tikrai, tokia problema yra darželiuose, o jūs ironizuodama bandote primesti, kad problemos su metodininkėmis nėra.
sanra 
2015 12 04, 15:18
Tema: Direktorės pavaduotoja ugdymui: padeda ar tik kontroliuoja?
Mūsų ugdymo įstaigos pavaduotoja ugdymui -visiškai nekompetetingas žmogus:negeba patarti,pamokyti,pakonsultuoti,bet regzti intrigas,rinkti pletkus ir juos perduoti direktorei-meistras.Darželyje slogi atmosfera,darbuotojai nepasitiki vienas kitu,nesveikai konkuruoja ir nežino kada bus nepagrįstai apkaltinti remiantis nuogirdomis.Pavaduotojos pašonėje nepelnytai šildosi ir nuolat yra giriamos kelios jos draugės.Neramina tai,kad pavaduotoja daro blogą įtaką direktorei ir ši baigia su ja susitapatinti.
Blogai, tikras "bobinčius", tai pabandykit įrodyti, kad pavaduotoja nekompetentinga ir vietoj jos galėsit dirbti jūs.
auklėtoja 
2015 12 04, 14:31
Tema: Direktorės pavaduotoja ugdymui: padeda ar tik kontroliuoja?
Mūsų ugdymo įstaigos pavaduotoja ugdymui -visiškai nekompetetingas žmogus:negeba patarti,pamokyti,pakonsultuoti,bet regzti intrigas,rinkti pletkus ir juos perduoti direktorei-meistras.Darželyje slogi atmosfera,darbuotojai nepasitiki vienas kitu,nesveikai konkuruoja ir nežino kada bus nepagrįstai apkaltinti remiantis nuogirdomis.Pavaduotojos pašonėje nepelnytai šildosi ir nuolat yra giriamos kelios jos draugės.Neramina tai,kad pavaduotoja daro blogą įtaką direktorei ir ši baigia su ja susitapatinti.